خانه ورزش اخبار ورزش گاف دایی در بیانیه آتشین/ فاصله پرسپولیس و فولاد دو امتیاز بود

گاف دایی در بیانیه آتشین/ فاصله پرسپولیس و فولاد دو امتیاز بود

0

علی دایی در بیانیه دیروز خود به طور مفصل به قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم اعتراض کرده است.

سرمربی نفت تهران که در لیگ سیزدهم سرمربی پرسپولیس بود قهرمانی در آن دوره لیگ را حق پرسپولیس دانسته و به کم شدن یک امتیاز از پرسپولیس در آن فصل اعتراض کرده است.

دایی در بیانیه خود نوشته است :

سه سال قبل تیم پرسپولیس با من داشت قهرمان می‌شد به خاطر تماشاگران یک امتیاز از ما کم کردند. این حکم را هر کجای دنیا نشان می‌دادیم از ما تست عقل می‌گرفتند. حالا بماند که همان فصل تماشاگران برخی تیم‌ها اعتراض‌های به مراتب تندتر داشتند اما امتیازی از آنها کسر نشد. شاید بدین خاطر که از حاشیه امنیت برخوردار بودند. تاریخ مصرف کسر امتیاز به خاطر شعارها هم فقط همان فصل بود و پرسپولیس با بنده به خاطر همان کسر امتیاز قهرمان نشد.

رجوع به جدول لیگ سیزدهم اما نشان می دهد کسر آن یک امتیاز هیچ تاثیری در جایگاه پرسپولیس نداشته است. در پایان فصل فولاد با ۵۷ امتیاز اول شد و پرسپولیس با ۵۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. اگر آن یک امتیاز هم به پرسپولیس برگردانده می شد پرسپولیس ۵۶ امتیازی باز هم در رده دوم قرار می گرفت. تنها یک راه برای قهرمان کردن پرسپولیس در آن فصل وجود دارد که یک امتیاز این تیم را برگردانند و یک امتیاز هم بی دلیل از فولاد کم کنند تا تیم علی دایی به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان شود.

در واقع دایی در این بخش بیانیه خود یک اشتباه محاسباتی بزرگ داشته است.

در لیگ سیزدهم از پنج تیم، پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ملوان و داماش امتیاز کسر شد که این کسر امتیازها هیچ تاثیری در رده این تیم ها نداشت.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *