خانه تکنولوژی اخبار گوگل تایید هویت دو مرحله‌ای را به‌روزرسانی می‌کند

گوگل تایید هویت دو مرحله‌ای را به‌روزرسانی می‌کند

0

تایید هویت دو مرحله‌ای یکی از ویژگی‌های مهم امنیتی برای کاربران محسوب می‌شود، اما استفاده از این قابلیت کاری پیچیده و دشوار است. گوگل برای راحت‌تر کردن استفاده از این ویژگی تلاش بسیاری کرده است، برای مثال استفاده از اطلاع‌رسانی به تلفن همراه می‌تواند یکی از راه‌کارهای آسان باشد و با سیستم عامل‌های آی‌ او اس و اندرویدی هم قابلیت انطباق دارد.

به تازگی گوگل این اطلاع‌رسانی برای تایید دو مرحله‌ای را به‌روزرسانی کرده است که این اقدام باعث محتاط‌تر شدن کاربرانش نسبت به حریم خصوصی‌شان می‌شود. در گذشته گوگل ایمیلی اطلاع‌رسانی به کاربر درباره آنلاین شدن از دستگاهی جدید را می‌داد که با سوالی که آیا خودتان این کار را انجام داده‌اید از کاربر سوالی با جواب بله یا خیر را می‌پرسید. در این به‌روزرسانی اطلاعات بیشتری مانند نوع سیستم‌ عامل، مرورگر وب در کنار مکان و آدرس IP و زمان وصل شدن را به کاربر می‌دهد که خیلی راحت‌تر کاربر می‌تواند شناسایی کند که آیا فرد دیگری کنترل حساب کاربری‌اش را بدست گرفته‌ است یا خیر.

متاسفانه هنوز گوگل خبری درباره تاریخ ورود این به‌روزرسانی به گوشی‌های هوشمند را نداده است. اگر شما جزو افرادی هستید که هنوز ویژگی تایید هویت دو مرحله‌ای خود را فعال نکرده‌اید، بهتر است کمی نظر خود را عوض کنید و این قابلیت را برای حفاظت  بیشتر از حریم خصوصی خود فعال کنید.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *