تصور کنید می‌توانستید افکار خود را فقط از طریق فکر کردن به آنها به یک رایانه یا شخص دیگر، منتقل کنید! خانم Mary Lou Jepsen ارائه کننده ایده کلاه Openwater ادعا می‌کند به لطف یک تکنولوژی که در حال کار بر روی آن هستند؛ امکان برقراری ارتباط با دیگران از طریق تله‌پاتی تا 8 سال دیگر فراهم خواهد شد!!

کلاه Openwater چه ارتباطی با تله‌پاتی دارد؟

Mary Lou Jepsen مدیر اجرایی در فیسبوک، Oculus و Google X و همچنین استاد دانشگاه MIT بوده و تاکنون بیش از 100 اختراع داشته است.

خانم Jepsen فیسبوک را ترک کرد تا استارتاپ Openwater را در سال 2016 بنیانگذاری کند. این استارتاپ اخیرا در حال ساخت یک تکنولوژی برای ارزان کردن تصویربرداری پزشکی است.

کلاه Openwater

Jepsen می‌گوید: متوجه شدم می‌توان کارکرد یک دستگاه ام‌آرآی چند میلیون دلاری را در یک کلاه پوشیدنی قرار داد، هر چند هنوز نمونه اولیه تکمیل نشده است.

تکنولوژی M.R.I کنونی می‌تواند ذهن شما را ببیند، اگر من الان به شما یک دستگاه MRI وصل کنم می‌توانم به شما بگویم که قصد دارید چه کلمه‌ای را بگویید، چه تصاویری یا چه موسیقی در ذهن شما است؛ بنابراین من فقط قصد دارم این تکنولوژی را در سایز کوچک ارائه کنم.

او می‌گوید: کلاه Openwater می‌تواند یک کلاهِ فکر کردن باشد. هدف این است که فناوری بتواند افکار را بخواند و منتشر کند و همچنین شما قادر به خواند افکار دیگران باشید!!

کلاه Openwater

ایده اصلی، برقراری ارتباط با دیگران از طریق افکار است!

در ام‌آرآی سنتی یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، از امواج مغناطیسی و امواج رادیویی برای گرفتن عکس از اندام‌های داخلی استفاده می‌شد.

اما تکنولوژی Openwater، جریان اکسیژن در بدن شخص را از طریق نور مادون قرمز بی‌خطر بررسی می‌کند که ارزان‌تر و سریع‌تر خواهد بود زیرا این نور می‌تواند از سر شما عبور کند.

کلاه Openwater

اگر Jepsen درست گفته باشد، این یعنی ایده‌های شما یکروزه و فوری قابل به اشتراک گذاری یا دیجیتالی شدن خواهند بود. این امر بطور قابل توجهی باعث سرعت بخشیدن به روند خلق، یادگیری و برقراری ارتباط خواهد شد.

امروز برای به اشتراک گذاشتن ایده باید درمورد آن بنویسیم یا صحبت کنیم، اما تله‌پاتی همه این کارها را بصورت فوری انجام خواهد داد!

کاربردهای جالب کلاه Openwater

Jepsen می‌گوید: در حال حاضر خروجی افکار ما اساسا از طریق فک و حرکات زبان؛ منتقل یا با انگشتان ما تایپ می‌شوند. ما به این میزان خروجی بسیار اندک از مغزمان محدود شده‌ایم و اگر بتوانیم از طریق تله‌پاتی آن را بالا ببریم؛ همه‌چیز متحول خواهد شد.

انتقال سریع اندیشه، نوآوری را سرعت می‌بخشد، تصور کنید یک فیلم‌ساز یا نویسنده باشید و بتوانید رویای شب گذشته خود را دانلود کنید یا ایده محصول جدیدی که در ذهن دارید یا از طریق تله‌پاتی آن‌را به یک نسخه دیجیتال، تبدیل و به یک چاپگر سه‌بُعدی ارسال کنید!!

کلاه Openwater

ایلان ماسک نیز قصد دارد از طریق نانو ذرات سیلیکونی که از طریق رگ‌های ما جریان می‌یابد، مغز و رایانه را باهم ادغام کند، اما Jepsen قصد دارد از یک رویکرد غیرنفوذی و امن استفاده کند.

Jepsen با ترک فیسبوک قصد انجام این کار را دارد که در ظاهر هیجان‌انگیز است اما صحبت از تله‌پاتی بدون تصور پیامدهای اخلاقی آن امکانپذیر نیست. پلیس، رئیس شما یا والدین شما می‌توانند با استفاده از کلاه Openwater افکار شما را بخوانند!

او در این مورد می‌گوید:

برای این مشکل هم فکرهایی داریم، بنابراین این کلاه را فقط برای استفاده در شغل‌هایی خاص، طراحی و سپس بخش‌هایی از افکار را که شخص پوشنده فکر می‌کند به اشتراک گذاری آنها مناسب نیست را فیلتر خواهیم کرد.

کلاه Openwater

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *