خانه ورزش اخبار ورزش استیلی: از دل لیگ کودکان کار استعدادهای خوبی شناسایی می‌شود

استیلی: از دل لیگ کودکان کار استعدادهای خوبی شناسایی می‌شود

0

به نقل از ایسنا، اولین دوره مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار (کارما) با حمایت فروشگاه کارما در دو روز پنجشنبه و جمعه این هفته‌ برگزار می‌شود.

کنفرانس خبری این مسابقات با حضور حمید استیلی، پیشکسوت فوتبال، آرش میراسماعیلی، پیشکسوت جودو و سیاوش جعفریان موسس شرکت کارما، برگزار شد که استیلی درباره این مسابقات، بیان‌ کرد: من زمانی که برای برگزاری این مسابقات دعوت شدم با روی باز این را پذیرفتم، چون می‌خواستم برای بچه‌های کار، کاری انجام دهم. این مسابقات  از سنین ۹ – ۱۰ سال تا ۱۴ – ۱۵ سال برگزار می‌شود که دو بازیکن ۱۶ – ۱۷ ساله هم با گرفتن مجوز در بین آنها حضور دارند. در این مسابقات شش تیم در دو گروه سه تایی حضور دارند. و روزهای پنجشنبه و جمعه صبح و بعد از ظهر به رقابت می پردازند.

او ادامه‌ داد: زمان استراحت این کودکان از آنها پذیرایی به عمل می‌آید و جمعه بعد از ظهر هم فینال این رقابت‌ها برگزار می‌شود. امیدوارم که در این مسابقات استعدادهای خوبی کشف شود. در این رقابت‌ها تنها کودکان شهر تهران حضور ندارند و از کرج هم به این مسابقات می آیند. من می خواهم این کار استمرار پیدا کند. این را باید بگویم که از بخش بانوان هم مربیان رزمی از ما خواستند تا این مسابقات را برای آنها برگزار کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشور در پاسخ به این سوال که آیا از باشگاه‌های بزرگ برای دیدن بازی این کودکان دعوت به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم مربیان تیم‌های پایه را هم به این مسابقات دعوت کنیم تا بازی این کودکان را ببینند. همچنین آمدن ورزشکاران هم به آنها کمک می‌کند و باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.

استیلی درباره انتخاب داور این مسابقات نیز اظهار کرد: در این رقابت‌ها از آقای فهیمی به عنوان داور دعوت کرده‌ایم که از معلمان آموزش و پرورش است. همچنین برای ایجاد آکادمی برای این کودکان کار باید این را بگویم چون تعداد بازیکنان کم  هستند آنها را با باشگاه بزرگ صحبت می‌کنیم تا بتوانند به آنجا بروند.

در ادامه این کنفرانس خبری آرش میراسماعیلی درباره حضورش برای برگزاری لیگ فوتبال کودکان کار، اظهار کرد: این یک حضور خیرخواهانه است و هر کسی دوست دارد می‌تواند کمک کند. در این بچه‌ها استعدادهایی نهفته است که متاسفانه به خاطر این که هنوز استعدادیابی ما بوی رانت می‌دهد کشف نشده است. این مسابقات باید استمرار پیدا کند و سالیان بعد هم برگزار شود. همه می‌دانند ستاره‌های ورزش ما بیشتر از قشر ضعیف جامعه بوده‌اند. این پتانسیل‌ در این کودکان نیز وجود دارد و از این طریق می‌توانند به باشگاه‌های بزرگ معرفی شوند.

همچنین سیاوش جعفریان، مسئول برگزاری لیگ فوتبال کودکان کار درباره اهداف این مسابقات، خاطرنشان کرد: من مخالف این بودم که برگزار  کننده مسابقات NGO ها باشند. چون یا برای مسابقات ‌اسپانسر فراهم می‌شد و یا هدف آنها تغییر می‌کرد و باعث می‌شد این مسابقات برگزار نشود. ما چهار هدف برای این مسابقات داریم. اول این که با حضور کودکان کار در این مسابقات در آنها ایجاد انگیزه می‌شود و از این راه از مواد مخدر دور می‌شوند. دوم به دلیل استعدادیابی آنها است. سوم برای این که NGO ها را توانمند کنیم و در پایان برای این که ناجا کارش راحت‌تر شود.

او با بیان این که این مسابقات هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود، درباره دوره‌های بعدی آن گفت: قرار نیست این مسابقات فقط در رشته فوتبال باشد، ما این کودکان را از طریق هشت NGO تاثیرگذار انتخاب کرده‌ایم و آنها تیم‌هایشان را به ما معرفی کرده‌اند. ما ابزار ورزش آنها را فراهم می‌کنیم و در دوره‌های بعدی تعداد تیم‌ها را افزایش می‌دهیم.

جعفریان در پایان درباره جوایز این مسابقات، گفت‌: جوایز ما به NGOها تعلق می‌گیرد چون آنها بضاعت مالی خوبی ندارند.

اولین دوره لیگ فوتبال کودکان کار (کارما) در دو روز پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. همچنین در این مسابقات استعدادیاب هایی از باشگاه های کشور حضور دارند.

در پایان این رقابت‌ها و پس از مشخص شدن تیم قهرمان، مسابقه‌ای سمبلیک بین تیم هنرمندان و تیم قهرمان برگزار می‌شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *