فیلم Blade Runner 2049 یکی از مورد انتظار‌ترین فیلم‌های امسال هالیوود، که دنباله‌ای بر فیلم Blade Runner سال 1982 است، قرار است مدت زمانی نزدیک به سه ساعت داشته باشد.

فیلم «بلید رانر 2049» (Blade Runner 2049) طرفداران را به دنیای فیلمی بازمی‌گرداند که راه را برای فیلم‌های علمی تخیلی بسیاری باز کرد. داستان فیلم 30 سال بعد از فیلم اصلی اتفاق می‌افتد. در این فیلم شخصیت «رایان گاسلینگ» (Ryan Gosling) یعنی «مامور کی» (Officer K) بعد از فهمیدن رازی که زمین را به خطر می‌اندازد باید به دنبال بلید رانر دیگری به نام «ریک دکارد» (Rick Deckard) با بازی «هریسون فورد» (Harrison Ford) بگردد که شخصیت اصلی فیلم اول بلید رانر بود. حدود 30 سال است که «دکارد» گم شده و «کی» باید به هر نحو ممکن او را پیدا کند، حتی اگر دکارد تمایلی به پیدا شدن نداشته باشد.

اتفاقات زیادی در این دنباله خواهد افتاد و اتفاقات زیاد نیاز به مدت زمان طولانی نیز دارند. علاوه‌بر اینکه فیلم Blade Runner 2049 یکی از پر خرج‌ترین فیلم‌های رده سنی R است، یکی از بلندترین‌ها هم هست. مدت زمان این فیلم 163 دقیقه یعنی 2 ساعت و 43 دقیقه اعلام شده است.

هرچند که مدت زمان فیلم‌های مانند «لیگ عدالت» (Justice League) و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) هنوز مشخص نشده‌اند اما احتمال دارد که فیلم Blade Runner 2049 یکی از بلندترین‌ها و شاید بلندترین فیلم سال 2017 باشد. مدت زمان طولانی برای طرفداران این فیلم باعث خوش‌حالی است اما می‌تواند به دلایلی برای این فیلم مشکل‌ساز شود.

فیلم Blade Runner 2049

با توجه به این موضوع که شبانه‌روز فقط 24 ساعت است، یک فیلم تنها چند بار می‌تواند در سینما اکران شود. هرچقدر که فیلم طولانی‌تر باشد، مقدار اکران آن در طول شبانه‌روز کمتر می‌شود. این بدین معنا است که این فیلم فروش کمتری خواهد داشت. همچنین باید به این واقعیت نیز توجه کرد که رده سنی این فیلم R است یعنی کسانی که کمتر از 17 سال سن دارند بدون اولیا نمی‌توانند این فیلم را تماشا کنند.

فیلم‌های زیادی با رده سنی PG-13 بودند که در باکس‌آفیس فروش فوق‌العاده‌ای داشتند. فیلم‌های «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) به ترتیب 2 ساعت و نیم و 2 ساعت و 45 دقیقه مدت زمان داشتند و باز هم بی‌نظیر فروش کردند. سایر فیلم‌های «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) نیز با وجود مدت زمان بالا فروش زیادی داشتند. همچنین «کوئنتین تارانتینو» (Quentin Tarantino) و «مارتین اسکورسیزی» (Martin Scorsese) فیلم‌های حتی طولانی‌تر از بلید رانر 2049 با رده‌سنی R ساخته‌اند که موفقیت چشم‌گیری کسب کرده‌اند.

فیلم Blade Runner 2049 در تاریخ 6 اکتبر 2017 (14 مهر 1396) به نمایش در می‌آید.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *