گوشی  Droid Turbo 2 پس از گوشی Droid Turbo، با طراحی منحصر به فرد و بدنه ای ضد ضربه در همان روز های اول رونمایی اش مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. اما متاسفانه نبود پوشش رسانه ای مناسب سبب شد که این گوشی با استقبال چندان خوبی مواجه نشود.
این دستگاه که توسط شرکت های Verizon و Motorola طراحی شده، بسیار مقاوم بوده و لقب ShatterShield به معنای “ضد ضربه” را از آن خود کرده است. این گوشی در برابر شکستگی و ضربه های شدید، به مدت ۲ سال ضمانت شده است.
با تِک ویترینو همراه باشید تا و به نقد و بررسی این اسماتفون بپردازیم و با جزئیات بیشتری از آن آشنا شویم.

طراحی

شاید این گوشی مشخصات کاربردی و منحصر به فردی داشته باشد، اما طراحی آن چندان قابل توجه نیست. طراحی قاب جلوی این گوشی تقریبا شبیه گوشی های پیشین سری موتو می باشد. در همان روز های اول رونمایی این محصول، تعداد بسیاری از مخاطبان از طراحی قاب جلوی این گوشی اظهار نارضایتی کردند چراکه وجود اسپیکرها، دوربین جلو به همراه فلش، لوگو شرکت Verizon  و حسگرها کمی از زیبایی این گوشی کاسته و ظاهری در هم ریخته دارد.
قاب جلوی این گوشی کاملا تخت بوده اما فریم پشتی آن منحنی، همراه با بدنه ای از جنس پلاستیک نرم و برجسته ساخته شده است. در امتداد لبه های این تلفن هوشمند از فلز مرغوبی استفاده شده است که سبب آنتن دهی بهتر و مقاومت آن در برابر ضربه می شود.
در قسمت بالایی بدنه، صدای خروجی این گوشی و همچنین دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی و فلش آن به چشم می خورد. همچنین نشان شرکتVerizon  به صورت نامحسوس در قسمت پایین این تلفن هوشمند حک شده است که گویای طراحی انحصاری این شرکت می باشد.

Droid Turbo 2

Droid Turbo 2

در لبه سمت راست این این دستگاه، دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور با سطحی آج دار جایگیری شده است و در لبه بالایی شیار سیم کارت و پورت microUSB قرار دارد.
گفتنی است تمامی بدنه این دستگاه از یک لایه شیشه ای منحصر به فرد موتورولا بهره برده شده است که به استحکام این گوشی کمک می کند و در برابر ضربه های شدید و رها شدن از ارتفاعات مقاوت می کند.

Droid Turbo 2

Droid Turbo 2

صفحه نمایش نشکن

نکته بسیار تامل برانگیز در این گوشی صفحه نمایش نشکن آن است. شرکت موتورولا تمام تکنولوژی خود را در ساخت صفحه نمایش این دستگاه به کار گرفته که سبب استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه های شدید و خط و خش می باشد.
اندازه نمایشگر این دستگاه ۵٫۴ اینچ می باشد که از فناوری AMOLED  بهره برده است. به منظور استحکام بیشتر، این دستگاه متشکل از ۵ لایه می باشد که لایه بیرونی آن، از جنس پلاستیک مرغوب و ضد خش می باشد و لایه ضخیم دیگری از جنس پلی کربنات در لایه های زیرین این دستگاه استفاده شده است.
گفتنی است وجود یک لایه لمسی با حساسیت دو برابر سبب شده است که در صورت ضربه شدید مشکلی در تاچ این صفحه نمایش ایجاد نشود.
این صفحه نمایش دارای کیفیت تصویرQuad HD با رزولوشن ۲۵۶۰ ×۱۴۴۰ که گویای تراکم ۵۴۰ پیکسلی می باشد و دارای کنتراست تصویر نسبتا مطلوبی می باشد.
غلظت رنگ در این صفحه نمایش کمی اشباع شده است، اما همچنان دارای شفافیت و وضوح تصویر رضایت بخشی می باشد. و در زوایای مختلف دچار افت کیفیت نمی شود.
افتادن های متوالی بر روی سرامیک و یا سطوح سخت چندان و ضربه های شدید نگران کننده نیست. چرا که طراحی مقاوم این  صفحه نمایش می تواند این آسیب پذیری را به حداقل برساند.

Droid Turbo 2

Droid Turbo 2

دوربین

دوربین اصلی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است دارای حساسیت ۲۱ مگا پیکسلی می باشد و دوربین سلفی این دستگاه دارای حساسیت ۵ مگا پیکسلی است که دارای لنزwide  و یک فلش می باشد و مشابه دوربینی است که در moto X استفاده شده است.
در این اسمارتفون، نبود قابلیت لرزشگیر اپتیکال کمی برای کاربران نگران کننده است. از این رو هنگام عکس برداری و فیلمبرداری به خصوص در شب، بهتر است دستتان ثابت نگه دارید.
کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی بسیار شفاف و با جزئیات است. هرچند که در نور کم، تصاویر اندکی همراه با نویز می باشند اما همچنان رضایتبخش است.
فیلم برداری توسط این دستگاه، دارای کیفیت ۴k می باشد. و به کاربران این امکان را می دهد که علاوه بر ثبت تصاویر زیبا و به یاد ماندنی لحظاتی را با کیفیت مطلوبی ضبط کنند.

Droid Turbo 2

Droid Turbo 2

نرم افزار و پردازنده

Droid Turbo 2 دارای پردازنده ۸۱۰ اسنپدراگن کوالکوم هشت هسته ای می باشد که دارای کارت گرافیکی آدرنو ۴۳۰  و ۳ گیگ رم است.
عملکرد و سرعت راه اندازی برنامه ها و همچنین اجرای بازی های گرافیکی، در این دستگاه بسیار سریع بوده و همان طوری می باشد که بسیاری از کاربران انتظار داشته اند.
این گوشی با حجم ۳۲ و ۶۴ گیگا بایتی در بازار موجود است که در صورت نیاز می توان حجم آن را به کمک کارت حافظه خارجی به ۱۲۸ گیگا بایت نیز ارتقا داد.

اندروید ۵٫۱٫۱ و یا همان آب نبات چوبی به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب است و می توان آن را به اندروید های بالاتر نیز به روز رسانی نمود. هرچند که بسیاری از کاربران انتظار اندروید ۶ را داشته اند!
این گوشی نیز همانند گوشی های پیکسل گوگل دارای فرمان صوتی و فرمان حرکتی نیز می باشد که می توان گوشی را کنترل کرد و فرمان های متفاوتی را به گوشی هوشمند تان بدهید.

باتری

باتری Droid Turbo 2 دارای ظرفیت ۳۷۶۰ میلی آمپر ساعت است که  به گفته شرکت سازنده، تا ۴۸ ساعت می تواند شارژدهی کند. اما با فعالیت مداوم، وب گردی و تماشای ویدئو، طول عمر این باتری بیش از ۵ ساعت نمی باشد.
بهره گیری از تکنولوژی TurboPower  در این گوشی سبب شده است که در کمتر از ۱۵ دقیقه اتصال به شارژر تا ۱۳ ساعت از باتری آن استفاده نمود. گفتنی است استفاده از قابلیت شارژ بی سیم از نکاتی است که بسیاری از کاربران را به خرید این گوشی هوشمند وسوسه می کند.

سخن آخر

در مجموع می توان گفت که این گوشی نسبت به گوشی Moto X بسیار قدرتمند طراحی شده و همکاری این دو شرکت برای ساخت یک تلفن هوشمند موفق ظاهر شده است. بدنه ی مقاوم، باتری نسبتا بزرگتر و نرم افزار قدرتمند، از نکات مثبتی است که در این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است.
همچنین صفحه نمایش نشکن، از ویژگی بارز این گوشی پرچمدار است که سبب تمایز آن با سایر اسمارتفون های هم رده خود شده است.

Vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *