به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، همانطور که می‌دانید دنیای نورس به مشابه دنیای اسطوره‌ای یونان خدایان و شخصیت‌های خاص خود را دارد. در اسطوره شناسی نورس، از خدایی به نام “تیِر” (Tyr) به عنوان خدای جنگ و عدالت یاد می‌شود (در یونان “اریس” به عنوان خدای جنگ شناخته می‌شد). از دیروز شایعاتی در neogaf مطرح شده‌است، مبنی بر اینکه پسرکی که همراه با کریتوس در تریلر دیدیم ممکن است همان “تیِر” باشد. این تئوری هواداران خیلی جالب بنظر می‌رسد و تلاشی که برای اثبات آن هم شده ستودنی‌ست ولی متاسفانه اشتباه است. از آنجایی که در تعدادی از سایت‌ها این شایعه در حال گردش است و انتظارات بیجایی در هواداران ایجاد می‌کند، در زیر به رد این شایعه می‌پردازیم.

اول از همه بیایید خود تئوری را بررسی کنیم. یکی از کاربران neogaf ادعا کرده که در تریلر بازی، می‌توان کلمه‌ی Tyr را روی ساعد پسرک مشاهده کرد. یعنی در کنار کلمه‌ی Strong Arm و یک حرف S بین این دو.

این کاربر همچنین معتقد است آیکون به شکل پیکان که در UI وجود دارد (همان آیکون کنار نوار سلامتی و غیره) کلمه‌ی مربوط به Tyr است. یعنی Tiwaz.

http://cdn4.dualshockers.com/wp-content/uploads/2017/01/pXt52Hi.png

http://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2017/01/nazi_runic_symbols.jpg

گرچه این تئوری جالب است اما به اعتقاد من آن آیکون به شکل پیکان نمی‌تواند کلمه‌ی Tiwaz باشد. اگر دقت کنید در قسمت پایین ایکون تعدادی خط تیره می‌بینیم که نشانگر پرهای تیر است و همانطور که ایکون سمت راستی صراحتا به تبر کریتوس اشاره دارد احتمالا این ایکون هم صرفا به سلاح تیر و کمان پسرک اشاره داشته باشد. پس این فقط یک شباهت ظاهری است.

قسمت اول تئوری که در مورد خال‌کوبی روی دست پسرک است، نیز نمی‌تواند درست باشد. از آنجایی که قسمت انتهایی این عبارت در زیر مچ بند پسرک مخفی شده، یک عبارت کامل را نمی‌توان از آن دریافت نمود. کلماتی که در این خال‌کوبی می‌بینیم، در اصل از گویش “فاذارک قدیم” گرفته شده که قدیمی‌ترین الفبایی ست که در نورس به کار می‌رفته. کلمه‌ای که در ابتدای خال‌کوبی می‌توان مشاهده کرد کلمه‌ی “Stjrkrarmr” می‌باشد که اگر از زبان فاذارک آن را ترجمه کنیم می‌شود “Strongarm” (بازوی قدرتمند).

مشکل اینجاست که از قسمت دوم خال‌کوبی نمی‌توان کلمه Tyr را برداشت کرد. اعتقاد من است که کلمه‌ی “Stjrkrarmr” در ادامه دوباره تکرار می‌شود و قسمت tjr مربوط به همین “Stjrkrarmr” دوم است نه خود کلمه‌ی Tyr. اگر از زاویه‌ی زیر به خال‌کوبی نگاه کنیم، تا حدودی مشخص است که دو حرف احتمالی mr در زیر مچ‌بند پسرک با پایان کلمه “Stjrkrarmr” تطبیق دارد. هیچ کلمه‌ی Tyrی در آن‌جا وجود ندارد و خیلی ساده می‌توان گفت این عبارت “Stjrkrarmr-Stjrkrarmr” است.

“Stjrkrarmr” تنها کلمه‌ای نیست که در خال‌کوبی‌ها دیده می‌شود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید کلمه‌ی  “happskejtr” نیز 3 بار در خال‌کوبی تکرار شده‌است. معنای این کلمه می‌شود “luck with the arrow” یا “lucky arrow” (می‌شود گفت دعایی برای موفقیت و شانس در پرتاب تیر) .

http://cdn4.dualshockers.com/wp-content/uploads/2017/01/GodOfWar-2-576x425.png

کلمه‌ی بعدی که پشت دست پسرک نوشته شده‌، کلمه‌ی “hrada hond” است؛ به معنای “دست سریع”.

پس می‌توان نتیجه گرفت که این خال‌کوبی‌ها نام پسرک را لو نمی‌دهند و صرفا بر 3 چیز تاکید دارند؛ دعا برای: 1- قدرت 2-شانس و موفقیت 3-سرعت. البته مواردی که گفتیم معنایش این نیست که پسرک به هیچ وجه Tyr نیست. منظور این است که با با کنکاش در تریلر فعلا نمی‌توان نام پسرک را با قطعیت فهمید. چنانچه عده‌ای هم معتقد هستند که پسرک ممکن است “اولر” (Ullr) باشد ( اولر خدای شکار و تیراندازی است که هویت پدرش در مراجع باستانی مشخص نیست). کارگردان بازی یعنی کوری بارلوگ هم قبلا گفته که قبل از عرضه‌ی بازی حتما هویت پسرک را اعلام خواهدکرد. پس تا آن موقع با پردیس‌گیم همراه باشید…

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *