عنوان ماجراجویی – معمایی Rime در 26 ماه می (5 خرداد 1396) برای PC ،Xbox و PS4 و کمی بعد از آن برای Switch منتشر خواهد شد. اما همان‌طور که در پردیس‌گیم گزارش داده شد، نسخه‌ی Switch بازی، نسبت به دیگر پلتفرم‌ها 100 دلار گران‌تر بوده و 40 دلار قیمت خواهد داشت. از استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی یعنی Tequila Works به دلیل این اختلاف قیمت انتقادات زیادی شد، اما ظاهرا این استودیو تقریبا بی‌تقصیر است.

همان‌طور که رئیس شعبه‌ی آمریکای نینتندو آقای “رجی فیز ایمی”(Reggie Fils-Aime) پیش از این گفته است، ناشران و سازندگان می‌توانند قیمتی که خود قیمت بازی‌هایشان بر روی این کنسول را تعیین می‌کنند، اما به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، طبق مکالماتی که این وب‌سایت با توسعه‌دهنگان مختلف داشته است، توسعه‌دهندگانی که مشغول ساخت بازی‌های مولتی‌پلتفرمی هستند که بر روی Switch نیز منتشر می‌شوند، بین یک دو راهی گیر افتاده‌اند و هر کدام از این راه‌ها به بدی آن یکی‌ست.

Tequila Works چنین جوابی درباره‌ی اختلاف قیمت Rime داده بود:”ما قیمت محصولاتمان را بر اساس هزینه‌ی ساخت و نشر آن‌ها بر روی هر یک از پلتفرم‌ها تعیین می‌کنیم“. طبق تحقیقات Eurogamer، هزینه‌ی ساخت یک بازی برای Switch گران‌تر از ساخت آن برای PC ،Xbox One و یا PS4 است؛ چون که تولید کارتریج‌های این کنسول نسبت به تولید دیسک‌های بلوری گران‌تر تمام می‌شود.

حال این سوال به وجود می‌آید که چرا بازی‌های Switch در Nintendo eShop نیز نسبت به دیگر پلتفرم‌ها قیمت بیش‌تری دارند؟ چرا که بازی‌های دیجیتالی نیازی به کارتریج ندارند و دلیل قیمت بیش‌تر بازی‌های Switch نسبت به دیگر پلتفرم‌ها همین قیمت بالای کارتریج است. طبق شنیده‌های Eurogamer دلیل اینکه نسخه‌ی دیجیتالی نیز نسبت با دیگر پلتفرم‌ها اختلاف قیمت دارد، سیاست‌ نینتندو مبنی بر یکسان بودن قیمت نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی بازی‌هاست. به هر حال ممکن است برخی خرده‌فروشی‌ها در صورتی که نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌های Switch ارزان‌تر باشد، حاضر به فروش بازی‌های این کنسول نشوند.

در ضمن Rime تنها عنوانی نیست که بر روی Switch قیمت بیش‌تری دارد. Puyo Puyo Tetris بر روی PS4 مقدار 24.99 پوند قیمت دارد و بر روی Switch مقدار 35 پوند.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *