ما هم قبول داریم که میلیارد‌ر شدن رویای محالی نیست اما راستش را بخواهید انتهای راهی که پیش گرفتید، در اکثر اوقات به سراب منتهی می‌شود. مگر همه راه‌ها مثل میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی قرار است به واقعیت ختم شود؟!

مدت زیادی از استخدام شدنتان نمی‌گذرد و گاهی به خاطر 20 ساعت بیدار ماندن و پشت سرهم کار کردن فخر می‌فروشید! اما بگذارید چند سال از خدمت خالصانه(!) بگذرد؛ زمان گلایه کردن شما هم فرا می‌رسد. 30 سال استخدام رسمی بودن و کار بی نشاط پشت میز نشینی، عقاید شما را دگرگون می‌کند!

چشمانتان از حرص و طمع برای درآمد بیشتر برق می‌زند و همه جا جار می‌زنید که می‌خواهید مدتی هم برای خودتان کار‌ و به شیوه میلیاردر‌ها که نه، مولتی میلیارد‌ها زندگی کنید!!

Douglas Hare یک سرمایه گذار آمریکایی موفق است که کسب وکار حرفه‌ای خود را را در لاس وگاس آمریکا رها و مسیر خود را برای میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی عوض کرد.

او هم اکنون صاحب استودیو بازی سازی و سرگرمی Outplay است که گردش مالی آن تا پایان سال 2015 حدود 6.3 میلیون پوند تخمین زده شد. او به خوبی دریافته است که در مسیر بازی‌های موبایلی هیچ چیز سراب نیست و شکست معنایی ندارد.

محصولات استودیو بازی سازی این شخص که به صورت مستقل برای تولید بازی‌های موبایلی فعالیت دارد تا اکتبر امسال 50 میلیون بار در سرتاسر جهان دانلود شده‌اند.

تمام این بازی‌ها متعلق به کمپانی پرافتخار Outplay هستند. بنیانگذار این شرکت، Douglas Hare با شرح فعالیت خود در مطلب امروز هات اپ نیوز به خوبی نشان داده است میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی دیگر یک رویا نیست!

رویا میلیاردر شدن در سر دارید؟ این مطلب را تا آخر بخوانید.

رمز و راز میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی در کمپانی Outplay

 how Outplay make millions from mobile games

نزدیک پنج سال از زمانی که Douglas Hare و برادرش این استودیو را در داندی اسکاتلند راه اندازی نمودند می‌گذرد. پیش از تاسیس کمپانی این دو برادر به همراه هم، کمپانی Collective را با سرمایه گذاری دو شرکت دیگر راه اندازی کردند.

در سال 2005 بود که این سرمایه گذاری منجر به شکل گیری یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سرمایه گذاری مستقل به نام بنیاد 9 در ایالات متحده، در حوزه بازی سازی شد.

نهایتا این سه کمپانی اکثریت سهام خود را در فروختند و در سال بعد به یک شرکت خصوصی تبدیل شدند.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

تاسیس شرکت خصوصی با فروش خانه، ماشین و تمام دارایی‌ها و ترک سبک زندگی در هالیوود همراه بود. اما چه چیزی ارزش این ترک وطن را داشت که باعث شد Douglas Hare همه چیز را رها کند؟

این کارآفرین موفق در این باره در ادامه توضیح می‌دهد:

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

“به شدت علاقه‌مند به بازی‌های موبایلی بودم. پتانسیل خاصی را در اپ استور و مارکت‌های مشابه می‌دیدم که باعث شد خودم بدون نیاز به ناشران و استودیو‌های دیگر برای تولید بازی دست به کار شوم. بازی‌ها هم امروزه خیلی راحت قابل دانلود هستند و زحمتی خرید آن‌ها برای مشتری یا کاربر به کلی از بین رفته است.”

بنیاد 9؛ از آغاز تا پایان

در سال 2008 این بنیاد از بحران‌های مالی تاثیر پذیرفت. نه تنها سوددهی قطع شد بلکه بازگشت سرمایه هم مشاهده نشد. این وضعیت به مدت دو سال بر این بنیاد حکمفرما بود.

نهایتا دو برادر تصمیم گرفتند به تنهایی به راه خود ادامه دهند و استارتاپ جدیدی را برای میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی راه اندازی نمایند.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

سیر تحولی بازی‌های موبایلی از گذشته تاکنون را بررسی کنید. به نقاط تمرکز شرکت‌های بازی سازی توجه نمایید.

Douglas Hare ابتدا قصد داشت در کالیفرنیا جنوبی Outplay را تاسیس کند اما به علت تمرکز فعالیت‌ در این منطقه منصرف شد.

بنابراین این دو کارآفرین منطقه دیگری را برای فعالیت برگزیدند که از همه لحاظ متفاوت بود. منطقه‌ای ارزان قیمت که شاید در آن فعالیت اقتصادی هم گران تمام شود!

Douglas Hare و برادرش سرانجام به داندی مهاجرت کردند.

شروعی متفاوت در داندی

نزدیک به 5100 مایل دورتر در داندی زندگی و فعالیت تجاری شکل و رنگ دیگری دارد. فعالیت در حوزه بازی سازی با توجه به دانشگاه‌های این منطقه و آموزش آکادمیکی که صورت می‌گیرد‌ سالم‌تر و حرفه‌ای‌تر است.

اجاره ملک برای راه اندازی کمپانی ارزان و همه چیز در داندی فراهم شده است. داندی یکی از افتخارات این عرصه می‌باشد!

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

بعد از توقف فعالیت در سال 2010، این دو مجددا در آگوست 2011 روی تشکیل یک تیم برای بازی سازی تمرکز کردند و شرکت خود را در مسیر میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی افتتاح نمودند.

تیم جدید، اهداف جدید

جذب نیرو به عنوان کارمند در دفتر کار این استارتاپ خیلی طول نکشید. 25 نفر در چهار ماه اول استخدام شدند.

Douglas Hare می‌گوید: ما هدفی جز شناخت اعضا نداشتیم. در واقع هر فرد ویژگی‌های روانی و توانایی‌های خاص خود را دارد. ما فقط به شناخت بیشتر و برقراری توازن و پویایی فکر می‌کردیم.

Word Trick: شاهکار اول

اعضا جدید تیم جمع شدند و اولین شاهکار این کمپانی، Word Trick را معرفی نمودند تا قدرت باور نکردنی بازی‌های موبایلی را به همه دنیا نشان دهند.

اولین محصول خیلی ساده و البته پرطرفدار بود. بازی حروف و کلمات که با استفاده از حروف خاصی باید واژه سازی می‌کردید. از تولید این بازی حدود 5 سال می‌گذرد. بعد از آن، کمپانی، 10 بازی دیگر تولید کرد که آخرین آن در ژانویه 2017 عرضه می‌شود.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

مروری بر بازی‌ها

تمام بازی‌هایی که توسط Outplay و تیم آن به رهبری Douglas Hare  تولید می‌شوند رایگان هستند؛ اما مطابق با شیوه‌های کسب درآمد در بازی‌های موبایلی برخی از بخش‌های بازی برای ارتقا، غیررایگان بوده و کاربر جهت استفاده از آن‌ها باید مبالغی بپردازد.

مخاطبان هدف بازی‌ها

کاربرانی که بیشتر از این بازی‌ها استقبال می‌کنند بازیکنان casual یا گاه به گاه هستند. بازیکنانی که وقت کمتری برای بازی کردن دارند و به صورت حرفه‌ای از محصول استفاده نمی‌کنند؛ بلکه فقط اوقات فراغتشان در وسایل حمل و نقل یا عبور و مرور را با این بازی‌ها پُر می‌کنند.

Crafty Candy: محصول فریبنده اندرویدی

بازی موبایلی دیگری که به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفت Crafty Candy بود. آب نبات فریبنده از سری بازی‌های match-three یا چینشی.

شاید تاکنون این بازی را تجربه نکرده باشید اما نمونه‌های موفق مشابهی نظیر Candy Crush Saga با بیش از 1 تریلیون بار بازی از سال 2012 تاکنون را حتما به خاطر می‌آورید.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

مشابه با بسیاری از بازی‌های چینشی که با ردیف کردن اشیا پیش می‌رود این بازی هم ساختاری آشنا دارد. رنگ‌های شاد و روشن از آب نبات‌ها و تم یا پس زمینه قنادی که انگار محصولات از همانجا برای چینش به دست شما می‌رسند، ساختمان این بازی را تشکیل می‌دهند.

تمایز همیشه موفقیت نمی‌آورد

یکی از سولات مهم قبل از شروع فرآیند توسعه اپلیکیشن که باید از خود بپرسید تمایز است. قبلا هم در این باره صحبت کردیم و تاکید نمودیم محصول شما بهتر است دارای یک ایده متفاوت و تازه باشد تا بهتر هم دیده شود.

اما همیشه برای موفق بودن نیاز به نوآوری نداریم. گاهی استفاده از فرمت‌های آشنا و مدل‌های قدیمی با تغییر جزئیات، بهتر از تلاش برای معرفی ایده‌های تازه است.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

در Crafty Candy برای موفق شدن و حرکت کردن در جهت میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی زحمات زیادی کشیده شده است.

درست است که همه چیز مطابق با بازی‌های مشابه طراحی شده است و شاید چندان تازگی نداشته باشد اما تغییرات مختصر و ریزبینانه باعث شده کاربران به خوبی از این برنامه استقبال کنند.

در Crafty Candy شکلات‌ها ثابت نیستند. ردیف‌ها سیال هستند و آب نبات‌هایی که روی هم قرار می‌گیرند قابلیت کشیده شدن و تغییر شکل دارند.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

همین تغییر شکل با کشیدن انگشت روی صفحه موبایل باعث می‌شود که شکلات سه بعدی به نظر برسد. حالتی که گاهی خود بازیکن وسوسه می‌شود وسط بازی پریده و این شکلات‌ها را بخورد!

کیفیت حرف اول را می‌زند

برای موفق شدن در مسیر میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی کیفیت حرف اول را می‌زند. تمام بازی‌هایی که در استودیو Outplay تولید می‌شوند در ریتینگ یا امتیاز دهی اپ استور 4.5 تا 5 ستاره دریافت کرده‌اند.

با رشد کیفیت و افزایش نمونه کار‌های کمپانی، گردش مالی هم به 6.3 میلیون پند رسید. این رقم نسبت به سال 2014 دو برابر شده است.

موفقیت تلاش بیشتری می‌آورد

موفق شدن و میلیاردر شدن خوب است؛ اما برای موفق و میلیاردر ماندن باید بیش از پیش تلاش نمود. برای این که بازیکنان، هم‌چنان ارتباطشان را با بازی حفظ کنند هم، باید مرتبا بازی را به روزرسانی کرد.

در این مدت Crafty Candy بیش از 20 بار به صورت هفتگی آپدیت شده است. هم اکنون 26 ورژن متفاوت از این بازی وجود دارد که در هر نسخه بالاتر امکانات جدیدی افزوده شده است.

میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی

Outplay برای مقابله با چنین چالش‌هایی 70 نیرو جدید در سال گذشته استخدام نمود تا این که مجموع کارمندان به 150 نفر افزایش یافت.

با این استراتژی، کنار آمدن با چالش‌ها ممکن است هزینه بردار شود اما ارزش رسیدن به شهرت و محبوبیت یا میلیارد‌ر شدن از طریق بازی‌های موبایلی را دارد.

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *