براساس گزارشی از (BI) Business Insider، تقاضای جهانی برای پهپاد های تجاری از طرف بخش های مختلف جوامع از جمله سازمان ها و دولت ها در آینده افزایش خواهد یافت.

در طول دهه گذشته شاهد رشد این وسیله های هوایی بدون سرنشین یا unmanned aerial vehicle (UAV) بودیم. جذابیت این دیوایس در بین افراد جوامع نیز به اندازه ای رشد داشته که اکنون شاهد پیدایش و برپایی انجمن ها و رویدادهای هم اندیشی بین المللی بسیاری با هدف نمایش پهپاد ها و اطلاع رسانی در خصوص آخرین پیشرفت های حاصله در این تکنولوژی هستیم؛ به طور مثال کنفرانس و نمایشگاه ASCEND که در ماه جولای پیش رو در پروتلند ایالات متحده برگزار خواهد شد. طبق برنامه ریزی های BI، طی پنج سال آینده، عرضه پهپاد ها به بیش از چهار برابر میزان عرضه کنونی خواهد رسید که عمده دلیل آن را می توان پیشرفت های تکنولوژیکی ای دانست که منجر به هرچه ارزان تر شدن آنها و همچنین سهولت در به پرواز در آوردن آنها نسبت به گذشته می شود.

با روند رو به رشد سرمایه گذاری در فناوری پهپادها، درآمد حاصل از فروش آنها از ۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید

علاوه بر این، کسب و کارهای خصوصی و دولت ها بیش از گذشته نسبت به استفاده از این تکنولوژی در حوزه های مختلفی مانند مدیریت عملیات های ساختمان سازی، کشاورزی و غیره مشتاق شده اند. در حال حاضر، بیشتر فروشندگانی که از مزایای UAV ها بهره مند می شوند، کمپانی های بعضا کوچک تا متوسط یا استارتاپ ها هستند. به گزارش BI، سرمایه گذاری بیشتر در زمینه تکنولوژی پهپادها منجر به افزایش درآمد حاصل از فروش آنها خواهد شد، بطوریکه از میزان ۸ میلیارد دلار در سال گذشته به میزان ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

در حال حاضر تعدادی از شرکت های ایالات متحده، اجازه به پرواز درآوردن پهپادها را برای مقاصد تجاری، از طرف دولت این کشور دریافت کرده اند

استفاده های کاربردی ای که در حال حاضر از پهپاد می شود شامل تحویل نامه در فرانسه و تمیز کردن خطوط برق فشار قوی توسط پهپاد آتش زا می شود. در آمریکا نیز به تازگی قوانینی برای محدود کردن استفاده تجاری از پهپاد ها به تعدادی صنعت منتخب – از جمله صنایع نفت و گاز – و کاربردهایی نظیر نقشه برداری های هوایی در حوزه کشاورزی پیش نویس شده است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *