شرکت چینی هونگکی، از مدل جدید H5 در نمایشگاه شانگهای پرده‌برداشت. این سدان زیبا با جلوپنجره بزرگ کرومی رنگ و براق، یک خودروی اسپورت لوکس را به‌نمایش می‌کشد. در طراحی H5 از مزدا 6 Atenza، الهام گرفته شده که محصول مشترک فاو چین و مزدا ژاپن است. فاو مدت‌هاست که با مزدا در چین همکاری می‌کند و هونگکی نیز زیرمجموعه فاو محسوب می‌شود.

hongqi-h5-china-3c

این خودروساز چینی در ارتباط با پیشرانه H5، خبری منتشر نکرده اما می‌توان حدس زد که پای موتورهای مزدا در میان باشد. احتمالا در این خودرو، هونگکی از پیشرانه‌های ۲.۰ لیتری ۱۵۸ اسب‌بخاری، ۲.۵ لیتری ۱۹۲ اسب‌بخاری استفاده خواهد کرد و وجود پیشرانه‌های توربودار نیز به‌عنوان یک انتخاب قدرتمند و خوب، قابل حدس است. احتمالا هونگکی پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو را با ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت به‌عنوان قلب تپنده، قوی‌ترین مدل H5 انتخاب کند. قیمت H5 تقریبا بین 180.000 الی 240.000 یوان متغیر خواهد بود.

hongqi-h5-china-2a

H5 از لحاظ شباهت، مشخصات نزدیکی با بسترن B90 دارد که محصولی از کمپانی بسترن و زیرمجموعه فاو است. فضای داخلی H5 به‌عنوان یک خودروی لوکس کمی ناامید کننده است و بسیار ساده با متریال نه‌چندان دلچسب، آماده شده. مدت‌هاست که از صفحه کیلومترهای آنالوگ در خودروهای با کیفیت و حتی متوسط استفاده نمی‌شود و صفحه نمایش ۱۰ اینچی وسط داشبورد نیز، چندان جلب توجه نمی‌کند. زمان عرضه این خودرو دقیقا هنوز مشخص نشده و احتمالا شاهد اعمال تغییراتی بر روی آن، خواهیم بود و کاملا مشخص است که فاو برای موتورهای H5 هنوز تصمیم قاطعی نگرفته است.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *