خانه ورزش اخبار ورزش یک نکته مثبت در کابوس محرومیت پرسپولیس: فرصت طلایی

یک نکته مثبت در کابوس محرومیت پرسپولیس: فرصت طلایی

0

هرچقدر هم ترکیب پرسپولیس را کامل بدانیم راه فراری از مصدومیت و افت بازیکنان نیست اما شاید اتفاق خوبی که برای استقلال در محرومیت مشابه رخ داد برای رقیب دیرینه هم تکرار شود.

احتمال کمی وجود دارد که تک تک بازیکنان فهرست کنونی پرسپولیس بخواهند تا پایان فصل بعد در این تیم بمانند و بعید نیست یکی دو بازیکن پیدا شوند که مقصد بهتری پیدا کنند و راه خروجی را در پیش بگیرند. زمانی که جای این بازیکنان جدا شده خالی شد هیچ راهی برای جایگزین کردن آنها نیست به جز بازیکنان جوانان و امید! در تیم های بزرگ راه یافتن به تیم بزرگسالان و بازی کردن در آن به این راحتی ها نیست اما در چنین شرایطی آتش سوزان رقابت بین نام های بزرگ و استعدادها به گلستان بازیکنان جوان تبدیل می شود.

بوی خوش این بهشت در تراکتورسازی که دو نیم فصل متوالی از نقل و انتقالات محروم شد کاملا به مشام رسید و مربیان تراکتورسازی چاره ای نداشتند جز اینکه به سرمایه های تیم خود اعتماد کنند و چند بازیکن از رده امید به تیم بزرگسالان بیاورند اما حتی در استقلال که تنها یک نیم فصل از جذب بازیکن محروم شد هم این اتفاق زمینه ساز شکوفایی ستاره هایی همچون امید نورافکن و مجید حسینی بود.

البته وضعیت تیم های پایه در پرسپولیس طی سالهای اخیر اصلا تعریفی نداشته و بارها دستخوش تغییرات گسترده و برکناری مسئولان و مربیان آن بوده است و تک و توک تزریق های تیم های پایه پرسپولیس به بزرگسالانش بیشتر شکل جرقه درخشش یک استعداد را داشته تا حاصل یک کار اصولی و منسجم. گواه این مدعا هم چیزی نیست جز ترکیب فعلی پرسپولیس که بازیکن جوانی همچون علی علیپور پس از حضور تستی در تمرینات استقلال به پرسپولیس آمد و محمد انصاری در تیم های پایه استقلال بازی کرده و رشد یافته و بعد از حضور در تست های پرسپولیس به ترکیب این تیم راه پیدا کرد. البته اوضاع در تیم رقیب هم با کمی برتری تقریبا به همین شکل است و دو باشگاه نگاه حرفه ای به پرورش استعدادهای جوان خود ندارند.

برانکو ثابت کرده چندان به ترکیب های مورد اعتمادش دست نمی زند اما با این شرایط جوانان و امیدهای پرسپولیس دیگر فرصتی بهتر از این پیدا نخواهند کرد تا خودشان را پیش چشم سرمربی سخت گیر کروات ثابت کنند و ره صد ساله را یک شبه طی کنند.

از میان بازیکنان کنونی و یا تازه جدا شده پرسپولیس نفراتی همچون حمیدرضا طاهرخانی، محمدامین اسدی، محمداحسان حسینی، سعید حسین پور، شاهین عباسیان، شهاب زاهدی، محمد رحمتی و… از تیم های پایه به بزرگسالان پرسپولیس راه یافته اند.

پرسپولیس در حال حاضر با احتساب احمد نوراللهی فهرست ۱۸ نفره بازیکنان بزرگسال خود را تکمیل کرده و ۳ بازیکن رده سنی زیر ۲۳ سال و ۶ بازیکن امید هم جذب کرده است در حالی که در رده امید تا ۱۵ بازیکن می توان اضافه کرد.

از طرفی خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال دارد محرومیت سرخپوشان بلافصله اجرا نشده و تا اول دی ماه این تیم فرصت جذب بازیکن داشته باشد. در این صورت تیم امید پرسپولیس هم می تواند نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام کند تا در صورت لزوم و در دوران محرومیت بتوان بدون مشکل نام آنها را وارد لیست بزرگسالان کرد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *