بعد از به قتل رساندن رئیس خون آشام ها، سلین (کیت بکنسیل) به یک فراری تبدیل می شود که هر دو جناح به دنبال گرفتن او هستند. خون آشام ها به دنبال سلین هستند تا بخاطر جنایت هایش از او انتقام بگیرند در حالی که لایکن ها تحت فرماندهی رهبر جدیدیشان ماریوس (توبیاس منزیس) سازمان یافته تر شده اند و به دنبال دختر سلین ایو می گردند، کسی که خونش می تواند به تشکیل یک ارتش از خون آشام ها و لایکن ها کمک داشته باشد و به درگیری های بین آنها پایان دهد. بعد از اینکه سلین توسط دیوید (تئو جیمز) از حمله ی لایکن ها نجات پیدا می کند، این دو نفر از سوی پدر دیوید (چارلز دنس) پناه داده می شوند. با در خواست یک خون آشام به نام سمیرا (لارا پولور) سلین مورد بخشش قرار می گیرد و به کاون شرقی می ورد جایی که در آنجا به آموزش ارتش جدیدی از دلالان مرگ (Death Dealers) – یکی از جنگجویان خون آشام ها – می پردازد.

تعداد خون آشام ها برای مقابله با لایکن ها زیاد می شود، لایکن هایی که به رهبری ماریوس از همیشه قوی تر شده اند. آنها جنگ را متوقف می کنند تا دختر سلین، ایو را پیدا و از او به عنوان برگ برنده استفاده کنند. این کار آنها به سلین و دیوید و سایر خون آشام ها فرصت کافی را در اختیار می دهد تا بتوانند راهی برای پایان دادن به این مبارزه ها پیدا کنند.

Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) - کیت بکنسیل
Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) – کیت بکنسیل

فیلم Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) پنجمین قسمت از این سری فیلم می باشد و به نظر می رسد سازندگان همچنان تمایل به ادامه ی این عنوان دارند. انتظار می رفت که به کارگردانی آنا فوستر گام بزرگی نه تنها در ژانر خود بلکه در فیلم های اکشن باشد، اما متاسفانه این فیلم از انتظارات به دور بود و نتوانست تعامل زیادی با مخاطبان برقرار کند.

فیلم جنگ خونین به سختی از پس مسائل فنی برآمده است. سکانس های اکشن فیلم درهم ویرایش شده اند و نماهای بسته ای در فیلم وجود دارد که تشخیص اتفاقات آن را سخت تر می کند. بجای فرو بردن مخاطبان در بطن فیلم سعی شده است تا با استفاده از برش هایی کوتاهی حس هیجان به بینندگان منتقل شود که این کار تاثیر چندانی در جذابیت فیلم نداشته است. تصویر برداری فیلم توسط کارل والتر لیندنلاب انجام شده است و متاسفانه اکثر صحنه ها در تاریکی و یا نور بسیار کم گرفته شده اند که این مسئله تا حد زیادی برای دنبال کردن حوادث توسط مخاطبان مشکل ایجاد می کند.

Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) - لارا پولور و تئو جیمز
Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) – لارا پولور و تئو جیمز

اگر فقط در نظر بگیریم که پنجمین فیلم دنیای زیرین، تلاش داشته است تا یک فیلم جذاب باشد، در این مورد نیز جنگ های خونین شکست خورده است. فیلم نامه ی کار توسط موری گودمن نوشته شده و چیز زیادی برای داستان فیلم نداشته است. همچنین او و فورستر به سختی توانسته اند فیلم را به سمت مورد نظر خود ببرند. داستان اصلی فیلم نیز درهم  و آشفته است و به نظر می رسد ترکیبات فیلم همه با عجله صورت گرفته است که این مسئله نیز بازخورد منفی در فیلم دارد.

متاسفانه در جنگ های خونین اجرای شاخصی نیز دیده نمی شود (حتی با وجود استاندارد بودن این سری فیلم). اکثر بازیگران فیلم حضور جذاب و قابل توجهی نداشته اند و همین می تواند دلیل کافی برای مخاطبان باشد تا وقت خود را برای دیدن این فیلم صرف نکنند. اگر فقط یک نقطه ی امید در بین بازیگران وجود داشته باشد، آن هم بکنسیل است که دوباره نشان داد بازیگر ایده آل نقش سلین می باشد، اما خود او نیز از بهترین لحظه های خود به دور بوده است. شخصیت جیمز نیز چنگی به دل نمی زند و او نقش یک کاراکتر نه چندان جذاب را بازی می کند. به عنوان بازیگران مکمل منزیس و پولور نیز در نقش های خود سعی کرده اند تا باعث جذابیت فیلم بشوند، اما تلاش آنها نیز تاثیر چندانی در بهتر شدن جنگ های خونین نداشته است.

Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) - کیت بکنسیل و تئو جیمز
Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) – کیت بکنسیل و تئو جیمز

هیچ کس نمی تواند این مسئله را انکار کند که فیلم جنگ های خونین می توانیت به یک فیلم هیجان انگیز عالی تبدیل شود، اما فورستر در این نمونه موفق به ارتقای فیلم و مطرح کردن آن نشد. در فیلم موضوع بسیار سرگرم کننده ای وجود ندارد و این مسئله باعث می شود تا ۹۰ دقیقه ی آن، برای مخاطب لحظات کسل کننده ای را بوجود آورد.

به عنوان کلام نهایی فیلم Underworld: Blood Wars (دنیای زیرین: جنگ های خونین) یک فیلم نه چندان دوست داشتنی از سری فیلم دنیای زیرین است. فیلم حرف های زیادی برای گفتن نداشت و این یک نا امیدی برای طرفداران قدیمی این عنوان می باشد و احتمالا برای بیننده های تازه ی سری فیلم نیز جذابیتی نداشته باشد. مطمئنا جنگ های خونین بهترین عنوان سری فیلم نیست و باید صبر کرد تا شاید نسخه ی بعدی ساخته شود تا بتواند بهترین فیلم از این سری باشد.

بیاتومگ

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *