در آخرین اظهارات مقام‌های رسمی درباره حضور بازی‌های ویدئویی در رقابت‌های تابستانی المپیک معلوم شد که بازی‌هایی که عنصر خشونت را در خود جای داده‌اند به این رقابت‌ها راه پیدا نخواهند کرد.

چند مدتی است که زمزمه‌ها و شایعاتی درباره اضافه شدن ورزش‌های الکترونیکی (E-Sports) یا همان بازی‌های ویدئویی خودمان به بازی‌های المپیک، از محافل مختلف به گوش می‌رسد و اینطور که به نظر می‌رسد واقعا احتمال می‌رود که در آینده شاهد چنین اتفاقی باشیم. البته بدیهی است که تهیه منابع و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای ملحق شدن بازی‌های ویدئویی به رشته‌های موجود در بازی‌های تابستانی طولانی خواهد بود و ما باید دست کم در المپیک 2024 شهر پاریس منتظر دیدار گیمر‌ها در صحنه رقابت‌های المپیک باشیم.

اما بحثی که حتی روئسای کمیته جهانی المپیک را نیز وادار به واکنش کرده، مربوط به عناوینیست که در آینده در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. پی رو این موضوع، آقای «توماس باخ» (Thomas Bach) رئیس آلمانی کمیته بین المللی المپیک، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازی‌های خشونت بار جایی در بازی‌های تابستانی نخواهند داشت. چرا که حضور این دست بازی‌ها، مخالف روح، ارزش‌ها و فلسفه المپیک است.

او همچنین افزود که شعار همیشگی این رقابت‌ها، پراکنده کردن بذر صلح و نوع دوستی در میان مردم جهان بوده است و خشونت و خون ریزی چیزی نیست که در این مسابقات جایی داشته باشد.

پس اینطور که به نظر می‌رسد، قرار نیست که شاهد حظور بازی‌هایی همچون Counter Strike ،Battlefield و یا Warcraft در این رقابت‌ها باشیم و باید فعلا به حضور عناوین مسابقه‌ای ورزشی مانند Forza ،Gran turismo ،Fifa و NBA بسنده کنیم.

گرچه آقای باخ از حضور نهایی رشته‌های ورزشی الکترونیکی در رقابت‌های بین المللی را نهایی ندانسته است، اما اوضاع درباره بازی‌های قاره‌ای به گونه‌ای دیگر بوده و قرار است که بازی‌های ویدئویی در بازی‌های آسیایی سال 2022 حضور داشته باشند که به طور قطع شروع تازه‌ای در عصر بازی‌های رایانه‌ای و نقطه عطفی در تاریخ این صنعت در حال رشد خواهد بود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *