درک کارایی حالت پرواز گوشی هوشمند را زمانی بهتر متوجه خواهید شد که به صدای عجیب و غریبی که هنگام قرار گرفتن موبایل در کنار بلندگو ایجاد می‌شود، توجه کنید!!

“در طول پرواز تلفن خود را خاموش یا در حالت پرواز قرار دهید” این جمله آشنا را همیشه قبل از تیک‌آف هواپیما می‌شنویم و اگر مطیع و قانومند رفتار کنیم؛ طبق قوانین بین‌المللی ملزم هستیم در همان لحظه، پیام دادن، زنگ زدن یا بازی کردن را متوقف کنیم تا پرواز با موفقیت انجام شود.

حالت پرواز گوشی هوشمند

حتما با خود می‌گویید اگر من هم از گوشی استفاده نکنم بالاخره هستند کسانیکه یواشکی یا آشکارا گوشه‌ای با موبایل خود وَر می‌روند؛ اما امروزه تداخل مرگبار امواج این دستگاه‌ها با امواج خودِ هواپیما ثابت شده است.

آیا واقعا پرواز هواپیمایی با این عظمت با استفاده یکی دو نفر از گوشی، لنگ می‌زند؟ راز حالت پرواز گوشی هوشمند چیست که امکان استفاده از گوشی را در ارتفاعات بالاتر فراهم می‌آورد؟

حالت پرواز گوشی هوشمند

گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها به یک گزینه‌ امنیتی به نام حالت پرواز مجهز هستند. حالتی که فعال کردن آن بصورت خودکار سایر بخش‌های ارتباطی نظیر بلوتوث، وای‎فای و اتصالات سلولی و داده را غیرفعال می‌سازد. این امواج و اتصالات در صورت فعال بودن، تمام سنسورها و تجهیزات ارتباطی هواپیما را مختل می‌کنند.

با هات اپ نیوز همراه باشید زیرا تمام ابهامات ذهن شما را با توضیح هرآنچه که باید درباره حالت پرواز گوشی هوشمند خود بدانید برطرف خواهیم کرد.

حالت پرواز گوشی هوشمند

حالت پرواز گوشی هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

What is Airplane Mode And What it does

فعال کردن حالت پرواز کار خیلی خیلی ساده‌ای است. فقط کافیست بدنبال آیکن هواپیما در گوشی خود بگردید و آنرا لمس کنید. این آیکن بسته به گوشی‌های مختلف جایگاه متفاوتی دارد؛ اما بصورت مشترک در همه پروازها پیش از تیک‌آف باید فعال شود.

حالت پرواز گوشی هوشمند

حالت پرواز چه می‌کند؟

همیشه تفاوت‌های جزئی درباره کارکرد حالت پرواز در گوشی‌های مختلف وجود دارد. بصورت کلی حالت پرواز گوشی هوشمند باعث قطع ارتباط اتصال صوتی و داده تلفن همراه می‌شود. اگر این گزینه در آیفون، آیپد یا اپل واچ فعال گردد بصورت خودکار، وای‌فای و بلوتوث را نیز غیرفعال می‌سازد.

هرچندکه بعد از فعال شدن حالت پرواز تمام راه‌های ارتباطی گوشی با دنیای بیرون قطع می شود اما تمام برنامه‌های آفلاین، بازی‌ها و دوربین و سایر امکانات پیش‌فرض گوشی قابل استفاده هستند.

حالت پرواز گوشی هوشمند

استفاده همزمان بلوتوث و وای‌فای با حالت پرواز

در سال 2013، اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده دستورالعمل‌های خود را برای استفاده گسترده از الکترونیک شخصی بروزرسانی کرد.

طی این تغییرات تصویب شد مسافران بتوانند در طول پرواز از بلوتوث که ذاتا امکانی کوتاه‎موج است برای اتصال با سایر وسایل نظیر هدفون خود استفاده نمایند. بعلاوه هر فرد در صورتیکه هواپیما مجهز به وای‌فای باشد می‌تواند وای‌فای خود را روشن و با خیال راحت از آن استفاده کند.

حالت پرواز گوشی هوشمند

اکنون اگر درگیر انفجار باتری هدفون یا فجایع مربوط به انفجار گوشی نوت 7 و وسایل دیگر نباشیم؛ اصل گوشی اصلا وسیله خطرناکی برای پرواز نیست!

کاربران می‌توانند با وجود فعال بودن حالت پرواز در گوشی هوشمند خود همزمان از وای‌فای یا بلوتوث استفاده کنند. البته این قانون بسته به نوع خطوط هوایی و کشورهای مختلف، ممکن است تفاوت داشته باشد.

حالت پرواز گوشی هوشمند

کاربردهای دیگر حالت پرواز

حالت پرواز بیانگر کاربرد اصلی آن است؛ اما این قابلیت کاربردی جاهای دیگری هم بدرد می‌خورد. بعنوان مثال اگر برای زنگ زدن یا برقراری ارتباط از راه داده گوشی مشکل دارید، فعال کردن گوشی هوشمند یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که شما را به جواب می‌رساند. فقط کافی است حالت پرواز را فعال و بعد از چند ثانیه غیرفعال کنید.

کاربرد دیگر حالت پرواز مربوط به زمان‌هایی است که نمی‌خواهیم صدای زنگ یا پیام گوشی، مزاحمت ایجاد کند و در عین حال جهت استفاده از سایر بخش‌های آن مایل نیستیم آنرا خاموش کنیم. در این حالت با فعال کردن حالت پرواز؛ هیچ اعلان دیگری مزاحم شما نخواهد شد؛ مگر خودتان مجددا آنرا غیرفعال نمایید.

حالت پرواز گوشی هوشمند

کارایی دیگر حالت پرواز افزایش طول عمر باتری خصوصا زمان شارژ کردن گوشی است. حالت پرواز مدت زمان شارژ شدن دستگاه را هم تسریع خواهد کرد. اگر منتظر تماس یا پیام خاصی نیستید، حالت پرواز در گوشی هوشمند خود را فعال کنید تا باتری بتواند برای دقایقی نفس راحتی بکشد!

اگر کاربر iOS هستید یکی از راه حل‌های پیشگیری از مشکلات رایج باتری آیفون، همین فعال‌سازی حالت پرواز در طول شارژ نمودن دستگاه است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *