خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی دورتموند – بنفیکا؛ شبی سخت در انتظار عقاب های لیسبون

پیش بازی دورتموند – بنفیکا؛ شبی سخت در انتظار عقاب های لیسبون

0

دورتموند پس از شکست در بازی رفت مقابل بنفیکا این بار در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف این تیم پرتغالی خواهد رفت. در بازی رفت تکل گل کاستاس میتراوغلو برتری بنفیکا را رقم زد و اکنون آن ها برای سخت تر کردن کار دورتموند به زدن گل در زیگنال ایدونا پارک نیاز دارند. این بازی روز چهارشنبه از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران با قضاوت مارتین اتکینسون آغاز خواهد شد.


وضعیت دو تیم

 دورتموند در بهترین وضعیت به مصاف بنفیکا می رود. این تیم در بازی های اخیر بردهای پرگل و روحیه بخشی داشته و برای اولین بار در فصل جاری بوندس لیگا موفق به کسب ۳ برد متوالی شده اند. در آخرین بازی روز شنبه ۶-۲ بایر لورکوزن را در هم کوبیدند و در جایگاه سوم بوندس لیگا ایستادند.

 مارکو رویس، نوری شاهین، اسون بندر، سباستین روده، ماریو گوتسه و احتمالا رافائل گوئریرو بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت در این بازی زرد و مشکی پوشان را همراهی نمی کنند.

 مارسل اشمتلسر و رافائل گوئریرو در صورت دریافت کارت زرد در این بازی ۳ کارته خواهند شد و بازی بعدی خود در لیگ قهرمانان را از دست خواهند داد.

 اوضاع برای تیم روی ویتوریا بسیار خوب به نظر می رسد. بنفیکا در ۷ بازی آخر خود در تمامی رقابت ها ۷ برد کسب کرده است. بنفیکا تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ پرتغال با کسب ۶۰ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است. در آخرین بازی در زمین تیم فریرا با تک گل پیتزی برد را کسب کرده اند و در بهترین شرایط برای حضور در جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان با دورتموند دیدار خواهند کرد.

 فلیپه آگوستو تنها مصدوم بنفیکا برای این دیدار است و دیگر بازیکنان در دسترس سرمربی هستند.

 پیتزی، سامیراس و فیسا در صورت دریافت کارت زرد ۳ کارته خواهند شد.


نکات ویژه بازی

☑️ تاکنون در لیگ قهرمانان تنها ۳۰ درصد از تیم هایی که در بازی رفت ۱-۰ شکست خورده اند در بازی برگشت موفق به جبران نتیجه و صعود به مرحله بعدی شده اند (۹ از ۳۰).

☑️ دورتموند اولین بار سال ۱۹۶۳/۶۴ مقابل بنفیکا به میدان رفت. در بازی رفت بنفیکا در پرتغال ۲-۱ برنده شد و در بازی برگشت دورتموند ۵-۰ حریف را شکست داد.

☑️ دورتموند تاکنون ۴ بار در زمین خود به مصاف تیم های پرتغالی رفته و هر ۴ بازی با برتری این تیم آلمانی خاتمه یافته است. در این بازی ها بازیکنان دورتموند ۱۱ گل به ثمر رسانده اند و دو بار هم دروازه این تیم باز شده است.

☑️ بنفیکا تمامی ۹ بازی خود در خاک آلمان را واگذار کرده است. آن ها تاکنون در آلمان ۲۶ بار دروازه خود را باز شده دیده اند و ۴ بار موفق به گلزنی شده اند.

☑️ شکست بازی رفت، اولین باخت دورتموند در فصل جاری لیگ قهرمانان بود. آن ها در بازی های قبل ۴ برد و ۲ تساوی کسب کرده بودند. در بازی رفت بازیکنان دورتموند برای اولین بار در این فصل در گلزنی ناکام ماندند.

☑️ دورتموند در بازی ها حذفی آمار خوبی ندارد. آن ها از ۹ بازی آخر در مراحل حذفی ۷ بازی را واگذار کرده اند و تنها ۲ برد در کارنامه این تیم دیده می شود.

☑️ پیر امریک اوبامیانگ تاکنون ۷ بار در بازی های دور حذفی لیگ قهرمانان به میدان رفته ولی هنوز موفق به گلزنی نشده است.

☑️ کاستاس میتراوغلو در تمامی شش دیدار قبلی بنفیکا در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. این مهاجم بهترین گلزنی یونانی تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می شود (۱۴ گل).


ترکیب احتمالی دو تیم

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *