خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی ایتالیا – آلبانی؛ جنگ صدرنشینی ادامه دارد

پیش بازی ایتالیا – آلبانی؛ جنگ صدرنشینی ادامه دارد

0

بامداد شنبه ایتالیا در پنجمین بازی خود در دور گروهی مقدماتی جام جهانی میزبان آلبانی است. این بازی در ورزشگاه رنزو باربرا شهر پالرمو انجام می شود.

ایتالیا اکنون از ۴ بازی خود ۱۰ امتیاز گرفته و در رده دوم گروه قرار دارد. آن ها تفاضل گل ۷+ دارند، اما اسپانیا تفاضل ۱۴+ را دارد. ایتالیا در اولین بازی خود در گروه هفتم مقدماتی جام جهانی، ۳-۱ مقابل رژیم اشغال گر قدس پیروز شد، سپس در خانه در دقایق پایانی مقابل اسپانیا به تساوی ۱-۱ دست یافت. در بازی بعد، به هر سختی که بود ایتالیا در زمین مقدونیه ۳-۲ پیروز شد و سپس در آخرین بازی رسمی خود در سال ۲۰۱۶، مقابل لیختن اشتاین با نتیجه ۴-۰ به پیروزی رسید تا همچنان هم امتیاز با اسپانیا باقی بماند و برای صدرنشینی و صعود مستقیم به جام جهانی تلاش کند. لاجوردی ها اگر به صعود مستقیم فکر می کنند چاره ای جز کسب هر سه امتیاز در مقابل آلبانی ندارند، در بازی دور پنجم، اسپانیا کار سخت تری به نسبت ایتالیا پیش رو دارد. لاروخا باید در هفته پنجم به مصاف رژیم صهیونیستی بروند که فعلاً در رده سوم قرار دارد.

در آن سمت، آلبانی اکنون از ۴ بازی خود ۶ امتیاز گرفته و در رده چهارم گروه قرار دارد. آلبانی شروع خوبی در دور گروهی داشت و مقابل لیختن اشتاین و مقدونیه به دو برد ارزشمند رسید. اما در دو بازی بعدی در مسابقه مقابل اسپانیا و رژیم صهیونیستی به ترتیب با نتایج ۲-۰ و ۳-۰ شکست خورد. با وجود شکست مقابل رژیم اشغالگر قدس، آلبانی همچنان امیدوار است تا بتواند آن ها را در جدول رده بندی پشت سر بگذارد. اما قطعاً آلبانی در مسابقه پنجم خود مقابل ایتالیا آن هم در خانه حریف، کار سختی پیش رو دارد.

ایتالیا در شش بازی اخیر خود سه برد کسب کرده، دو بار به تساوی رسیده و یک بار هم طعم باخت را چشیده است. آخرین بازی این تیم در پانزدهم نوامبر ۲۰۱۶ بود که در یک بازی دوستانه در سن سیرو مقابل آلمان با تساوی ۰-۰ متوقف شد. تنها باخت این تیم هم در شش بازی گذشته به شکست ۳-۱ مقابل فرانسه در ماه سپتامبر بر می گردد. اگرچه لاجوردی ها در مقابل تیم های کم نام و نشان تر، نتایج خوبی را در ماه های اخیر کسب کرده اند ولی اخیراً در تقابل با تیم های بزرگ بردی را کسب نکرده اند. امید ایتالیایی ها به درخشش ایموبیله و بلوتی در خط حمله است، این دو بازیکن در دور مقدماتی مجموعاً هفت گل به ثمر رسانده اند.

در آن سمت، آلبانی در شش بازی اخیر خود، سه برد، یک مساوی و دو باخت را تجربه کرده است. آلبانی بعد از حذف از یورو، یک بازی دوستانه را مقابل مراکش در ماه آگوست برگزار کرد که با تساوی ۰-۰ به پایان رسید. چهار بازی اخیر این تیم هم در دور مقدماتی جام جهانی بود که دو برد و دو باخت برای این تیم به همراه داشته است.

دو تیم تاکنون فقط یک بار به مصاف هم رفته اند که ایتالیا در روز ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴ در یک بازی دوستانه موفق شد در جنوا با تک گل اوکاکا آلبانی را از پیش رو بردارد. این اولین جدال دو تیم در یک مسابقه رسمی محسوب می شود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *