اجرایی شدن فرمان رئیس جمهور جدید آمریکا می‌تواند خبر بدی برای صنعت تکنولوژی باشد که روی ویزای کاری بسیاری از نیروهای کار با استعداد تاثیر خواهد گذاشت. به تازگی ساندرا پیچای (مدیرعامل اجرایی گوگل) از کارکنان خارجی گوگل خواسته تا هر چه زودتر به آمریکا بازگردند، در غیر اینصورت احتمال دارد نتوانند وارد خاک این کشور شوند. وی در یادداشتی اعلام کرد بسیار دردناک است، این فرمان مهاجرتی ترامپ باعث هزینه برای همکاران ما شده است. بنا به گزارش بلومبرگ تعدادی از کارمندان این کمپانی در مسافرت کاری یا تفریحی بودند که بعضی از آن‌ها به این کشور برگشته‌اند ولی هنوز تعدادی از آن‌ها نتوانسته‌اند خود را به آمریکا برسانند.

در این فرمان مهاجرتی ترامپ، تقریباً ورود تمام شهروندان ایران، سودان، سوریه، عراق، لیبی، سومالی و یمن به مدت ۹۰ روز به خاک ایالات متحده آمریکا امکان ناپذیر شده است. در طی ۹۰ روز آینده دولت‌های خوانده شده باید بتوانند اطلاعات لازم مهاجرتی را برای ارزیابی متقاضیان ویزای آمریکا فراهم کنند.

نیویورک دیلی نیوز در گزارشی اعلام کرد شهروندان کشورهای مذکور که دارای گرین کارت و ویزای آمریکا بودند چند ساعت بعد از اجرایی شدن این فرمان از ورود به آمریکا منع شدند. هنوز مشخص نشده که آیا کارمندان گوگل (شهروندان ۷ کشور نامبرده) با گرین کارت می‌توانند به آمریکا باز گردند یا خیر. در حال حاضر افرادی که ویزای H-1B دارند دیگر نمی‌توانند برای سه ماه وارد آمریکا شوند.

مارک زاکربرگ هم به این فرمان مهاجرتی واکنش نشان داده و گفته این قانون روی افرادی که تهدید واقعی هم نیستند تاثیر خواهد گذاشت. یکی از نمایندگان گوگل اعلام کرد این کمپانی درباره این فرمان نگران است به دلیل اینکه این محدودیت‌ها روی کارکنان گوگل و خانواده‌هایشان تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود موانعی برای ورود استعدادهای درخشان به آمریکا ایجاد کند.

آیا این فرمان برای شما یا اطرافیانتان مشکلی ایجاد کرده؟ تمدید این قانون چه مشکلاتی را برای شهروندان این کشورها ایجاد خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *