یکی از شرکت هایی که علاوه بر تولید لپ تاپ ها به حوزه ی گیمینگ و تولید تجهیزات چند رسانه ای نیز توجه ویژه ای دارد، کمپانی موفق ایسوس است. شرکت تایوانی ایسوس با همکاری Republic Of Gamers، توانسته مجموعه ای از هدفون های گیمینگ را تولید و روانه بازار کند. این محصولات با کیفیت ویژه ای ساخته شده و قابلیت های بسیار خوبی را نیز برای گیمرها به همراه دارند.

در این بررسی قصد داریم تا هدفون گیمینگ مدل Strix Wireless ایسوس را با نگاهی نزدیکتر دنبال کنیم.

طراحی

همانطور که از ظاهر متفاوت هدفون پیداست، این محصول برای گیمرها طراحی شده و با خطوط زاویه دار و دایره های نارنجی رنگ، تصویر یک جغد را تداعی می کند.

بدنه هدفون از جنس پلاستیک ساخته شده اما از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. گوشی ها دارای قابلیت چرخش هستند و می توانند با زاویه گوش هماهنگ شوند.

برای تنظیم ارتفاع هدفون نیز یک بالشتک کش دار در بالای آن تعبیه شده و هنگامی که هدفون روی سر قرار می گیرد توسط بالشتک ها ارتفاع آن می تواند تنظیم شود. در واقع ایسوس با قرار دادن این بالشتک کاری کرده است که نیازی به تنظیم دستی ارتفاع نباشد و هدفون روی هر نوع سری به صورت خودکار تنظیم شود.

اگرچه هدفون دارای ابعاد بزرگ و وزن نسبتاً زیادی (۳۵۰ گرم) است اما گوشی های آن تاشو هستند و به راحتی در کیف جای می گیرند.

دور هدفون با بالشتک هایی احاطه شده که نویز محیط را به هنگام روی گوش قرار گرفتن می گیرد و صدا را با کیفیت خوبی به گوش کاربر می رساند.

کیفیت صدا

گوشی های هدفون Strix Wireless ایسوس از درایور ۶۰ میلی متری بهره می برند و از صدای ۷٫۱ کاناله مجازی پشتیبانی می کنند.

باوجود اینکه هدفون تنها از دو گوشی برخوردار است اما با توجه به میکس صدا، از ۷ جهت صدا را به صورت مجازی به گوش کاربر می رساند.

صدای Strix Wireless بسیار فوق العاده است و وقتی هدفون روی گوش قرار می گیرد با شنیدن صدا، تجربه متفاوت و دلنشینی از صدا دریافت می شود. همچنین در مواقعی که حجم صدا را افزایش می دهید، نه تنها گوشتان اذیت نخواهد شد بلکه احساس می کنید که در یک محیط بزرگ قرار گرفته اید و صدا در حال پخش شدن است.

هدفون دارای امپدانس ۳۲ اهم است و حساسیت صدای آن نیز به ۹۸ دسی بل می رسد. صدای Strix Wireless، بلند، شفاف، عمیق و با جزئیات است و از هر نظر تعادل دارد.

شما می‌توانید در صورت تمایل اکولایزر هدفون را در نرم افزار Sonic Studio روی کامپیوتر تغییر دهید و برای شنیدن صدای واقعی تر تنظیمات اکولایزر را دستکاری کنید.

دو ایرادی که می توان به هدفون Strix Wireless گرفت، نشتی صدای آن است به طوری که اگر فردی در کنار شما باشد می تواند صدای آن را در حجم بالا به طور کامل بشنود و مورد دیگر اینکه که بالشتک های در نظر گرفته شده نویز محیط را به طور کامل نمی گیرند و صدای محیط اطراف اندکی به گوش می رسد.

قابلیت ها

شاید یکی از قابلیت های مهم هدفون Strix Wireless ایسوس، خاصیت بی سیم آن است. انتقال صدا روی باند ۲٫۴ گیگاهرتز صورت می گیرد که نسبت به بلوتوث سرعت بالاتری دارد و صدا را با تأخیر ناچیزی جا به جا می کند.

علاوه بر دانگل USB وایرلس، سیم شارژر Micro USB، سیم ۱٫۵ متری با جک ۳٫۵ میلی متری، تبدیل ۱ به ۲ آن (صدا و میکروفون) و میکروفون مکالمه نیز در جعبه هدفون وجود دارد. ضمنا سیم هدفون دارای پوشش کولار (Kevlar) است که از گره خوردن و پاره شدن سیم آن جلو گیری می کند.

هدفون Strix Wireless از کامپیوتر، PS4 و Xbox One به عنوان پلتفرم های اصلی پشتیبانی می کند؛ ضمن این که با استفاده از جک ۳٫۵ میلی متری، برای موبایل ها و تبلت ها نیز قابل استفاده است. با این حال استفاده کردن از آن برای موبایل و … به دلیل ابعادش کمی دردسر دارد و بهتر است از آن به عنوان یک هدفون خانگی روی پلتفرم های اصلی استفاده کنید.

یکی از قابلیت های جالب این هدفون، امکان شخصی سازی صدای آن با استفاده از نرم افزار Sonic Studio است. با این نرم افزار می توانید انواع پروفایل های صدا و اوکلایزر را تنظیم و نرخ صدای خروجی را مشخص کنید. علاوه بر این، امکان میکس صدا را با قابلیت هایی همچون Reverb، کمپرسور صدا و حذف نویز میکروفون به شما می دهد.

میکروفون، حساسیت بالایی دارد و تا ۴۰- دسی بل نیز می تواند صدا را بشنود. بنابراین به راحتی از پس شناسایی دستورات صوتی و همچنین گفت و گوی صوتی با دوستان در حین بازی بر می آید. این میکروفون، بدنه ای لاستیکی دارد و قابل تغییر جهت است. همچنین از تمام جهات صدا را می گیرد و لازم نیست حتماً در جهت خاصی جلوی دهان شما قرار بگیرد.

میکروفون از طریق درگاه زیر گوشی سمت چپ به هدفون متصل می شود. در همین قسمت، درگاه های شارژ و جک ۳٫۵ میلی متری صدا نیز قرار دارند که باعث می شوند این قسمت کمی شلوغ شود. دکمه های پاور (برای حالت وایرلس)،  تنظیم صدا و دکمه قطع و وصل کردن میکروفون نیز در این هدفون جای داده شده اند.

هدفون Strix Wireless در حالت بی سیم قابلیت کارکرد تا بیش از ۱۰ ساعت را دارد که با وجود باتری ۹۰۰ میلی آمپری در گوشی سمت راست آن میسر شده است. برد هدفون نیز به ۱۵ متر می رسد.

سخن آخر

با بررسی دقیق هدفون Strix Wireless متوجه شدیم که این محصول یک نمونه عالی از تجهیزات صوتی ویژه گیمرها می باشد که تمامی امکانات مورد نیاز یک گیمر را به همراه دارد.

این هدفون با کیفیت صدای خوب، پخش صدای بی سیم و قابلیت های ارتباطی متنوع، قابلیت شخصی سازی صدا و صدای ۷٫۱ کاناله مجازی گزینه ی بسیار خوبی برای اکثر کاربران محسوب می شود.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *