خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی پرسپولیس – استقلال

پیش بازی پرسپولیس – استقلال

0

پیش بازی پرسپولیس – استقلال

استقلال و پرسپولیس برای هشتاد و پنجمین بار به مصاف هم می روند.

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶، هفته دهم لیگ برتر

پرسپولیس تهران-استقلال تهران

ورزشگاه آزادی تهران – ساعت ۱۶:۴۰

سرانجام نوبت به داربی ۸۵ رسید، دیداری که قرار بود ابتدا یک بازی دوستانه در آلمان باشد اما آن پروژه عملی نشد تا هشتاد و پنجمین ملاقات استقلال و پرسپولیس در دور رفت لیگ شانزدهم رقم بخورد.

دو تیم این بار هم با شرایطی تقریبا متفاوت به مصاف هم می روند. پرسپولیس این فصل هم شانس اول قهرمانی است و در لیگ نتایج خوبی گرفته است. در سوی دیگر استقلال اما پس از یکی از ضعیف‌ترین شروع های تاریخش فعلا در مکان سیزدهم جدول حضور دارد و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس هشت امتیاز کمتر جمع کرده است.

با این حال تاریخ ۴۹ ساله داربی ثبات کرده که هرگز شرایط جدول نتیجه این دیدار سنتی را رقم نمی‌زند. همانطور که در تاریخ هرگز تیمی که در جدول حداقل هشت امتیاز بیشتر از رقیبش داشته برنده نشده است.

داربی قبل همین حکایت را داشت. پرسپولیس با ۱۳ امتیاز بیشتر از استقلال پای به میدان گذاشت و شش بازی قبلی‌اش را برده بود اما در مقابل جوانان منصوریان بدجوری غافلگیر شد.

بازی پنجشنبه دیداری متفاوت است. استقلال اگر برنده بازی شود به آینده امیدوار خواهد شد و در صورت باخت در همین شروع لیگ ۱۳ امتیاز از صدر جدول عقب می افتد و تقریبا باید قید قهرمانی را بزند.

استقلال در این فصل مشکل گل زدن داشته است. این تیم تنها چهار گل زده و هنوز گلزن تمام عیاری رو نکرده است. بازی پنجشنبه تقابل ضعیف‌ترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاعی است.

پرسپولیس اما علاوه بر خط دفاعی مستحکم در گل زدن هم آمار خوبی ثبت کرده است. زوج گادوین منشا- علی علیپور در بازی‌های اخیر باعث امیدواری قرمزها شده‌است.

با این حال یک نکته امیدواری هم برای استقلال وجود دارد. این تیم با برد در داربی قبل با روحیه‌ای مضاعف به میدان می رود.

اولین داربی شفر

پیش بازی پرسپولیس - استقلال

نکته قابل توجه این بازی حضور وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت استقلال است. نتایج ضعیف علیرضا منصوریان موجب شد تا او جای خود را به شفر ۶۷ ساله بدهد. شفر مسن ترین سرمربی تاریخ داربی به شمار می رود و به خوبی می داند با نتیجه گیری در این داربی به چه میزان در بین هواداران استقلال محبوب خواهد شد.

داربی تهران پس از ۴۱ سال با دو سرمربی خارجی برگزار خواهد شد. برای مشاهده آمار رویارویی سرمربیان خارجی در نبرد استقلال- پرسپولیس می توانید اینجا کلیک کنید.

آمار کمی به ضرر شفر است. استقلال ۴۰ سال است با سرمربی خارجی در داربی پیروز نشده است. از طرفی مربیانی آلمانی حاضر در داربی( یورگن گده، راینر سوبل و رولند کوخ) هرگز برنده بازی نشدند.

برد در داربی باعث رای اعتماد آبی‌ها به شفر خواهد شد. در سوی دیگر برانکو تجارب قابل توجهی از داربی دارد. او می داند که اصلا نباید به جدول توجه کند. برد پرسپولیس مسیر این تیم برای رسیدن به صدر را هموار می کند.

آشنایی با ترکیب احتمالی

دو تیم برای انتخاب ترکیبشان با یک سوال مهم روبرو بودند؛ آیا وریا غفوری و ومحسن مسلمان محروم خواهند بود؟ لغو محرومیت موقت این دو بازیکن خیال سرمربیان را راحت کرد. پرسپولیس به احتمال فراوان با ترکیب علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، جلال حسینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به مصاف استقلال می رود.در جمع قرمزها فرشاد احمدزاده مصدوم و مهدی طارمی محروم است.

استقلال هم احتمالا با ترکیب حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، مجید حسنی، میلاد زکی‌پور، سرور جپاروف، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، علی قربانی و فرشید اسماعیلی بازی خواهد کرد. در جمع آبی‌ها امید نورافکن آسیب دیده است و مشخص نیست به بازی برسد یا خیر. نیمکت نشینی مهدی رحمتی می تواند اتفاق مهم ترکیب استقلال باشد.

آخرین بازی در لیگ:

استقلال خوزستان یک- پرسپولیس ۳

استقلال صفر- فولاد صفر

آخرین مسابقه:

پرسپولیس ۲- نفت تهران صفر(یک شانزدهم نهایی جام حذفی)

استقلال ۲- نساجی مازندران یک( یک هشتم نهایی جام حذفی)

آخرین ملاقات:

استقلال ۳- پرسپولیس ۲(بازی برگشت لیگ شانزدهم)

جایگاه در جدول:

پرسپولیس: با ۱۷ امتیاز از هشت بازی سوم

استقلال: با ۹ امتیاز از ۹ بازی سیزدهم

پنج بازی قبلی در لیگ:

پرسپولیس: برد، مساوی، باخت، برد، مساوی

استقلال: مساوی، برد، مساوی، باخت، باخت

پنج بازی قبلی در تمامی رقابتها:

پرسپولیس: برد، مساوی، برد، باخت، مساوی

استقلال: برد، مساوی، برد، مساوی، برد، باخت

بهترین گلزن:

پرسپولیس: مهدی طارمی و علی علیپور ۴ گل

استقلال: داریوش شجاعیان، جابر انصاری، سرور جپاروف و روزبه چشمی، یک گل

بهترین بازیکن در لیگ بر اساس نمرات نود:

پرسپولیس: محسن مسلمان با ۲،۶۹ هفتم

استقلال: سید مجید حسینی با ۲،۹۲ سی و پنجم

سابقه تقابل دو تیم:

تعداد بازی برد پرسپولیس مساوی برد استقلال
۸۴ ۲۱ ۳۸ ۲۵

آمار ویژه:

*استقلال پیش از داربی قبلی، ۱۰ بازی بود که استقلال را شکست نداده بود که این طلسم را شکست. پرسپولیس پس از ۱۸۹۲ روز در داربی را باخت.

* این بازی اولین داربی شفر است، در سوی مقابل برانکو در پنج داربی خود صاحب ۲ برد ، ۲ مساوی و یک باخت شده است.

*پرگل‌ترین دیدار این دو تیم دو بازی است. داربی١٦ شهریور ماه سال ١٣٥٢ است که با نتیجه ٦ بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید. داربی ۸۲ را هم پرسپولیس ۴ بر ۲ برد.

*تاکنون ۱۶۸ گل در ۸۴ دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس ردوبدل شده است که سهم استقلال ۸۷ گل و سهم پرسپولیس ۸۱ گل بوده است.

*علی پروین با ٢٠ بازی بیشترین بازی را در داربی انجام داده است. او با ۲۶ سرمربی گری از این لحاظ هم رکورددار است.

*مرحوم صفر ایرانپاک با ۷ گل بهترین گلزن داربی است. حسین کلانی با ۶ گل در رده دوم قرار دارد. مهدی هاشمی نسب، علی جباری و غلامحسین مظلومی هر کدام پنج گله‌اند.

*همایون بهزادی و ایمون زاید از پرسپولیس، تنها بازیکنانی هستند که توانسته‌اند در یک بازی سه گل وارد دروازه تیم حریف کنند.

*در بین بازیکنان استقلال فرشید اسماعیلی، سجاد شهباززاده، علی قربانی، جابر انصاری و امید ابراهیمی سابقه گل زدن به پرسپولیس با پیراهن استقلال را دارند در آنسو هم جلال حسینی، محسن مسلمان و علی علیپور گل زدن در داربی را تجربه کردند.

تیم داوری: بیژن حیدری با کمک رضا سخندان، سعید علی نژادیان و پیام حیدری.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *