گوشی‌های هوشمند نسبت به سایر گجت‌ها بیشتر در معرض شکستن قرار دارند. در حقیقت نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند تقریبا یک بار گوشی خود را شکسته‌اند. بنابراین بد نیست گوشی‌های قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر سال 2016 را بشناسید.

شرایط به صورتی تغییر کرده است که هیچکس حاضر نیست بدون همراهی گوشی خود جایی برود. همراهان دائمی که زندگی خود را در جیب و کیف و دستان ما سپری می‌کنند و در هر محیطی حتی جایی که فکرش را نمی‌کنید به دنبال کاربران می‌روند!

گروه iFixit با کالبدشکافی گوشی‌های مختلف سعی دارند آنهایی را که به احتمال زیاد قابل تعمیر هستند را معرفی کنند. از آیفون 7 گرفته تا نوت 7 کالبدشکافی می‌شوند و بعد از هر عمل، گوشی‌ها براساس سهولت جداسازی قطعات، امتیازات متفاوتی دریافت می‌کنند.

گوشی‌های قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر

گوشی‌های قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر طبق مقیاس  iFixit

گوشی‌هایی که امسال توانستند بیشترین امتیاز را از نظر سهولت جداسازی قطعات دریافت کنند، توسط این وب سایت معرفی شده‌اند. با هات اپ نیوز همراه باشید تا قهرمانان سال 2016 را بیشتر بشناسیم:

در این رده‌بندی به گوشی‌ها براساس سهولت جدا کردن قطعات آنها از هم، امتیاز داده شد. باتری‌های قابل تعویض، پیچ‌های استاندارد و صفحه نمایش قابل تعویض از جمله عوامل موثر در قابل تعمیر کردن یک گوشی هستند.

استفاده از چسب و لحیم کاری‌های شدید و روندهای پیچیده‌ باز کردن گوشی نیز از عوامل مشکل‌ساز در تعمیر گوشی محسوب می‌شوند.

گوشی‌های ماژولار با قسمت مجزای باتری که قابل تعویض بود بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب کردند. ال جی G5 رتبه‌ نخست را از نظر قابل تعمیر بودن کسب کرد. امتیاز ال جی G5 در حدود 8 از 10 بود.

گوشی‌های قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر

گوشی‌های پیکسل گوگل و آیفون 7 نیز امتیازات بعدی را در آزمون تعمیر پذیری کسب کردند و امتیاز هر دو 7 از 10 بود، با این حال کالبدشکافی پیکسل‌های گوگل راحت‌تر انجام گرفت.

آیفون SE نیز چندان بد عمل نکرد و موفق به کسب امتیاز 6 از 10 شد.

گلکسی‌های سامسونگ بازندگان آزمون تعمیر پذیری بودند. نوت 7 قبل از اینکه با انفجار کالبدشکافی شود، امتیاز 4 را کسب کرده بود.

گلکسی S7 Edge و S7 امتیاز وحشتناک 3 از 10 را کسب و غیرقابل تعمیرترین گوشی‌ها لقب گرفتند. سال‌های قبل شاهد عرضه گوشی‌های ماژولارتری از سوی سامسونگ بودیم. حرکت جدید سامسونگ برای چسباندن قطعات گوشی به هم، چندان جالب نیست.

در سال 2016 صدها مدل گوشی عرضه شد، بنابراین گروه iFixit تصمیم گرفته است قابل تعمیرترین و غیرقابل تعمیرترین گوشی‌های امسال را معرفی کند که در جریان نتایج آن قرار گرفتید.

شما اگر احتمالا گوشی‌های قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر دیگری می‌شناسید به ما معرفی کنید.

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *