محققان آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیس بوک (FAIR) در تلاشی که برای بهبود چت روم‌ها و ربات‌های هوشمند مربوط به ابزار گفتگوی این کمپانی داشته‌اند به کشف تازه با نام زبان گفتگوی رباتی که حاصل تعامل داخلی ربات هاست دست یافته اند!

جالب است که ربات‌ها با کمک گرفتن از یادگیری ماشینی برای تقویت و بهبود مکالمه خود با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند، با گذشت زمان ربات‌ها از هنجار‌های اسکریپتی جدا شده و شروع به برقراری ارتباط با زبان قابل فهم برای خودشان می‌نمایند که گویا انسان‌ها در ساخت آن هیچ نقشی نداشته اند!

اینگونه تعاملات و گفتگو‌های برنامه ریزی شده که برای ChatBot‌ها طرح ریزی شده با هدف تعامل بهتر آنها با کاربران در نظر گرفته شده که گویا منجر به ایجاد یک زبان بر پایه هوش مصنوعی برای آنها شده است.

کشفیات و اتفاقات عجیب به هم اینجا ختم نمی‌شود!

محققان ربات‌ها را مذاکره کنندگانی قابل و البته موفق یافته اند! گویا با طی کردن فرآیند یادگیری فنون مذاکره به ربات ها، محققان شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در این زمینه هم بوده اند. ربات‌ها واقعا در مذاکره محشر هستند و استفاده صحیح آنها از توانایی‌ها و فنون دقیق طرف مقابل مذاکره را بدون شک به یک قربانی بدل خواهد کرد!

تمامی مطالبی که در بالا خواندید، یک تکنولوژی خاص نیست، تنها بخش کوچکی از توانایی پیش فرض برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعیبه حساب می‌آید کهع واقعا محصور کننده و البته ترسناک است!

نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *