کفش مناسب رانندگی از جمله ابزار مهم در میان لوازم رانندگان است. اگر شما جز افرادی هستید که ماشین با دنده اتوماتیک دارید و تصور می کنید که نیازی به پدال گرفتن ندارید، باید بگوییم که کفش در رانندگی با هر نوع ماشینی دارای اهمیت بسیاری است.

رانندگی جز اقدامات مهمی است که لحظه ای حواس پرتی در انجام آن می تواند باعث بروز تصادفات و اتفاقات مرگبار و غیرقابل جبران شود. از این رو بهتر است کفش مناسب رانندگی به پا کرده و اجازه ندهیم حواس پرتی موجب بروز اتفاقات ناگوار شود.

کفش نه دمپایی!

برخی از افراد گمان می کنند، بحث راحت بودن پا و کفش در هنگام رانندگی می تواند به آن ها این مجوز را بدهد که با دمپایی یا صندل های پشت باز رانندگی کنند. شایان ذکر است که هرگونه کفشی که از پشت به پا متصل نباشد و به اصطلاح پشت باز باشد، می تواند باعث بروز مشکل هنگام رانندگی شود. به دلیل شیبی که پا در هنگام رانندگی دارد، باید پا از پشت توسط کفش ­محکم باشد تا از پا درآمدن کفش، موجب حواس پرتی نگردد.

نکات دیگر:

مهم‌ترین بخش در انتخاب کفش‌ مناسب رانندگی بخش زیرین آن است. معمولا کفش مناسب رانندگی زیره نازکی دارد تا بتوان به راحتی پدال ها را در زیر پا حس کرد اما نکته اصلی انعطاف پذیر بودن آن ها می باشد، مخصوصا در قسمت پنجه باید به خوبی انعطاف‌پذیر باشد.

فراموش نکنید که در هنگام خرید کفش را پوشیده و بعد میزان انعطاف‌پذیری آن را امتحان کنید، زیرا ممکن است رویه‌ کفش، پای شما را اذیت کند.

کفش های پاشنه بلند:

کفش مناسب رانندگی چیست؟

پوشیدن کفش های پاشنه بلند در رانندگی مشکل ساز خواهد بود، چراکه هردو پدال های ترمز و گاز با پاشنه کار می کنند. با وجود کفش پاشنه بلند اصطکاک کافی ایجاد نمی شود. کفش‌هایی که بیشتر از ١٠ سانتی متر پاشنه داشته باشند مناسب رانندگی نیستند؛ زیرا کف سخت این کفش‌ها باعث می‌شود تا پا عملکرد صحیح روی پدال‌ها نداشته باشد.

مجله پزشکی مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *