خط چشم به تنهایی می تواند ظاهر آرایش شما را به بهترین شکل در بیاورد یا به بدترین شکل. با درست کشیدن خط چشم می توانید چشم ها را درشت تر، کوچک تر و یا گردتر کنید. حالت چشم ها نیز مثل رنگ پوست و مو در انسان ها متفاوت است. چشم های بادامی، پفی، خمار و گرد… هر کدام از ما با مدل چشم های متفاوتی به دنیا آمده ایم که می توانیم با استفاده از یکسری محصولات این چشم های زیبا را زیباتر و برجسته تر کنیم. همانطور که ابروها باید به بهترین شکل برداشته شوند تا به فرم صورت بیایند خط چشم نیز باید مدل چشم ها را زیباتر نشان دهد. با استفاده از راهنمای زیر خط چشم مناسب فرم چشم های تان بکشید.

چشم های بادامی

خط چشم مناسب مدل چشم ها

معمولا چشم های بادامی با چشم های گرد اشتباه گرفته می شود. پس چگونه باید تشخیص داد که چشم های شما گرد است یا بادامی؟ به مردمک چشم نگاه کنید اگر پلک ها لبه بالا و پایین مردمک را پوشانیده اند چشم های شما بادامی است. هر نوع خط چشمی برای این فرم چشم ها مناسب است اما برای این که فرم بادامی چشم ها زیباتر شود باید یک خط باریک از گوشه های داخلی چشم بکشید و با نزدیک شدن به گوشه خارجی چشم آن را پهن تر بکشید.معمولا گوشه بیرونی چشم های بادامی به سمت بالاست. پس انتهای خط چشم را نیز کمی به سمت بالا بکشید. برای آرایش چشم اسموکی پایین چشم ها نیز خط چشم بکشید و قسمت انتهای خط چشم را محو کنید.

چشم های پفی

خط چشم مناسب مدل چشم ها

در چشم های پفی پلک ها دیده نمی شوند. برای چشم های پفی خط چشم نازک مناسب نیست بلکه خط چشم پهن و پر رنگ آن را زیباتر نشان می دهد. برای این چشم ها باید از خط چشم ضد آفتاب استفاده کرد تا از پخش نشدن آن در زیر پلک ها مطمئن شد. این چشم ها معمولا خواب آلود دیده می شوند پس در قسمت های گوشه داخلی و روی استخوان ابرو سایه بژ نقره ای بزنید تا این مشکل رفع شود.

چشم های پایین گرد

خط چشم مناسب مدل چشم ها

این چشم ها شباهت زیادی به چشم های بادامی دارند با این تفاوت که پایین آن ها گرد است. این چشم ها را باید طوری آرایش کرد که به سمت بالا کشیده شود. هنگام کشیدن خط چشم سر را به عقب برگردانید خط چشم را کمی از وسط پلک شروع کنید. دنباله کشیده به سمت بالا چشم ها را بازتر نشان داده و بالاتر می کشد. از رنگ های روشن و متضاد کمک بگیرید تا حالت پایین افتاده پلک پایین را بالا ببرد. بنابراین از ترکیبی از رنگ های صورتی مایل به قرمز روی پلک ها و پرتقالی روی چین پلک ها استفاده کنید.

چشم های گرد

برای این نوع چشم ها هدف کشیده تر نشان دادن آن هاست. برای این کار بهتر است خط چشم مدادی استفاده کنید و درست لبه خط مژه آن را بکشید. گوشه چشم را خط چشم گربه ای بکشید. برای این که حالت گردی چشم ها زیاد برجسته نشود روی خط مژه های بالا و پایین مداد بکشید.

چشم های ریز

خط چشم مناسب مدل چشم ها

هدف درشت تر نشان دادن چشم هاست. اگر در آرایش چشم زیاده روی کنید چشم ها ریزتر نشان داده می شود. ساده ترین راه برای درشت نشان دادن چشم های ریز کشیدن مداد سفید داخل چشم است. به هیچ وجه داخل چشم مداد مشکی نکشید چون چشم ها کوچکتر نشان داده می شوند. خط چشم دنباله دار بکشید. اگر خط چشم دور چشم دوست دارید روی خط مژه پایین مداد بکشید و در قسمت گوشه خارجی چشم ها کمی آن را پخش کنید تا چشم ها بزرگ تر نشان داده شوند.

بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *