علی‌رغم ویژگی‌های بسیار خوب آی‌فون 7، بسیاری از طرفداران و منتقدان آن بابت طراحی و خصوصیات تکراری‌اش در مقایسه با نسخه‌های قبل، از عملکرد اپل انتقاد کردند. همین انتقادها باعث شد تا اپل در کنفرانس WWDC امسال دست پر ظاهر شود و به همه این اطمینان را بدهد که آی‌فون 8 گوشی بسیار متفاوتی خواهد بود.

بدون شک رونمایی از iOS 11 مهم‌ترین رویداد اپل در این کنفرانس بود. حالا رونمایی از ویژگی‌های سیستم عامل iOS 11 طرفداران را به آی‌فونی با ویژگی‌های خاص امیدوار کرده است. در این مطلب قصد داریم این ویژگی‌ها را که به نوعی خصوصیات آی‌فون 8 است، بررسی کنیم.

واقعیت افزوده

کسی نمی‌داند علت تاخیر اپل در استفاده از این فناوری بر روی گوشی‌های تلفن خود چه بوده است. اما حالا شایعات خبر از بزرگ‌ترین پلت فرم AR در میان گوشی‌ها می‌دهند. با توجه به این که این ویژگی با گوشی‌های آی‌فون 6S و 7 هم سازگاری خواهد داشت، پس می‌توان به یقین گفت که واقعیت افزوده یکی از ویژگی‌های آی‌فون 8 است.

دوربین دوگانه

بنویسید دوربین دوگانه، بخوانید حتی دوربین سه گانه! استفاده از دوربین‌های دوگانه در تلفن‌های همراه چند سالی است که مورد توجه شرکت‌های بزرگ در این عرصه قرار گرفته است. با توجه به وعده‌های اپل در خصوص واقعیت افزوده، و با توجه به این حقیقت که واقعیت افزوده بر اساس سخت‌افزار نیازمند سه دوربین است، دیدن آی‌فون 8 با سه دوربین به هیچ وجه بعید به نظر نمی‌رسد.

نقش پررنگ‌تر سیری

استفاده از تن صدای جدید، قابلیت ترجمه و چند ویژگی کوچک و بزرگ دیگر، تنها قابلیت‌هایی بودند که اپل در WWDC از سیری ارایه نمود. اما بازار داغ شایعات در این خصوص نقش پررنگ‌تری برای سیری در آی‌فون 8 در نظر گرفته‌اند. با توجه به حذف دکمه فیزیکی Home باید منتظر تعریف دستورات جدیدی برای سیری باشیم.

جهش NFC به فرای Apple Pay

البته اپل در خصوص استفاده‌های دیگر از NFC در گوشی آی‌فون 8 توضیحاتی ارائه کرده است اما مطلب مورد نظر ما، پیشی گرفتن کارایی این فناوری نسبت به اندروید است. تصور کنید به جای هر گونه کارت بلیط اتوبوس یا مترو، تنها گوشی آی‌فون خود را نشان دهید. شاید کمی دور از دسترس باشد، اما این حرکت بدون شک کیف پول‌ها را نیز در خطر انقراض قرار خواهد داد.

اولین هدست واقعیت مجازی آی‌فون

همین حالا هم می‌شود یک هدست واقعیت مجازی برای آی‌فون تهیه کرد. حرکت اخیر سامسونگ در رونمایی از Samsung Gear VR شایعات را در خصوص حرکت مشابه اپل افزایش داده است. صفحه نمایش OLED آی‌فون 8 و همچنین دوربین بهبود یافته‌اش، پتانسیل ارایه بهترین کیفیت در دنیای واقعیت مجازی را دارا هستند. از طرف دیگر با گسترش کاربردهای این فناوری و اقبال کاربران نسبت به آن، باید منتظر حرکت اساسی اپل در این زمینه باشیم.

یک‌پارچگی هوم پاد با دیگر محصولات اپل

HomePod جواب قاطعانه اپل به Amazon Echo و Google Home بود. اما این تازه شروع کار است. مطمئنا یکپارچگی هوم پاد با آی‌فون و آی‌پاد از برنامه‌های شرکت اپل است. حال باید منتظر ماند و دید که این برنامه در آیفون 8 اجرایی خواهد شد.


شایعات در خصوص ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آیفون 8 ، تا رونمایی و عرضه آن در بازار ادامه خواهد داشت و این تنها اپل است که مشخص خواهد کرد کدام یک از این شایعات واقعی بوده‌اند و کدام یک دروغی شیرین!

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *