میا (اما استون) که مشتاق به بازیگری است، در یک کافه در کمپانی برادران وارنر مشغول به کار است و با همکاری و حضور در ساخت فیلم های مختلف به نظر می رسد که او بالاخره بتواند در یک فیلم نقش داشته باشد. بعد از گذشت چند ماه میا با یک فرد دیگر به نام سباستین(رایان گازلینگ) برخورد می کند، سابستین یک پیانیست موسیقی جاز می باشد و در آرزوی بازگشایی کلوب خود می باشد، اما اغلب روزهای خود را به سختی و دشواری سپری می کند. میا و سباستین کم کم به هم نزدیک می شوند و با وجود تفاوت هایشان به دنبال رسیدن به اهداف تعیین شده ی خود می باشند.

آنها در حالی که به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند، عاشق یکدیگر نیز می شوند و برای شروع زندگی شان در وهله ی اول با یکدیگر به لس آنجلس سفر می کنند. با این حال، تجربه هایی همراه با موفقیت و شکست را پشت سر می گذارند و آنها از این مسائل تعجب می کنند ولی هنوز با هم هستند و به آینده ی خود خوشبین می باشند.

La La Land (لا لا لند) – اما استون و رایان گازلینگ

فیلم La La Land (لا لا لند) سومین کارگردانی بلند مدت دیمین چزل می باشد. او قبل از این نیز در فیلم های Guy and Madeline on a Park Bench و Whiplash حضور داشته است و با ترکیب تجاربی که از دو فیلم قبلی خود به دست آورده است، توانست لا لا لند را به یکی از برترین فیلم های موزیکال و البته درام تاریخ تبدیل کند و با این فیلم اعتبار ویژه ای به حرفه کارگردانی خود ببخشد.

لا لا لند در یک موضوع قدیمی ساخته شد و با استفاده از فیلمبرداری لیندوس سندگرن (فیلم بردار American Hustle) یک لس آنجلس مدرن، پر رنگ و لعاب و سراسر جنب و جوش را به تصویر کشید که جلوه و اثر بخشی خاصی بر مخاطبان گذاشت. این فیلم خواه یا ناخواه برای طرفداران خود نوستالژیک خواهد بود، چون از فیلم های قدیمی موزیکال هالیوود برای ساختن آن الهام گرفته شده و به نحوی می توان گفت بازسازی مدرن فیلم های موزیکال قدیمی می باشد. لا لا لند همچنین می تواند موضوع جالبی در برقراری تعادل بین مسائل و مشکلات مختلف داستان ایجاد کند.

La La Land (لا لا لند) – رایان گازلینگ

دیمین چزل علاوه بر اینکه در فیلم خود به سبک و موسیقی قدیمی احترام گذاشته، سعی در نوآوری نیز داشته است و با فیلم خود بار دیگر عشق و موسیقی را به هم پیوند داده است. این مسائل به لا لا لند اجازه داده است تا سکانس هایی از رقص و آهنگ ایجاد کند. رقص هایی که توسط مندی مور طراحی شده اند و آهنگ هایی که توسط بنج پسک و جاستین پاول نوشته شده اند، تاثیر گذاری مثبت زیادی در مخاطبان به وجود آوردند و این موارد به طور چشمگیری به جذابیت فیلم افزوده است.

داستان عاشقانه بین رایان گازلینگ و اما استون به فروش فیلم کمک زیادی کرده است و قوی ترین موضوع فیلم نیز همین می باشد که یادآور بازی این دو نفر در فیلم های Crazy, Stupid, Love و Gangster Squad است. هر دوی این بازیگران مهارت آواز و رقص خود را به خوبی نشان دادند و چزل نیز که از این مسئله اطلاع پیدا کرده با مهارت از آن استفاده کرده است. استون یک زوج ارزشمند برای رایان در فیلم محسوب می شود و شخصیت جذاب و عاشقانه ای در فیلم دارد. گازلینک هم به عنوان یک موزیسین جاز حضور قانع کننده ای در فیلم دارد، اما در مقایسه با نقش اما بازی رایان کمتر رضایت بخش می باشد.

La La Land (لا لا لند) – اما استون

در اولین نگاه به فیلم لا لا لند، بازی گازلینگ و استون جلب توجه می کند، اما اگر بخواهیم بازی یک یا دو بازیگر مکمل را نیز معرفی کنیم، می توانیم به بازیگر فیلم Whiplash جی.کی. سیمونز در نقش رئیس سباستین (بیل) و رزمری دویت در نقش خواهر سباستین (لورا) اشاره کنیم. جان لجند نیز به نوبه ی خود در نقش نوازنده و همکار قدیمی سب به خوبی ظاهر شده است و ترکیب این بازیگران، اجراها و آهنگ های مختلف در پس زمینه ی فیلم به جذابیت آن در سراسر فیلم کمک کرده است.

در پایان می توان گفت که فیلم La La Land (لا لا لند) با کارگردانی هوشمندانه دیمین چزل و نوآوری های که در آن داشته است، یک فیلم بسیار جذاب می باشد، البته این جذابیت فقط بخاطر کارگردانی دیمین نمی باشد، بلکه اجرای برجسته ی اما استون و رایان گازلینگ و داستان عاشقانه ی بین آنها نیز از عوامل اصلی جذابیت فیلم می باشد، هر چند نباید بازیگران مکمل، طراح رقص و آهنگساز فیلم را نادیده گرفت.

بیاتومگ

insta-tanikal
  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *