خانه ورزش اخبار ورزش نوستالژی/ چین ۲- ایران صفر؛ اولین و آخرین پیروزی چین به لطف اختلافات داخلی

نوستالژی/ چین ۲- ایران صفر؛ اولین و آخرین پیروزی چین به لطف اختلافات داخلی

0

۲۴ تیر ۱۳۶۸ تیم ملی فوتبال ایران در دور گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ در ورزشگاه شانگهای به مصاف چین رفت. در این دیدار چین میزبان با دو گل به برتری رسید تا همه امید ایران به دیدار برگشت در تهران باشد. این تنها پیروزی چین برابر ایران در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی بود. مهدی مناجاتی سرمربی وقت تیم ملی، این ترکیب را برای دیدار با چین انتخاب کرده بود:

ایستاده از راست: عابدزاده؛ مهدی فنونی زاده؛ رضا حسن زاده؛ ابطحی؛ سیدعلی افتخاری؛ کریم باوی

نشسته از راست: محمد خاکپور؛ مجید نامجو مطلق؛ فرشاد پیوس؛ مرتضی کرمانی مقدم؛ محمد تقوی

از نکات قابل ذکر این بازی می توان به محرومیت ۵ بازیکن اصلی تیم ملی از حضور در دیدار با چین اشاره کرد. مهدی مناجاتی پس از حدود ۲۷ سال در گفتگویی با رسانه ها، در خصوص این اتفاق گفت:

در فاصله ۴۸ ساعت به آغاز بازی اعلام شد که ۵ بازیکن اصلی تیم حق حضور در مسابقه برابر چین را ندارند و محروم هستند. تیم ما هم بدون این بازیکنان در دیدار رفت و برگشت به مصاف حریف رفت و به خاطر تفاضل گل کمتر نتوانست از گروه خود صعود کند.

مناجاتی در ادامه شایعات مطرح شده در ارتباط با علت محرومیت بازیکنان را به شدت تکذیب کرد و درباره این پنج بازیکن اینگونه توضیح داد:

این یک دروغ بزرگ بود. بازیکنانی که نام شان مطرح بود، همگی از نفرات منظم تیم بودند و من از آنها بی انضباطی ندیدم. همه اتفاقات از داخل ایران رخ داده بود. تمام این موضوعات خطی بود تا تیم را زمین بزنند و نتیجه نگیریم تا بهانه لازم برای تغییرات در فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی فراهم شود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *