خانه بازی اخبار پوگبا ستاره اصلی کاور FIFA 18 است؛ شایعه یا واقعیت؟

پوگبا ستاره اصلی کاور FIFA 18 است؛ شایعه یا واقعیت؟

0

طی ساعات اخیر برخی از رسانه‌ها بخصوص در کشور انگلستان، با انتشار خبری ادعا کرده‌اند که “پل پوگبا” ستاره تیم منچستر یونایتد، به عنوان قهرمان اصلی FIFA 18 بر روی کاور بازی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پردیس‌گیم، این شایعات پس انتشار یک ویدئو در یوتیوب پخش شد. در این ویدئو ما شاهد کار کردن یک فرد ناشناس در منو بازی FIFA 18 هستیم و بخش‌های مختلف آن نیز در این ویدئو مشخص است. اما آیا این ویدئو ساختگی است و یا واقعا از منبعی معتبر بدست امده؟ در ابتدا توصیه می‌کنیم ویدئو را مشاهده کنید:

در حال حاضر هیچ ادعای قطعی نمی‌توان داشت اما بدلایلی حدس ما بر ساختگی بودن این ویدئو است. در ادامه به مرور دلایل این ادعا می‌پردازیم:

1- وجود افزودنه FIFA Street: در بخشی از منو بازی ما شاهد قرارداشتن گزینه FIFA Street هستیم که کاربران می‌توانند با خرید DLC به آن دسترسی پیدا کنند. جدای از اینکه بسیار بعید است شاهد یک FIFA Street آن هم در کنار بازی FIFA 188 باشیم و بعید هم به نظر می‌رسد EA چنین عنوانی را بصورت مستقل عرضه نکند، در داخل این بخش ما شاهد تصویری از “رونالدینیو” ستاره سابق تیم بارسلونا هستیم. مشکل حقوقی این تصویر در این است که بازی‌های ورزشی نمی‌توانند از لباس و پیراهنی متعلق به گذشته در نسخه جدید استفاده کنند، زیرا در حال حاضر حق تبلیغات باشگاه بارسلونا متعلق به اسپانسر آن است و این کار نمایش دادن برند بارسا بدون قرار داشتن اسپانسر جدید محسوب می‌شود.

2- تعداد بسیار زیاد بخش‌های جدید: EA اصولا برای بازی FIFA شرکت دست و دل‌بازی نیست، معمولا تغییرات مهم را بصورت هوشمندانه به شکل فرسایشی رو می‌کند تا هر نسخه یک ویژگی جدید را برای کاربر داشته باشد. اما در این ویدئو ما شاهد چندین بخش جدید هستیم که بعید است شرکت EA این حجم از بخش‌های جدید و جذاب را در نسخه 18 متمرکز کند. مثلا Spin the Wheel یکی از بخش‌های جدید Ultimate Team است و یا شاهد گزینه World Cup 2018 هستیم که معمولا EA چنین بخشی را به شکل بازی مستقل روانه بازار می‌کند. بخش واقعیت مجازی، ویرایشگر لباس و لوگو، فیفا استریت و … نیز در زمره دیگر بخش‌های مهم و جدیدی محسوب می‌شوند که طبق این ویدئو EA در این نسخه آن‌ها را اضافه کرده است.

3- وجود بخش واقعیت مجازی: وجود بخش واقعیت مجازی یکی دیگر از نکات شک‌برانگیز این ویدئو است. این نکته را باید در نظر گرفت که Xbox One هنوز از هیچ هدست واقعیت مجازی و بازی واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند و از سوی دیگر EAA طی سال‌های اخیر محتوا انحصاری را برای این پلتفرم در نظر گرفته و بعید است که یک ویژگی مهم را بدون در نظر گرفتن نسخه Xbox One روانه بازار کند. همچنین قالب گیم‌پلی فیفا طوری است که ارائه بازی یا برخی ویژگی‌های آن بصورت واقعیت مجازی کمی سخت به نظر می‌رسد؛ هر چند شاید برای ترفندهای بازاریابی و تبلیغاتی EA به سمت ارائه یک بخش کوچک با تمرکز بر روی واقعیت مجازی برود، نظیر کاری که نسل قبل برای کینکت و Move انجام داد.

4- وجود بخش ویرایش لباس و لوگو: در نهایت این بخش نیز یکی دیگر از مواردی است که اعتبار ویدئو را زیر سوال می‌برد. برخلاف بازی PES، همواره FIFA کمترین امکانات را برای ویرایش به کاربران اعطا کرده است و اصولا تمامی لایسنس‌ها به شکل آماده در FIFA فراهم است. با توجه به این ذهنیت خیلی بعید به نظر می‌رسد که این شرکت چنین بخشی را در نسخه 18 بیافزاید.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *