خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی آرسنال – منچستر سیتی؛ نبرد برای بلیت لیگ قهرمانان اروپا

پیش بازی آرسنال – منچستر سیتی؛ نبرد برای بلیت لیگ قهرمانان اروپا

0

دیدار تیم های آرسنال و منچستر سیتی در چارچوب هفته سی اُم لیگ برتر، ساعت ۱۹،۳۰ یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ در ورزشگاه امارات شهر لندن به قضاوت آندره مارینز برگزار خواهد شد. هم اکنون منچستر سیتی و آرسنال به ترتیب با ۵۷ و ۵۰ امتیاز در مکان های چهارم و ششم جدول رده بندی حضور دارند. با توجه بهه توقف منچستر یونایتد در هفته ۳۰، هر دو تیم منچستر سیتی و آرسنال خشنود تر شده و ۳۳ امتیاز این بازی را بهترین اتفاق برای استفاده بهینه از توقف این رقیب می بینند.

گفتنی است که تیم های دوم تا هفتم جدول رده بندی لیگ برتر، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می کنند. پیروزی منچستر سیتی باعث ایجاد فاصله ۷ امتیازی با تیم همشهری شده و شانس هر دو تیم آرسنال و یونایتد را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به شدت کاهش خواهد داد. در مجموع این بازی اهمیت به سزایی در تعیین آرایش ۴ تیم بالای جدول خواهد داشت و برای شاگردان آرسن ونگر، حکم نبرد مرگ و زندگی را دارد. آرسنال طی ۹ بازی اخیر تنها ۲ برد داشته و ۶ بار باخته است. توپچی ها در هفته بیست و نهم یک شکست تلخ را با حساب ۳-۱ مقابل وست بروم تجربه کردند تا انتقادها از ونگر به اوج برسد.

منچستر سیتی نیز پس از تراژدی لیگ قهرمانان و ناکامی مقابل موناکو، در هفته بیست و نهم لیگ به تساوی ۱-۱ مقابل لیورپول تن داد. شاگردان پپ گواردیولا برای دومین بازی پیاپی مجبورند با یکی از ۵ تیم مطرح لیگ برتر (موسوم به Big ۵) رو به رو شوند. اگر چه سیتیزن ها طی ۷ بازی اخیر لیگ شکست نخورده اند، اما ۲ تساوی طی ۲ بازی اخیر لیگ، خطر زیادی را در راستای دور شدن از سهمیه لیگ قهرمانان ایجاد کرده است. تیم های آرسنال و منچستر سیتی حدود بیست روز دیگر باید مسابقه دیگری را در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار کنند.

نکات آماری بازی:

طی ۱۸ تقابل اخیر این دو تیم از سال ۲۰۱۰ به بعد در کلیه رقابت ها، ۷ برد نصیب آرسنال شده در حالی که ۶ برد برای منچستر سیتی و ۵ تساوی نیز به ثبت رسیده است. منچستر سیتی در آخرین سفر رسمی به ورزشگاه امارات در دسامبر ۲۰۱۵، با نتیجه ۲-۱ مغلوب آرسنال شد.

آرسنال طی ۱۹ بازی خانگی اخیر مقابل منچستر سیتی در لیگ برتر، فقط یک بار باخته است. (۱۲ برد و ۶ مساوی)

منچستر سیتی طی ۵ سفر اخیر به زمین آرسنال، پیروز نشده اما هر ۳ بازی اخیر بیرون خانه در رقابت های لیگ برتر را با پیروزی به پایان رسانده است.

آرسنال طی ۷ بازی خانگی اخیر در لیگ برتر، ۶ برد را به دست آورده است.

منچستر سیتی در هر ۳ بازی اخیر بیرون از خانه در لیگ برتر، کلین شیت کرده و در ۸ مسابقه از ۱۰ بازی اخیر بیرون خانه لیگ نیز، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.

طی ۷ تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، آرسنال توانسته در ۶ بازی حداقل ۳ گل بزند.

منچستر سیتی در مسابقه رفت توانست با نتیجه ۲-۱ مقابل آرسنال پیروز شود. در صورت برتری مجدد سیتیزن ها، نخستین دابل (پیروزی در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ) مقابل آرسنال از فصل ۷۶-۱۹۷۵ ثبت خواهد شد.

طی ۷ ملاقات اخیر این دو تیم در لیگ برتر، ۲۷ گل رد و بدل شده است. (به طور میانگین ۳،۸۶ گل در هر بازی)

امسال برای دومین بار در دوران مربیگری آرسن ونگر در آرسنال، شاگردان وی در ماه آوریل در جمع ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر حضور ندارند. این اتفاق برای اولین بار در آوریل ۲۰۰۶ رخ داد.

از ابتدای فصل ۱۲-۲۰۱۱ تا روز برگزاری این مسابقه، تیم آرسنال جمعاً به مدت ۱۲۰۹ روز پایین تر از منچستر سیتی در جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است. آرسنال در ۶ فصل پیش از این (فصل ۰۶-۲۰۰۵ تا ۱۱-۲۰۱۰) تنها ۲۶۴ روز پایین تر از منچستر سیتی در جدول لیگ قرار داشت.

آرسن ونگر طی ۹ رویارویی رسمی با پپ گواردیولا، تنها ۲ بار به پیروزی رسیده که هر دو برد نیز به لیگ قهرمانان اروپا مربوط می شود. ۲ مساوی و ۵ شکست برای ونگر در تقابل با پپ ثبت شده است.

تئو وولکات طی ۴ تقابل اخیر با منچستر سیتی در لیگ برتر، ۴ گل به ثمر رسانده است. جالب این که آخرین گل وولکات در لیگ برتر، به ماه دسامبر مربوط می شود که مقابل همین حریف زده شد.

سرخیو آگوئرو پس از تیری آنری دارای بهترین رکورد گلزنی مقابل تیم های لندنی در تاریخ لیگ برتر است. در کارنامه مهاجم آرژانتینی سیتی، ۳۷ گل طی ۵۳ بازی مقابل تیم های لندنی در لیگ برتر مشاهده می شود.

بیشترین تعداد گل های زده توسط بازیکنان تعویضی در فصل جاری لیگ برتر به این دو تیم مربوط می شود. (۸ و ۷ گل به ترتیب توسط یاران تعویضی آرسنال و منچستر سیتی)

پپ گواردیولا تا این جای فصل جاری لیگ برتر، متحمل ۵ شکست شده در حالی که وی به عنوان سرمربی، هرگز بیش از ۵ باخت را طی یک فصل تجربه نکرده است.

منچستر سیتی طی ۱۵ بازی اخیر لیگ برتر که در روزهای یکشنبه به میدان رفته، فقط ۴ بار پیروز شده است. (۶ مساوی و ۵ باخت)

اگر گل های دقیقه ۸۵ به بعد در فصل جاری لیگ برتر را از محاسبات حذف کنیم، تیم آرسنال به رده هشتم جدول سقوط کرده و پایین تر از وست بروم و اورتون قرار می گیرد!

رحیم استرلینگ ۲۲ ساله در این فصل بسیار آماده نشان داده است. ۹ گل و ۱۴ پاس گل در کلیه رقابت های این فصل، در کارنامه وی مشاهده می شود.

تقابل الکس آیوبی و کلچی ایهیناچو دو پدیده نیجریه ای تیم های آرسنال و منچستر سیتی جالب توجه است. این دو دوست صمیمی، عملکرد نسبتاً خوبی را در این فصل به معرض نمایش گذاشته اند. آیوبی طی ۳۵ بازی در کلیه رقابت ها، ۴ گل و ۷ پاس گل را ثبت کرده اما ایهیناچو ۷ گل و ۳ پاس گل را طی ۲۴ بازی داشته است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

آرسنال: داوید اوسپینا پس از بازگشت از اردوی تیم ملی کلمبیا، درون دروازه توپچی ها قرار می گیرد تا جای خالی پیتر چک مصدوم را پر کند. سانتی کازورلا به تازگی مصدوم شده و تا پایان فصل غایب است. همچنین متیو دبوشی و لوکاس پرز نیز به علت مصدومیت، قادر به همراهی آرسنال نبوده اما حضور کایران گیبس در این بازی، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

منچستر سیتی: ایلکای گوندوعان و گابریل ژسوس به علت مصدومیت، سیتیزن ها را همراهی نمی کنند. تغییرات عمده پپ گواردیولا در ترکیب اصلی تیمش، احتمالاً به فاز هجومی مربوط می شود. کوین دی بروینه با مصدومیت جزئی از اردوی تیم ملی بلژیک برگشته و باید پس از تست پزشکی، شرایط وی برای حضور در مسابقه مشخص گردد. سیستم بازیی سیتی ارتباط زیادی به حضور دی بروینه دارد. در صورت حضور این ستاره بلژیکی، شاید باز هم شاهد قرار گرفتن فرناندینیو در پُست نامأنوس دفاع راست باشیم به شرطی که مصدومیت پابلو زابالتا برطرف نشود. رحیم استرلینگ نیز برای این بازی از آمادگی صد در صد برخوردار نیست. باکاری سانیا نیز در اردوی تیم ملی فرانسه مصدوم شد و احتمالاً فرصت رویارویی با تیم سابق خود را از دست خواهد داد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *