خانه تکنولوژی اخبار گفت و گو با مدیر فروش جوان استارتاپ Mind Studios

گفت و گو با مدیر فروش جوان استارتاپ Mind Studios

0

استارتاپ Mind Studios کمپانی تازه‌کاری نیست؛ اما مدت‌ها است که از حباب خود خارج شده و در قالب استارتاپ، کارش را شروع کرده است. Mind Studios اولین بار در سال 2013 توسط سه کارآفرین اوکراینی راه اندازی شد.

در سال‌های اخیر به واسطه استارتاپ‌ها، وابستگی بیشتری میان تکنولوژی، اقتصاد و اوضاع اجتماعی جهان ایجاد شده است. در میان تمام سوژه‌های ممکن برای خلق یک استارتاپ، اپلیکیشن بیش از همه چیز، نظر غول‌های سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است.

حتی سرمایه گذارن کت و شلوار پوش که چیزی که از اپلیکیشن و دنیای مجازی نمی‌دانند هم، این روز‌ها با تی‌شرت پوشان تکنولوژی، دست دوستی داده‌اند و روی ایده‌هایی سرمایه گذاری می‌کنند که خاص اپلیکیشن است.

البته این سرمایه گذاری حق اپلیکیشن‌ها است! با ورود همین اپلیکیشن‌ها بود که خدمات تکراری که فقط رویگردانی مشتریان را به دنبال داشتند، از صفحه استارتاپ‌ها حذف و ایده‌های جدید و ارزش آفرین معرفی شدند.

از آنجایی که آینده بازار اپلیکیشن روشن است، استارتاپ‌های زیاده مستقیما روی توسعه اپلیکیشن متمرکز شده‌اند. استارتاپ Mind Studios یکی از همان کسب و کار‌ها است.

Ivan Dyshuk،  Dmytro Dobritsky و Anton Baryshevskiy با همکاری هم در این کمپانی 30 توسعه دهنده اپلیکیشن و مغز کامپیوتر را به کار گرفته‌اند تا استارتاپی مطابق با نیاز‌های فردای بازار اپلیکیشن بسازند. استارتاپی برای آینده!

Victoria Sheinina مسئول دپارتمان فروش Mind Studios جزئیات بیشتری را با در ارتباط با فعالیت‌ها، نقطه نظرات و برخی از تولیدات این کمپانی با ما در میان گذاشته است. این مصاحبه را در مطلب امروز هات اپ نیوز دنبال کنید.

معرفی استارتاپ Mind Studios

Mind Studios Startup Introduction

پس از پایان مطالعه این مصاحبه پاسخ این سوالات را می‌یابید:

اهداف و حوزه فعالیت‌های استارتاپ Mind Studios

طرح کسب وکار استارتاپ توسعه اپلیکیشن استارتاپ Mind Studios

بهترین بستر‌ها برای تولید اپلیکیشن که استارتاپ Mind Studios از آن‌ها استفاده کرده است

بهترین پلتفرم برای تولید اپلیکیشن

استارتاپ Mind Studios

کار اصلی یک کمپانی تولید و توسعه اپلیکیشن چیست؟

مراحل یا چرخه‌ای که کمپانی ما برای تولید محصول از ابتدای ایده پردازی تا عرضه اپلیکیشن طی می‌کند عبارتند از:

تحلیل و تجزیه کسب وکار و تعیین کردن مشخصات ایده آل اپلیکیشن:

ما در این مرحله ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مشتریان خود برقرار کرده و بر اساس بازخورد‌ها و نظرات آن‌ها پروژه آینده خود را مشخص می‌کنیم. این مرحله اهمیت زیادی دارد چون بیس یا پایه کار ما در آینده است.

نمونه سازی و طراحی UI/UX:

بلافاصله بعد از تعیین مشخصات و ایده پردازی، نوبت به طراحی می‌رسد. این مرحله را با استفاده از نمونه‌های اولیه آغاز می‌کنیم. یک مدل از اپلیکیشن در این مرحله طراحی می‌شود که به خوبی در آن بخش‌های مختلف پیش بینی شده است.

زمانی که نمونه اولیه به عنوان یک پیش نویس تمام شد، وقت ویرایش نهایی فرامی‌رسد. در مرحله نهایی طراحی معمولا رنگ و قالب کار، کمی ظریفانه‌تر از نو طراحی می‌شود.

توسعه QA:

این مرحله جزو مراحل نهایی ساخت برنامه است. خط پایان! البته هنوز ابتدا راه است و شاید مسابقه شروع نشده باشد؛ اما خب وقتی به این مرحله می‌رسیم معمولا سرنوشت برنامه مشخص شده است.

مهندسی اپلیکیشن به دست تیم توسعه QA است و بعد از این که طراحی تمام شد، مقایسه محصول و ارزیابی اولیه آغاز می‌شود. اپلیکیشن در انتهای توسعه QA لباس جدیدی به تن می‌کند و اگر لازم باشد مجددا مورد ویرایش قرار می‌گیرد.

استارتاپ Mind Studios

کار ما تولید اپلیکیشن‌های کاملا حرفه‌ای برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS است. کاری دقیقا مثل طراحی سایت ریسپانسیو که رضایت مشتری را به دنبال دارد و در تمام دستگاه‌ها به بهترین نحو به نمایش در می‌آید.

متوسط بودجه لازم برای توسعه هر اپلیکیشن چه قدر است؟

بین 15 تا 20 هزار دلار

تمام مراحل توسعه اپلیکیشن را خودتان در استارتاپ Mind Studios انجام می‌دهید یا بخشی از آن را به صورت برون سپاری به پایان می‌رسانید؟

ما تمام برنامه‌ها را خودمان می‌سازیم. تک تک مراحل را. استارتاپ Mind Studios تیم کاملی از توسعه دهندگان و طراحان است که منابع کافی را برای انجام دادن تمام مراحل در اختیار دارد.

این که تمام مراحل توسط خود ما انجام می‌شوید یک مزیت مخفی برای ما محسوب می‌شود. وقتی یک تیم روی یک کار متمرکز باشد، مشکلاتی نظیر تاخیر در تحویل محصول به وجود نمی‌آید.

استارتاپ Mind Studios

بهترین اپلیکیشن‌هایی که تا به حال توسط استارتاپ Mind Studios تولید شده است؟

TapToTrip، Yoga Club،  Stern Fit،  Gadh، Direct TV، LIT.

اگر مجبور بودید فقط یک دسته خاص را برای توسعه اپلیکیشن به صورت انحصاری انتخاب کنید کدام دسته را بر می‌گزیدید؟

اگر قرار بود فقط یک حوزه خاص برای تولید اپلیکیشن را انتخاب می‌کردیم احتمالا دسته برنامه‌های استریم audio/video و به طور کلی فایل را انتخاب می‌کردیم. برخی از تجربه‌های ما در تولید استریمر‌های آنلاین عبارتند از:

اپلیکیشن VuSpex: برنامه‌ای برای بازرسی ساختمان از راه دور.

اپلیکیشن YogaClub: اپلیکیشنی برای حضور زنده و آنلاین در کلاس‌های یوگا که به کاربران امکان تمرین یوگا در هر زمان و هر مکان را می‌داد.

اپلیکیشن MyMP3Pool: برنامه‌ای برای علاقه‎مندان به موسیقی الکترونیک.

اپلیکیشن SternFit: برنامه‌ای برای ورزشکاران جهت به اشتراک گذاری برنامه‌های رژیم غذایی و تمرینات خاصشان.

اپلیکیشن Gadh: وکیل همیشه همراه. اخیرا هم قابلیتی برای افزودن صوت و ویدیو به شواهد و اسناد اضافه کرده‌ایم که پیگیری قضایی را برای افراد ساده‌تر می‌کند.

استارتاپ Mind Studios

چه زبانی را برای توسعه اپلیکیشن در استارتاپ Mind Studios ترجیح می‌دهید؟ اپلیکیشن‌های خارجی، دو زبانه یا بومی؟

بومی

استارتاپ Mind Studios

کمی روی سیستم عامل تمرکز کنیم. شما چه سیستم عاملی را برای توسعه اپلیکیشن برتر می‌دانید؟

پلتفرم گوگل (اندروید) برای آن دسته از کسانی که به دنبال تولید بی‌دردسر و بدون نیاز به مجوز اپلیکیشن هستند، بهترین گزینه است. در اصل یکی از برتری‌های اندروید نسبت به iOS هم، همین است.

انتقال ساده فایل‌ها در اندروید نسبت به iOS و مثلا تبادل فایل با استفاده از فایل منیجر‌های اندرویدی باعث شده است برخی به کیفیت این سیستم عامل شک کنند.

استارتاپ Mind Studios

سیستم عامل اپل از هر نظر مورد قبول‌تر است. اپلیکیشنی که بتواند از فیلتر‌های اپ استور عبور کند و در این مارکت به فروش برسد، یعنی از حداقل کیفیت و استاندادر‌ها برای یک اپلیکیشن معمولی برخوردار بوده است.

اپل در قوانین و مقررات توسعه اپلیکیشن خود استفاده از برخی تکنولوژی‌ها را محدود کرده و بنابراین امنیت این پلتفرم بیشتر از سایر سیستم عامل‌ها است.

در iOS انتقال فایل‌ها بسیار مشکلتر از اندروید است. هیچ برنامه‌ای مثل فایل منیجر وجود ندارد و برای این که بتوانید از سایر مارکت‌ها جز اپ استور برنامه دانلود کنید، موبایل باید اصطلاحا Jailbreak شود.

کدام پلتفرم به نظر شما در پنج سال آینده فراگیر می‌شود؟

اندروید

کدام گوشی هوشمند از نظر شما بازار را قبضه کرده است و در حال حاضر میان رقبا برتر است؟

گوشی‌های پیکسل گوگل؛ چون استاندارد بالایی در به کارگیری دوربین‌های هوشمند دارند. ذخیره نامحدود برای ویدیو و عکس، بالا بودن مدت زمان نگهداری شارژ و نداشتن مشکل طول عمر باتری و سایر نمونه‌های مشابه و مهم‌تر از همه دستیار شخصی گوگل این موبایل را نسبت به رقبا متمایز کرده است.

استارتاپ Mind Studios

هات اپ نیوز

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *