آتوشی موریتا، رییس بخش سرگرمی‎های تعاملی سونی در ژاپن و آسیا اذعان داشت مشکلاتی که به خاطر کمبود بازی‎های پلی‎استیشن 4 ایجاد شده بود، برطرف شده است.

رییس بخش سرگرمی‎های تعاملی سونی، آتوشی موریتا، در مصاحبه‎ای با مجله هفتگی-محلی فامیستو از وضعیت بازار پلی‎استیشن 4 در ژاپن سخن گفت. موریتا همچنین بیان کرد سال مالی 2016 بازی‎های سونی نه تنها در آسیا و ژاپن بلکه در سراسر جهان در موقعیت خیلی خوبی قرار دارند. اولین استراتژی سونی برطرف کردن مشکل کمبود بازی‎های پلی‎استیشن4 بود؛ موریتا از برطرف شدن این مشکل در سال مالی 2016  خبر می‎دهد. علاوه‌بر این مدل‎های جدیدی مانند پلی‎استیشن4 پرو عرضه شدند که به کاهش قیمت پلی‎استیشن 4 استاندارد منجر شد. موریتا گفت فروش پنجاه عنوان از بازی‎های‎ پلی‎استیشن، بیشتر از صد هزار نسخه در ژاپن بوده که نسبت به سال مالی 2015 دو برابر شده است. بالاخره تغییر شرایط، باعث فروش بهتر نرم‎افزار‎ها شده‎است؛ با توجه به سخنان او این قدم بعدی برای رساندن پلی‎استیشن 4 به سطح پلی‎استیشن 2 است. موریتا در ادامه سخنان خود به افزایش تولید پلی‎استیشن وی‎آر در فوریه اشاره کرد، که احتمالا منجر به برطرف شدن کمبود شدید هدست‎ها، که مدتی بر بازار ژاپن تاثیر منفی گذاشته بود، می‎شود. او از عملکرد بازی‎های ژاپنی مانند NieR: Automata ،Persona 5 و NiOh در بازار جهانی اعلام رضایت می‎کند و همچنین به فروش موفق بازی Dragon quest XI امید دارد. باتوجه به اینکه اکثر بازی‎های انحصاری شرکت سونی در سال 2018 عرضه خواهند شد، برای دیدن نتیجه‎ی مطلوب باید صبور بود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *