سامسونگ در 29 مارس جدیدترین پرچمدار خود را رونمایی خواهد کرد. گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ بعد از تاخیر در رونمایی، انتظارات طرفداران این برند را بالا برده است!

بعداز اتفاقات اخیر همچنان بحث خریدن یا نخریدن گلکسی S8، بسیاری را دچار سردرگمی کرده است اما بد نیست از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم.

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ در راه است

شاید امسال بسیاری از مشتریان این گوشی را به دلایل مختلف نخرند اما نه به دلایلی که شما فکر می‌کنید، ترس از آتش گرفتن، ناامید شدن از تصاویر و ویژگی‌های درز کرده مربوط به S8 یا ترجیح دادن برندهای دیگری همچون الجی، سونی یا اپل و یا استعداد خاص گوشی‌های سامسونگ در شکستن پنل پُشتی، مطمئنا دلایل قانع کننده‌ای برای صرف نظر از خرید این گوشی نخواهند بود.

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

همانطور که شاهد بودید گلکسی S7 و S6 به دلیل اینکه تصور می‌شد از بهترین اسمارتفون‌های موجود در بازار هستند فروش بالایی داشتند. دوربین عالی، طراحی منحصر به فرد یا قابلیت‌های متفاوت همگی توانستند مشتریان سختگیر را به قابل اعتماد بودن سامسونگ خوشبین کنند.

گلکسی S8 نیز آنطور که از شواهد برمی‌آید فوق‌العاده خواهد بود و شایستگی لقب پرچمدار را خواهد داشت اما بسیاری از مشتریان بعد از تجارب ناخوشایندی که با گلکسی S77 داشته‌اند احتمالا از فکر خرید گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ منصرف خواهند شد!!

این پنج دلیل شاید باعث فرار کرابران از سامسونگ باشند:

1 . باتری

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

بعد از یک سال کار کردن با گلکسی S7 احتمالا متوجه شده‌اید که باتری گلکسی S7 به زور تا یک روز دوام خواهد آورد. باتری بدون هیچ دلیل خاصی دائما در حال کاهش است و این تنها مشکل گلکسی S7 نیست و گلکسی S6 نیز باتری چندان قدرتمندی نداشت.

2 . سرعت

یک سال قبل دوربین گلکسی S7 دارای یکی از بهترین دوربین‌های بازار بود، کیفیت تصاویر خام و سرعت دوربین که حتی در صورتی که گوشی در حالت خواب بود، می‌توانست در عرض چند ثانیه با تپ کردن بر روی دکمه هوم به کار بیفتد، راضی کننده بود اما بعد از یک سال این کارکرد نیز همچون سایر کارکردهای پرچمدار سامسونگ رو به افول رفت و این سرعت بالا محو شد.

با کمی دقت متوجه این افت سرعت خواهید شد. پاک کردن اپلیکیشن‌ها و حتی ریست فکتوری نیز سرعت را بالا نخواهند برد، آپدیت اندروید 7 نیز کارساز نخواهد بود. افت سرعت گوشی‌های سامسونگ مشکلی است که بسیاری از کارشناسان تکنولوژی بارها آن را گزارش کرده‌اند.

گلکسی S7 همچنان دارای سرعت خوبی است اما فریز شدن کل گوشی در حالت تقسیم صفحه نمایش، به هنگام تایپ و یا رد کردن نوتیفیکیشن‌ها به مشکلات جدید این گوشی تبدیل شده‌اند.

3 .  بلوت ویر (Bloatware)

بلوت ویر یا همان نرم افزارهای نه‌چندان مورد نیاز سامسونگ که مسئول عمر کوتاه باتری و سرعت پایین گوشی هستند نیز به عامل نارضایتی مشتریان تبدیل شده‌اند.

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

تا وقتی مرورگر گوگل وجود دارد مطمئنا تمایلی برای استفاده از اپلیکیشن مرورگر خود سامسونگ وجود نخواهد داشت و این اپلیکیشن‌های غیرضروری حتی بعد از آپدیت اندروید 7 بیشتر هم شده‌اند!

حالت Performance Mode هم به شدت رزولوشن صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. در قسمت زیر لیستی از اپلیکیشن‌های سامسونگ را مشاهده می‌کنید که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند:

The Samsung web browser
The Samsung email client
The Samsung calendar
The Samsung app store
The Samsung gallery app
The Samsung memo app
S Health
S Voice
+Samsung
Samsung Smart Stay
Samsung Cloud
Samsung Pass
(Samsung Gear (Samsung assumes you’re going to buy their watch
Always On Display
(Multi Window (updated for Nougat
(Video Enhancer (new for Nougat
((Performance Mode (new for Nougat

مشتریان، استفاده از کارت اعتباری را به استفاده از سامسونگ‌پی ترجیح می‌دهند و هدست واقعیت مجازی Gear نیز به سرعت باعث داغ کردن گوشی خواهد شد.

4 . آپدیت نرم افزاری

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

تاخیر در آپدیت‌های نرم افزاری، کلیشه‌ای است که دیگر حوصله شنیدن آن را نداریم اما در حالیکه گوگل، اندروید O یا اندروید 8 را معرفی کرده، تازه اندروید 7 برای گلکسی S7 منتشر شده است! این یعنی 7 ماه تاخیر در دریافت آپدیت اندروید 7 به مشتریان تحمیل شده است.

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ را بخریم یا نخریم؟

در نهایت باید گفت گلکسی S7 گوشی بدی نیست، گلکسی S8 هم عالی خواهد بود اما عالی بودن در نگاه اول کافی نیست و یک گوشی پرچمدار باید بتواند شایستگی خود را در طول زمان اثبات کند تا همچنان قابل اعتماد بماند.

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

ممکن است در روز 29 مارس شاهد حماسه‌ای دیگر از سامسونگ باشیم اما عالی بودن یک گوشی حتی با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی عالی فقط در روزهای نخست کافی نیست و احتمالا بعد از پرداخت هزینه‌ای هنگفت، انتظار وفاداری بیشتری از یک پرچمدار خواهیم داشت!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *