خانه ورزش اخبار ورزش گزینه های سرمربیگری بایر لورکوزن؛ کلینزمن و فاوره در صدر لیست

گزینه های سرمربیگری بایر لورکوزن؛ کلینزمن و فاوره در صدر لیست

0

از چند هفته قبل همانند روز روشن بود که روگر اشمیت فصل را به عنوان سرمربی بایر لورکوزن به پایان نخواهد رساند. نتایج ضعیف متوالی در بوندس لیگا باعث شده تا این تیم شانس بسیار پائینی برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان فصل آتی داشته باشد و به همین دلیل مسئولان باشگاه در ۱۱ هفته مانده به پایان رقابت ها تصمیم به برکناری اشمیت گرفتند و یک روز بعد تایفون کورکوت به عنوان مربی موقت لورکوزن تا پایان فصل برگزیده شد. کورکوت کارنامه چندان درخشانی در بوندس لیگا ندارد و در دو تجربه مربیگری اش در هانوفر و کایزرسلاوترن عملکردی چشم گیر نداشته و انتظار نمی رود این سرمربی ۴۲ ساله ترک در فصل آینده هم در بای آرنا حضور داشته باشد.

رسانه های آلمان و در صدر آن ها بیلد، در گزارشی عنوان کرده اند که یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی امریکا یکی از گزینه های جدی رودی فولر برای فصل آینده محسوب می شود. کلینزمن که مدت ها با فولر زوج خط حمله تیم ملی آلمان را تشکیل می دادند تجربه حضوری کوتاه و ناموفق در بایرن مونیخ را هم در کارنامه دارد. این مربی ۵۲ ساله کار خود را با هدایت تیم ملی آلمان برای جام جهانی ۲۰۰۶ آغاز کرد و پس از آن رقابت ها از تیم ملی آلمان جدا شد.

دیگر گزینه ای که از سوی رسانه های آلمان زیاد مطرح شده، لوسین فاوره سرمربی سوئیسی کنونی نیس فرانسه است. فاوره تابستان گذشته به نیس پیوست و با این تیم درخششی خیره کننده در این فصل لوشامپیونه داشته است. این سرمربی ۶۰ ساله تجربه حضوری چندین ساله در بوندس لیگا را دارد و یک مربی موفق در این لیگ محسوب می شود. فاوره فصل گذشته جای خود در گلادباخ را به آندره شوبرت داد.

همچنین یولین ناگلزمان سرمربی جوان و آینده دار هوفنهایم یکی دیگر از گزینه های رودی فولر برشمرده شده است. مارتین اشمیت سرمربی موفق ماینس و داوید واگنر سرمربی آلمانی باشگاه هادرسفیلد انگلیس دیگر گزینه های این باشگاه عنوان شده اند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *