2017 دهمین سالگرد رونمایی آیفون است و به نظر می‌رسد امسال همه چیز متفاوت خواهد بود. ویژگی‌های iOS 11 و تاریخ انتشار آن از جمله این تحولات است که شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

تا جایی که ما به خاطر داریم اپل هر سال همزمان با رونمایی آیفون جدید خود در ماه سپتامبر نسخه جدید iOS را هم منتشر می‌کرد. جالب اینجاست که اپل در سال 2017 قصد ندارد رویه معمول را در پیش بگیرد!

ویژگی‌های iOS 11 و تاریخ جدید انتشار آن

ویژگی‌هایiOS 11

تاریخ مورد انتظار انتشار iOS 11 سپتامبر 2017 یعنی همزمان با رونمایی آیفون بوده است اما اپل قصد دارد در تاریخ 5 ژوئن در جریان کنفرانس توسعه دهندگان  WWDC نسخه جدید این سیستم عامل را منتشر کند.

احتمالا در جریان این کنفرانس؛ هم توسعه دهندگان با ویژگی‌های نرم افزاری جدید هیجان‌زده خواهند شد و هم عموم در جریان سخت افزارهای احتمالی به کار رفته در آیفون 8 قرار خواهند گرفت!

انتظار چه ویژگی‌هایی را از iOS 11 داشته باشیم؟

ویژگی‌هایiOS 11

هنوز هیچ چیز قطعی نیست و اپل تا ماه ژوئن اطلاعات دقیقی را منتشر نخواهد کرد اما آنچه از شایعات برمی‌آید از تحول عمیق رابط کاربری و اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی برای رقابت با اندروید خبر می‌دهند!

نسخه جدید این سیستم عامل علاوه بر حفظ حالت مینیمالیستی خود ظاهری کاملا جدید خواهد داشت!

با سرمایه گذاری‌های اخیر اپل در هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا و همچنین پیشرفت‌های اخیر این کمپانی در کنترل وسایل خانه‌های هوشمند باید منتظر تغییرات جدیدی از این نظر باشیم.

بعد از قدرت گرفتن هوش مصنوعی گوگل، سیری کمی ناتوان جلوه کرد و اپل با تمام قدرت در حال ایجاد تحولات اساسی در سیری از جمله کاربرپسندتر کردن و تعاملی‌تر کردن آن است.

ویژگی‌های iOS 11

امنیت با وجود اتفاقات اخیر یکی از جدی‌ترین چالش‌ها در iOS 11 خواهد بود. اضافه شدن حالت dark mode هم از ویژگی‌های iOS 11 خواهد بود. iOS 11 احتمالا از صفحه نمایش جدید که فاقد دکمه هوم است پشتیبانی خواهد کرد!

طبق شایعات یک function area جایگزین دکمه هوم خواهد شد. اسکنر عنبیه چشم و ویژگی تشخیص چهره هم از ویژگی‌های احتمالی آیفون 8 هستند که احتمالا در سیستم عامل جدید شاهد ردپای آنها خواهیم بود.

با تاکید تیم کوک بر اهمیت بیشتر واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی شاهد حضور واقعیت افزوده در آیفون برای استفاده در دید دائمی نسبت به محیط اطراف خواهیم بود.

دوربین دوگانه سه بعدی جدید و شارژ وایرلس هم هر کدام بخشی از این سیستم عامل انقلابی را به خود اختصاص خواهند داد.

WatchOS سیستم عامل اسمارت واچ اپل 

ویژگی‌های iOS 11

اپل واچ سری 2 با انتشار WatchOS 3 یک ارتقا نرم افزاری جدی داشت. گوگل نیز با انتشاراندروید Wear 2.0 و کاربرپسندتر کردن آن برای کاربران iOS، رقابت تنگاتنگی را با اپل آغاز کرد.

انتظار می‌رود اپل برای جلوگیری از تغییر جهتِ کاربران iOS و پاسخ به این دست‌درازی اندروید، سیستم عامل اسمارت واچ خود را با ویژگی‌هایی کاملا متفاوت ارائه کند.

باید منتظر بود و دید که آیا اپل با اپل واچ سری 3 با فیس گِرد و اتصالات ماژولی سنت‌شکنی خواهد کرد؟

امسال کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سانفرانسیسکو برگزار نخواهد شد و سن خوزه میزبان 5000 توسعه دهنده اپلیکیشن خواهد بود.

ویژگی‌های iOS 11

شعار این کنفرانس Technology alone is not enough اعلام شده است. استیو جابز در مراسم رونمایی آیپد 2 خلاصه استراتژی خود را اینگونه بیان کرد:

این موضوع در DNA اپل گنجانده شده است که تکنولوژی به تنهایی کافی نیست، ما به دنبال پیوند فناوری با هنرهای آزاد و علوم انسانی برای به تپش درآوردن قلب‌ها هستیم.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *