به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از یوروگیمر، مایکروسافت به طور کامل بین پروژه اسکورپیو و Xbox One هماهنگی برقرار کرده است و کنسول جدید تمام بازی‌های One را پشتیبانی می‌کند. همچنین این کنسول از بازی‌های Xbox 360 که در برنامه backward قرار دارند نیز پشتیبانی خواهد کرد اما یک نکته مهم در معمای اسکورپیو باعث شگفتی سایت یوروگیمر شده است و نکته این است که به گفته مایکروسافت تمامی بازی‌های Xbox One بدون دریافت آپدیت به شکل “بهتر، پرجزئیات‌تر و سریع‌تری” روی اسکورپیو اجرا و نمایش داده خواهند شد.

بیایید این موضوع را بیشتر باز کنیم.

کنسول PS4 Pro یک ورژن ارتقایافته از همان قطعات و ویژگی‌های کنسول PS4 است، به طوری که وقتی یک بازی قدیمی PS4 روی PS4 Pro اجرا می‌شود، معماری Pro عینا مثل PS4 عمل کرده و قدرت اضافی را نادیده می‌گیرد. این باعث می‌شود که بازی بر مبنا همان الگو نسخه قدیمی اجرا شود و قدرت اضافه‌ای کنسول هیچ نقشی را در بهبود گرافیک نداشته باشد. هر چند با قابلیت Boost Mode سونی این مشکل را کمرنگ کرد اما باز هم بدون شک PS4 Pro در بازی‌های قدیمی از تمام توان اضافی خود نمی‌تواند استفاده کند. این مشکل باعث شده که تنها PS4 Pro در عناوینی که دارای آپدیت ارتقا گرافیک هستند، عملکرد کاملا بهتری در قیاس با PS4 معمولی داشته باشد.

اما مایکروسافت به جای راه حل ساده یعنی الگو PS4 Pro، به سمت یک راه‌حل چالش‌برانگیز و دشوار رفت و علاوه بر ارتقا سخت‌افزار Xbox One، معماری آنرا نیز به طور کامل بهبود داد. در اینجا یک مزیت بزرگ برای اسکورپیو ایجاد می‌شود که آنرا بالاتر از PS4 Pro قرار می‌دهد:

“برخلاف حالت Boot Mode در PS4 Pro، اسکورپیو این اجازه را می‌دهد که قدرت کامل کنسول در اختیار اجرای بازی‌های قدیمی قرار گیرد. این باعث می‌شود که بازی‌های قدیمی با همان کیفیت پیشین اجرا نشوند و در زمینه‌های مختلف از لحاظ گرافیکی و اجرایی بهبود یابند”

این موضوع باعث می‌شود که تمامی عناوین Xbox One بدون حتی یک آپدیت، به جای اجرا بصورت شبیه‌سازی شده و بر مبنا همان مقادیر Xbox One، به شکل کاملا جدید روی اسکورپیو اجرا شوند. نتیجه کار این است که فریم‌ریت بازی‌ها روی اسکورپیو بهتر از One است و مشکلات فنی مثل پارگی تصویر دیگر روی اسکورپیو مشاهده نمی‌شود.

مورد بعدی در مورد رزولوشن است. بسیاری از عناوین مطرخ Xbox one نظیر DOOM، Halo 5، Gears 4، Batllefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare از الگویی برای اجرا استفاده کردند که با نام “داینامیک” شناخته می‌شود. در این الگو به زبان ساده، وقتی بازی در خطر افت فریم قرار می‌گیرد رزولوشن کاهش پیدا می‌کند و در مواقعی که بازی اجرای راحتی دارد رزولوشن ارتقا پیدا می‌کند. نکته این است که اسکورپیو به طور کامل پتانسیل سخت‌افزاری را در اختیار بهبود اجرای بازی‌های One قرار می‌دهد. این بدین معنی است که تمام بازی‌هایی که از الگو داینامیک در اجرای خود بهره می‌بردند، روی اسکورپیو بر روی بالاترین رزولوشن ممکن قفل شده‌اند.

اسکورپیو در بخش‌هایی نظیر ذخیره‌سازی اسکرین‌شات و ویدئو، لود و بارگذاری بازی و … نیز عملکرد کاملا بهتری نسبت به Xbox One دارد و این بهبود عملکرد به شکل پیش‌فرض و بدون دریافت آپدیت در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

به طور کلی مایکروسافت برخلاف سونی تنها سخت‌افزار را به شکل عددی بهبود نداده تا برای ارتقا گرافیک نیاز به آپدیت کردن بازی باشد، بلکه اسکورپیو به شکل هوشمند تمامی بازی‌های Xbox One را به طور ارتقایافته اجرا می‌کند و این دستاورد شگفت‌انگیزی است.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *