سال گذشته استارتاپ Meta  با معرفی هدست واقعیت افزوده خود توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. هم اکنون این کمپانی نسخه نهایی این هدست را در دسترس دولوپرها قرار داده که در مقایسه با پروتوتایپ سال گذشته آپگریدهای مفید وکاربردی ای را به خود دیده است. مهم ترین این بروزرسانی ها را می توان احاطه دور تا دور هدست با نوعی فوم دانست که پوشیدن آن را برای ساعت های طولانی، راحت تر می کند.

کمپانی Meta بر روی ساخت سیستم عامل سفارشی خود نیز سخت تلاش کرده و همچنین به نحوه توسعه زبانِ حرکتیِ جدیدی برای واقعیت افزوده نیز پرداخته است.

از نسخه نهایی این هدست در نمایشگاه SXSW امسال رونمایی شده که در نگاه اول کمی عجیب و غیر حرفه ای به نظر می رسد، مخصوصا با داشتن نمایشگر منحنی بزرگی که از قسمت جلویی آن بیرون زده است. این هدست در مقایسه با هدست هلولنز مایکروسافت تا حدودی محکم تر و با ثبات تر بر روی سر قرار می گیرد که بیشترین دلیل آن را می توان طراحی قسمتی برای قرارگرفتن بر قسمت بالایی سر دانست که دیگر فیکس شدن هدست بر روی سر، تنها محدود به بندهایی دور تا دور سر نخواهد بود.

تجربه واقعیت افزوده در Meta 2 نیز نسبت به هلولنز تا حدودی بهتر و کامل تر بوده که عمده ترین دلیل آن میدان دید عریض ۹۰ درجه در Meta 2 و میدان دید نسبتا باریک ۳۰ درجه در هلولنز دانست. به این ترتیب تصاویر در Meta 2 در بر گیرنده چشم انداز بسیار بیشتری از دید کاربر خواهند بود. این نکته را هم باید در نظر گرفت که هلولنز هدستی کاملا وایرلس بوده در حالی که Meta 2 حتما باید به کامپیوتر متصل شود. رزولوشن این هدست نیز ۲۵۵۰×۱۴۴۰ پیکسل بوده که وضوح بسیار خوبی را فراهم کرده است.

بزرگترین مشکلی که هدست Meta 2 به آن دچار است، صداست. این هدست به چهار اسپیکر مجهز است اما تمامی آنها صداهایی با کیفیت پایین را تولید می کنند. البته این کمپانی در صدد رفع این مشکل با برخی ترفندهای نرم افزاری است.

هم اکنون این هدست با قیمت ۹۴۹ دلار پیش فروش می شود و طبق برنامه ریزی های شرکت در ماه های آینده به تمامی پیش فروش های صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *