خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی لیورپول – چلسی؛ فرصتی برای خودنمایی مجدد کلوپو اگر کونته فرصت دهد

پیش بازی لیورپول – چلسی؛ فرصتی برای خودنمایی مجدد کلوپو اگر کونته فرصت دهد

0

 از هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس و در حساس ترین دیدار هفته تیم های لیورپول و چلسی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در روزهایی که در بدترین فرم خود در فصل جاری قرار دارد باید با صدرنشین لیگ برتر دیدار کند. این بازی روز سه شنبه از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه آنفیلد لیورپول آغاز خواهد شد.


وضعیت دو تیم

لیورپول: یورگن کلوپ سخت ترین روزهای حضورش در لیورپول را طی می کند. تیم او که تا قبل از کریسمس فرمی فوق العاده داشت پس از مصدومیت کوتینیو و پس از آن جدایی مانه از تیم برای همراهی تیم ملی کشورش در جام ملت های افریقا افت کرد و کار به جایی رسید که لیورپول توان برد مقابل تیم های دسته های پائین تر را نداشت و طی یک هفته از جام حذفی و جام اتحادیه کنار رفت. لیورپول هم اکنون و قبل از بازی مقابل چلسی پس از ۲۲ هفته ۴۵ امتیاز کسب کرده و در مکان چهارم جدول لیگ برتر قرار گرفته است.

چلسی: تیم آنتونیو کونته در حال حاضر از نظر بسیاری از کارشناسان یکی از آماده ترین تیم های اروپاست و نتایج کسب شده توسط این تیم به خوبی این ادعا را تایید می کند. کونته پس از آنکه تیمش در هفته های ابتدایی در دو بازی مقابل لیورپول و آرسنال متحمل شکست شد به یکباره تغییر سیستم داد و در ادامه این تیم ۱۳ برد متوالی در لیگ کسب کرد و هم اکنون فاصله ای معنا دار با تیم های تعقیب کننده پیدا کرده است. چلسی در پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر با کسب ۵۵ امتیاز و ۸ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول در صدر ایستاده است.


 وضعیت دو تیم در بازی های اخیر


اخبار دو تیم

سادیو مانه پس از شکست سنگال در جام ملت های افریقا و بازگشت به لیورپول برای این بازی در دسترس خواهد بود.
آدام لالانا و ناتانیل کلاین به احتمال فراوان می توانند برای این بازی به آمادگی کامل برسند و دوباره در ترکیب قرار بگیرند.
دنی اینگز و مارکو گوریچ تنها بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت عدم حضورشان در این بازی مسجل شده است.
چلسی برای این بازی غایبی ندارد و کونته می تواند از تمامی بازیکنانش استفاده کند.
سسک فابرگاس و ویلیان با درخشش در بازی جامی حذفی از شانس خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب ابتدایی برخوردار هستند.
طبق داده های آماری از رقابت های این فصل یکی از نقاط اصلی ضعف دو تیم روی ارسال های هوایی و نبرد برای این توپ ها است.


 اظهار نظر مربیان دو تیم

یورگن کلوپ:

من درباره جایگاه چلسی در جدول چیزی نمی توانم بگویم. فقط می خواهیم یک کار انجام دهیم و این ۳ امتیاز را اینجا نگه داریم.

آنتونیو کونته:

من از بازیکنانم می خواهم در تمامی بازی ها برای کسب برد تلاش کنند. هر دو تیم به دنبال کسب برد هستند و به نظر می رسد دو تیم باز بازی خواهند کرد.


عملکرد دو تیم در لیگ جزیره از نگاه آمار

عملکردها
۵۱ گل زده ۴۷
۲۷ گل خورده ۱۵
۵۹% مالکیت  ۵۳%
۸۲% دقت پاس ۸۴%
۱۷،۴ میانگین شوت ۱۴،۷
۱-۶ واتفورد بهترین برد ۰-۵ اورتون
۲-۰ برنلی بدترین باخت ۰-۳ آرسنال

نکات ویژه و حقایق بازی

♦ در ۴ بازی آخر در لیگ برتر، چلسی موفق به شکست دادن آرسنال نشده است. در این بازی های لیورپول ۲ برد کسب کرده و دو بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

♦ دو تیم در کل ۴۹ بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده اند که سهم هر تیم ۱۹ برد بوده و ۱۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

♦ لیورپول به دنبال آن است که پس از فصل ۲۰۱۱/۱۲ برای دومین بار در بازی های رفت و برگشت یک فصل چلسی را شکست دهد.

♦ بازی رفت دو تیم در استمفورد بریج با نتیجه ۲-۱ به نفع لیورپول خاتمه یافت.

♦ چلسی در ۴ سفر آخرش به آنفیلد در این ورزشگاه شکست نخورده است و دو برد و دو تساوی کسب کرده است. آخرین باخت چلسی در آنفیلد به می ۲۰۱۲۲ برمی گردد.

♦ در میان بازیکنانی که در بیش از ۲۰ بازی این فصل به میدان رفته اند دیگو کاستا بهترین آمار را در زمینه گل کردن موقعیت ها دارد (۵۵/۴%؛ ۴۱ موقعیت از ۷۴ موقعیت گل).
در ۲۱ بازی آخر چلسی در لیگ برتر، دیگو کاستا در ۱۵ بازی موفق به گلزنی شده است.

♦ از زمانی که برای هر برد ۳ امتیاز در نظر گرفته می شود تنها چهار تیم پس از پایان هفته بیست و دوم بیش از تیم کنونی چلسی (۵۵ امتیاز) کسب کرده اند. پرستون نورث (۱۸۸۸/۸۹)، تاتنهام هاتسپر (۱۹۶۰/۶۱۱)، لیورپول (۱۹۸۷/۸۸) و چلسی (۲۰۰۵/۰۶). این چهار تیم در پایان فصل قهرمان لیگ شده اند و اکنون باید دید این اتفاق برای چلسی دوباره تکرار خواهد شد.

♦ آنتونیو کونته برای کسب ۵۵ امتیاز در لیگ برتر تنها به ۲۲ بازی نیاز داشت و با رکورد ژوزه مورینیو برابری کرد. این در حالی است که یورگن کلوپ برای رسیدن به امتیاز ۵۵ به ۳۴۴ بازی نیاز داشت.

♦ یورگن کلوپ در ۱۴ رویارویی اش با ۶ تیم های موسوم به “بیگ سیکس” (منچستر یونایتد، منچستر سیتی، تاتنهام، آرسنال، چلسی) تنها یک بار متحمل شکست شده است. او در این بازی های ۶ برد و ۷۷ تساوی هم کسب کرده است.

♦ در ۳ دیداری که سادیو مانه در ترکیب لیورپول در بازی های لیگ برتر حضور نداشته این تیم تنها یک امتیاز کسب کرده است. مهاجم سنگالی در ۱۳ گل لیورپول در این فصل دخالت داشته است (۹ گل زده و ۴۴ پاس گل).

♦ چلسی در ۱۵ بازی از ۱۶ بازی آخر خود در لیگ برتر با برد زمین بازی را ترک کرده است.


ترکیب احتمالی دو تیم


برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *