خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی ناپولی – یوونتوس؛ آخرین فرصت برای کشیدن ترمز بیانکونری

پیش بازی ناپولی – یوونتوس؛ آخرین فرصت برای کشیدن ترمز بیانکونری

0

یکشنبه شب در حساسترین بازی هفته سی ام سری آ ایتالیا، ناپولی در ورزشگاه سن پائولو ناپل میزبان یوونتوس صدرنشین است. با پیروزی شنبه شب رم، اکنون اختلاف در صدر جدول به ۵ امتیاز رسیده است ولی هنوز یوونتوس یک بازی کمتر دارد، قطعاً شکست یوونتوس در بازی مقابل ناپولی می تواند تنور اسکودتو را تا پایان فصل داغ نگاه دارد ولی احتمالاً پیروزی یوونتوس تا حد زیادی خیال تیم آلگری را بابت قهرمانی راحت می کند.

اکنون اختلاف دو تیم در جدول ۱۰ امتیاز است و ناپولی برای آن که بتواند به رتبه دوم نزدیک شود و البته جایگاه سوم را در خطر نبیند، نیاز به کسب امتیاز در بازی مقابل یوونتوس دارد.

اما این مسابقه از منظر دیگری نیز حائز اهمیت است، ناپولی در این فصل با زدن ۶۸ گل بهترین خط حمله لیگ را دارد، در آن سمت یوونتوس هم صاحب بهترین خط دفاع لیگ است، تیم آلگری فقط ۱۹ گل خورده است، باید دید تقابل بهترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاع سری آ به کجا می انجامد. نکته مهم دیگر بازگشت هیگواین به ناپل، بعد از انتقال جنجالی او به یوونتوس در تابستان ۲۰۱۶ است.

هر دو تیم در هفته های اخیر شرایط خوبی را تجربه کرده اند و روی فرم هستند. ناپولی در هفت بازی اخیرش ۶ برد را کسب کرده است و تنها باخت این تیم مقابل آتالانتا در خانه رقم خورد که تیم ساری ۲-۰ بازنده زمین شد. در این فصل ناپولی در ۱۵ بازی، تنها دو بار در خانه اش مغلوب شده که آن شکست دیگر در بازی مقابل آ اس رم رقم خورد.

در آن سمت، یوونتوس در ۱۰ بازی گذشته اش در سری آ شکستی را نپذیرفته است، تیم آلگری در این ۱۰ بازی، ۹ برد را کسب کرد و توانست اختلاف را در صدر جدول افزایش دهد. آخرین باخت بیانکونری در سری آ، در ماه ژانویه در بازی مقابل فیورنتینا رقم خورد. بعد از ان شکست، تیم آلگری در ۵ بازی خارج از خانه خود، ۴ برد و یک تساوی را کسب کرد.

دو تیم ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا در تورین به مصاف هم رفتند که یوونتوس با نتیجه ۳-۱ ناپولی را مغلوب ساخت و هنوز یک بازی دیگر در ناپل پیش رو دارند. بازی رفت دو تیم در سری آ، با پیروزی ۲-۱ یوونتوس پایان یافت. در سه بازی اخیر دو تیم یوونتوس همیشه پیروز بوده است، اما این سه بازی همگی در تورین بوده است و آخرین جدال دو تیم در ناپل با پیروزی ناپولی پایان یافت. در شش جدال رودرردوی اخیر دو تیم، یوونتوس ۵ برد را کسب کرده و فقط یک بار شکست خورده است. یووه در این ۶ بازی، ۱۳ گل زده و فقط ۶ گل دریافت کرده است. البته آمار یوونتوس در زمین ناپولی تعریف چندانی ندارد، بیانکونری در ۱۱ سفر اخیرش به ناپل فقط یک برد را کسب کرده است؛ ۳ تساوی و ۷ باخت.

دو تیم برای این بازی اکثر نفرات اصلی خود را در اختیار دارند. پیاتسا به دلیل مصدومیت تا پایان فصل نمی تواند برای یوونتوس به میدان برود و غیبت او می تواند گزینه های آلگری را برای سیستم ۴-۲-۳-۱ محدود کند. شرایط بن عطیه هم برای این بازی هنوز مشخص نیست. احتمال می رود مارکیزیو در این بازی نیمکت نشین باشد و پیانیچ و خدیرا در مرکز زمین برای بیانکونری به میدان بروند.

در آن سمت تونلی تنها غایب ناپولی در این بازی است که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی ناپلی ها نیست. امید هواداران ناپولی به مثلث هجومی این تیم، مرتنز، اینسینیه و کایخون است.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

در شش بازی اخیر دو تیم در نیم فصل دوم سری آ، ناپولی فقط یک بار موفق به شکست دادن یوونتوس شده است.

ناپلی ها در ۹ بازی اخیر خانگی شان در سری آ مقابل یوونتوس فقط یک بار شکست خورده اند. ۶ پیروزی و ۲ تساوی. ضمن این که به طور میانگین در هر بازی ۲،۲ گل به ثمر رسانده اند.

تا به حال پیش نیامده بود که ناپولی تا هفته ۲۹ موفق شود ۶۸ گل در سری آ به ثمر برساند.

در ۵ لیگ برتر اروپا، تنها بایرن مونیخ کمتر از یوونتوس گل خورده است. بایرن مونیخ ۱۳ گل خورده و یووه ۱۹ گل دریافت کرده است.

یوونتوس برای اولین بار در این فصل، ۵ مسابقه متوالی است که در بازی های خارج از خانه شکست نخورده است. ۴ برد و ۱ تساوی.

ناپولی تنها تیم در بین ۵ لیگ برتر اروپا است که سه بازیکن با آمار بالای ۱۰ گل زده در لیگ دارد. مرتنز، اینسینیه، همشیک.

بیانکونری در ۱۱ سفر اخیرش به ناپل فقط یک برد را کسب کرده است؛ ۳ تساوی و ۷ باخت.

یوونتوس در این فصل ۱۵ گلزن مختلف در سری آ داشته که بیش از هر تیم دیگری است.

ناپولی در ۳۲ بازی از ۳۴ بازی قبلی خانگی اش در سری آ شکست نخورده است.

یوونتوس در ۵ بازی از ۶ مسابقه قبلی خود مقابل ناپولی پیروز شده است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *