خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی رم – یوونتوس؛ حکم قهرمانی مجدد بیانکونری در پایتخت امضا می شود؟

پیش بازی رم – یوونتوس؛ حکم قهرمانی مجدد بیانکونری در پایتخت امضا می شود؟

0

رم برای به تعویق انداختن قهرمانی یوونتوس روز یکشنبه بهترین فرصت را در اختیار دارد و در ورزشگاه المپیک رم به مصاف این تیم می رود. قبل از این بازی یوونتوس با کسب ۸۵ امتیاز صدرنشین جدول سری آ است و رم با اختلافی ۷ امتیازی تیم دوم جدول است.


وضعیت کلی دو تیم 

دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که در فرم بسیار خوبی قرار دارند. رم در هفته های اخیر چندین برد ارزشمند کسب کرد و جایگاه خود در جدول را تثبیت کرد. در ۶ بازی اخیر رم ۴ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت کسب کرده و در آن سو یوونتوس در ۶ بازی آخرش در سری آ ۳ تساوی و ۳ برد کسب کرده است.

از سویی دیگر یوونتوس هفته گذشته با کسب برتری مقابل موناکو به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و اکنون آلگری باید بازیکنان کلیدی اش را برای آن بازی هم حفظ کند و به همین جهت انتظار می رود برای بازی با رم نسبت به بازی مقابل موناکو شاهد تغییراتی در ترکیب یوونتوس باشیم.

در دو بازی قبلی در رقابت های داخلی رم ابتدا ۳-۱ مغلوب لاتزیو شد و پس از آن در سن سیرو میلان را ۴-۱ شکست داد. برد مقابل میلان ششمین برد خارج از خانه رم محسوب می شود و این رکوردی تاریخی برای این باشگاه است. یوونتوس در ۲ بازی آخر به دلیل فشار بازی های اروپایی و قرار دادن تمرکز روی آن بازی ها در لیگ ناکام بوده و مقابل آتالانتا و تورینو دو تساوی کسب کرده است.

دو تیم برای این بازی چند غایب در ترکیب های خود خواهند داشت. آلساندرو فلورنتزی و ادین ژکو به دلیل مصدومیت به این بازی نمی رسند و کوین استروتمن هم به دلیل دریافت کارت قرمز این بازی را از دست داده است. در آن سو مارکو پیاتسا، دانیله روگانی و سامی خدیرا به دلیل مصدومیت نمی توانند دیگر بازیکنان یوونتوس را در سفر به رم همراهی کنند.


نکات ویژه بازی

♦ در ۷ بازی آخر مقابل رم در سری آ، یوونتوس ۵ برد کسب کرده و در تمامی این بازی ها بیانکونری ها موفق به گلزنی شده اند.

♦ از سویی دیگر رم تنها یک باخت مقابل یوونتوس در ۵ بازی آخر خانگی داشته است (۲ برد و ۲ تساوی).

♦ در تاریخ سری آ رم و یوونتوس بعد از هفته سی و پنجم تنها دو بار با هم دیدار کرده اند؛ ۱۹۴۸/۴۹ (هفته سی و ششم) و ۲۰۱۳/۱۴۴ (هفته سی و هفتم) و نکته جالب اینکه بیانکونری در هر دوی این بازی ها برنده بوده است.

♦ رم در دو بازی آخر خانگی تنها یک امتیاز کسب کرده است و آخرین باری که آن ها در ۳ بازی متوالی خانگی موفق به کسب برد نشدند به مارس ۲۰۱۵۵ برمی گردد.

♦ یوونتوس دو بازی آخر خود در سری آ را با تساوی به پایان رسانده است. آخرین باری که این تیم ۳ بازی متوالی در سری آ را مساوی کرد به مارس ۲۰۱۲۲ برمی گردد.

♦ گلی که استفان الشعراوی مقابل میلان به ثمر رساند دهمین گل بازیکنان تعویضی رم در این فصل محسوب می شود و آن ها در این زمینه بهترین تیم لیگ بوده اند.

♦ ادین ژکو (۶ گل) و گونزالو هیگواین (۵ گل) بیشترین گل ها در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی ها را به ثمر رسانده اند.

♦  با زدن یک گل دیگر گونزالو هیگواین تبدیل به اولین بازیکن یوونتوس می شود که از ۱۹۶۰/۱۶۱ و بعد از عمر سیوری موفق به زدن بیش از ۲۵۵ گل در یک فصل می شود.


ترکیب احتمالی دو تیم


برنامه نود 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *