شرکت کوالکام، امسال با با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 835، مورد توجه فراوانی قرار گرفته است، اما همه‌ی تمرکز این شرکت، بر روی چیپست رده بالای مذکورش منعطف نشده است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو (Weibo) به دستمان رسیده است، کوالکام تصمیم دارد تا با رونمایی از دو تراشه‌ی میان رده‌ی جدید و جایگزینی چیپست محبوب اسنپدراگون 625 خود با نسخه‌های ارتقا یافته، همچنان در بازار میان رده‌ها بدرخشد. اسنپدراگون 625 در حال حاضر به گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی بسیاری، از جمله موتورولا موتو زد پلی (Motorola Moto Z Play) و شیائومی ردمی 4 پرایم، قدرت پردازشی می‌دهد.

این چیپست‌های جدید، با نام‌های اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635 شناخته خواهند شد و در واقع، نسخه‌ی بهبود یافته‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون 625 خواهند بود. هر دوی این چیپست‌ها، متشکل از 8 هسته‌ی پردازشی Cortex-A53، درست مانند تراشه‌ی اسنپدراگون 625 خواهند بود، اما علاوه بر این، از مدیریت نیرو و تولید حرارت بهینه‌تری نیز بهره می‌برند.

به علاوه، گفته می‌شود که کوالکام در حال کار کردن بر روی یک چیپست جدید دیگر، به نام اسنپدراگون 660 می‌باشد. بر اساس شایعات، این چیپست بر پایه‌ی فرایند تولید 14 نانومتری LPP شرکت سامسونگ ساخته خواهد شد. این تراشه نیز دارای هشت هسته‌ی پردازشی خواهد بود، اما این هشت هسته، متشکل از پردازشگرهای Cortex-A53 و Cortex-A73 می‌باشند. زمان رونمایی از این چیپست، ماه سپتامبر سال جاری میلادی (مصادف با شهریور یا مهر ماه سال 1396) تخمین زده شده است. همچنین بر اساس شایعات، شرکت‌های چینی چون شیائومی، اوپو (OPPO) و ویوو (Vivo) تصمیم دارند تا در نخستین فرصت، از این تراشه در اسمارت فون‌هایشان استفاده کنند.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *