یکی از بهترین اخبار مربوط به بازی Far Cry 5 نبود برج‌های رادیویی معروف یو‌بی‌سافت در آن است. موضوع اصلی اشکال در این مکانیزم، سختی مراحل نیست بلکه تکراری شدن آن است.

دیگر تغییر مهم در این عنوان حذف شدن مینی مپ از بازی است. نویسنده ارشد این بازی، «درو هولمز» (Drew Holmes)، در مصاحبه با سایت Gamingbolt درباره این تغییرات صحبت کرده است.

من فکر می‌کنم این موضوع ‌می‌تواند به افزایش میزان اکتشاف درون بازی کمک کند. در دو عنوان Far Cry 3 و Far Cry 4 بازیکن وارد یک ریتم تکراری می‌شوند و فکر می‌کنند بعد از بالا رفتن از یک برج رادیویی می‌توانند همه چیز را درباره آن منطقه یاد بگیرند. ما سعی داریم تا حس کنجکاوی بازیکنان را برانگیزیم تا حتی خودشان هم ندانند قصد انجام چه کاری را دارند.

وقتی که ما تصمیم گرفتیم بازی را در محیط آشنایی مثل مونتانا بسازیم، دوست داشتیم باعث گیج شدن بازیکن شویم تا آن‌ها از خودشان درباره هدف بعدی سوال بپرسند. در چنین شرایطی یک فرد عادی با افراد محلی صحبت می‌کند تا از اوضاع باخبر شود؛ از این رو حذف کردن برج‌های رادیویی باعث ارتباط برقرار کردن با مردم درون بازی می‌شود و توجه ما را به اطراف خود جلب می‌کند.

هولمز همچنین درباره مینی مپ از بازی Far Cry 5 نیز صحبت کرد.

علت حذف مینی مپ از بازی تلاش ما برای جلب توجه شما به محیط اطرفتان است. ما نمی‌خواهیم از ابتدا تا انتهای به مینی مپ خود نگاه کنید و در بازی پیش بروید. از این رو بخش هنری بازی نیز درک خواهد شد. در واقع خیلی از بازی‌های امروزی به جای بازیکن تصمیم می‌گیرند و بازیکنان بیشتری در حال ابتلا به این اپیدمی هستند.

این کار یوبی‌سافت بسیار جسورانه است. ایده این که بازیکن را در محیط بازی تنها بگذاری تا راه خود را پیدا کنند نیز عالی است. بازی‌های مثل Breath of the Wild با دادن آزادی کامل به بازیکن صحنه عالی زیادی را برای آن‌ها رقم زده و به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت با این کار قدم دیگری رو به آینده‌ای درخشان برداشته است.

بازی Far Cry 5 در ماه فوریه برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر می‌شود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *