هفته آینده یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای تکنولوژی، یعنی نمایشگاه CES 2017 در صحرای نوادا برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 نقش بارزتری نسبت به سال‌های قبل ایفا نماید.

کمپانی‌های آسیای در نمایشگاه CES امثال سورپرایزهایی را آماده کرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی اجمالی به رخداد پیش روی دره لاس‌وگاس داشته باشیم.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

پدیده هوش مصنوعی (AI) در حال پُررنگ‌تر کردن نقش خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES 2017 است که در هفته بعد برگزار خواهد شد.

غول‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ قرار است که با لوازم‌خانگی مجهز به ویژگی‌های هوش مصنوعی پا به این میدان بگذارند.

در چند سال اخیر CES بیشتر شاهد حضور پدیده‌هایی مثل اینترنت اشیا، تلویزیون‌های هوشمند و وسایل نقلیه با ویژگی اتصال به گجت‌ها بوده است و کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی سعی کرده‌اند بیشتر در این زمینه‌ها عرض‌اندام نمایند.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

احتمال می‌رود که هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 تمام توجهات را به خود جذب و در دل کاربران به عنوان بهترین معیار کلیدی وسایل الکترونیکی جا خوش کند.

شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی و هم‌چنین سازنده‌های خودروها سعی نموده‌اند که محصولات خود را به مغزهای دارای هوش مصنوعی مجهز سازند تا این قافله عقب نمانند.

پدیده هوش مصنوعی در حال افزایش قلمرو خود در صنعت تکنولوژی جهانی است و یک تغییر الگویی در این حوزه ایجادشده که باعث چرخش 180 درجه‌ای سیاست تولیدکنندگان شده است.

البته به نظر می‌رسد در این میدان، تولیدکنندگان سخت‌افزار مثل گوشی‌های هوشمند در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت چشم‌گیری نداشته‌اند.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

بر اساس گزارش IDC میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2016 به عدد 1.45 میلیارد رسیده است، این آمار نسبت به سال قبل به‌اندازه 6 درصد افزایش پیدا کرده است.

یکی از دلایل رکود و پیشرفت کم در بازار گوشی‌های هوشمند، عدم وجود نوآوری و تولید زیاد گوشی توسط شرکت‌های چینی است که تقریبا اکثر بازار را قبضه کرده‌اند.

البته این شرایط برای دیگر دستگاه‌های الکترونیکی هم حاکم است، با این حال کره‌ای‌ها برای بهبود بخشیدن وضعیت، آستین خود را بالا زده‌اند و طلایه‌دار این جنبش کمپانی بزرگ ال‌جی است.

نقش بارز هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

ال‌جی می‌خواهد از لوازم‌خانگی منحصربه‌فرد خود در مراسم آینده لاس‌وگاس رونمایی کند و یکی از اولین کمپانی‌هایی باشد که از هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 به‌صورت جدی استفاده خواهد کرد. این محصولات داری تکنولوژی یادگیری عمیق هستند.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

ال‌جی در حال حاضر دارای پلتفرم هوشمند خانگی منحصر به خود به نام SmartThinQ هم هست که لوازم خانگی مثل سیستم تهویه هوا و تلویزیون‌های هوشمند را به هم متصل می‌کند.

ال‌جی برای اینکه نشان دهد که عزم خود را برای تمرکز بر روی هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 جزم کرده است، می‌خواهد که در مراسم پیش روی دره لاس‌وگاس از توابع یادگیری عمیق‌تری هم رونمایی کند که در سیستم تهویه هوا و پاک‌کننده‌های رباتی استفاده می‌شوند.

ال‌جی اعلام کرد محصولات جدیدش دارای یک سیستم خود یادگیری هستند که الگوهای زندگی هر کاربر را با چندین حس‌گر Wi-Fi و مجموعه داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سیستم پردازش ابری، تجزیه و تحلیل می‌نماید.

سامسونگ نیز در همین راستا سعی دارد که دستگاه‌هایش را به اکوسیستم AI وصل نماید و یکی از استفاده‌کنندگان هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 باشد.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

ماه گذشته سامسونگ از طرح خود برای تجهیز دستگاه‌های هوشمندش پرده‌برداری نمود، بر این اساس تلویزیون‌های هوشمند و یخچال‌ها و لوازم جانبی توسط تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت مجهز خواهند شد.

در مراسم پیش رو در ایالات نوادا قرار است که سامسونگ از یخچال خانواده خود که توانایی تشخیص صدا را دارد رونمایی کند، با این وجود کاربران می‌توانند به راحتی با دستگاه صحبت کرده و از آن غذا یا یک نوشیدنی بخواهند.

IHS Markit و اهمیت هوش مصنوعی در آینده

سرویس اطلاعاتی و مالی متمرکز در لندن، IHS Markit هم اعلام کرد که هوش مصنوعی یکی از گرایش‌های هسته‌ای در سال آینده خواهد بود.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

این سرویس همچنین درجایی دیگر اذعان کرده است:

هم اکنون چند دستیار دیجیتال هوشمند انگشت‌شمار در بازار مثل Alexa آمازون و Siri اپل وجود دارند که توسط گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها مهمان و همدم میلیاردها کاربر در سرتاسر دنیا شده‌اند، ولی در آینده تغییرات بزرگ‌تری هم در راه خواهد بود و انسان به زودی کنترل کارهای خود را به ربات‌های هوشمند و اتومبیل‌های خودمختار خواهد داد.

بهتر است بدانید که در کنار هوش مصنوعی در این رویداد، پوشیدنی‌های CES 2017 هم می‌توانند جذابیت خاص خود را داشته باشند.

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *