اینستاگرام به صورت عمومی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two Factor Authentication) را به این اپلیکیشن پرطرفدار اضافه کرد. بنابراین شما هم همین حالا می‌توانید این قابلیت را برای اکانت اینستاگرام خود فعال و به این صورت ضریب امنیت آن را به شدت افزایش دهید. با سایت شبکه همراه باشید تا نحوه فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مقدمه‌

اینستاگرام قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار داده بود و برخی از کاربران را قادر به استفاده از این قابلیت کرده بود. اما هم اکنون تایید هویت دو مرحله‌ای به طور رسمی و عمومی برای تمام کاربران اینستاگرام منتشر شده است. بنابراین شما می‌توانید این قابلیت را برای اکانت خود فعال و به این صورت منجر به افزایش ضریب امنیت حساب کاربری اینستاگرام‌تان شوید. اما تایید هویت دو مرحله‌ای چگونه منجر به افزایش ضریب امنیت اکانت اینستاگرام می‌شود؟

با فعال‌سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای، دیگر فقط ارائه رمزعبور برای ورود به حساب کاربری شما کافی نخواهد بود بلکه هر شخص ضمن تلاش به منظور لاگین شدن (Log in) در اکانت اینستاگرام باید از فیلتر امنیتی ثانویه‌ای هم عبور کند. این مرحله ثانویه مربوط به ارائه کدی می‌شود که اینستاگرام در مراحل فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین تنها افرای قادر به ورود به اکانت اینستاگرام‌تان خواهند بود که علاوه بر رمز عبور به آن کد امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای هم دسترسی داشته باشند.

به این صورت فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای منجر می‌شود تا افراد سودجو قادر به هک اکانت شما نباشند. حتی افرادی که رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام‌تان را بدانند هم پس از فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای، دیگر نمی‌توانند وارد اکانت شما شوند. پس در یک جمله کلی باید بگوییم که فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای تقریبا هک و نفوذ به اکانت اینستاگرام‌تان را غیرممکن می‌کند. پس همین حالا این قابلیت امنیتی را برای اکانت اینستاگرام خود فعال کنید. با سایت شبکه همراه باشید تا نحوه فعال‌سازی این قابلیت در اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش فعال‌سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام

به منظور فعال‌سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای در اکانت اینستاگرام‌تان ابتدا وارد آن اکانت شوید. سپس به بخش پروفایل مراجعه کنید. آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید تا منوی تنظیمات اینستاگرام نمایان شود.

گزینه Two-Factor Authentication را از لیست انتخاب کنید.

گزینه Require Security Code را لمس کنید تا به حالت فعال منتقل شود.

نکته: برای فعال شدن این گزینه باید حتما یک شماره تماس تایید شده در اکانت اینستاگرام شما فعال باشد. اگر هنوز شماره تماسی را در اکانت خود ثبت نکرده باشید، قادر به فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام نخواهید بود و باید ابتدا نسبت به ثبت شماره تماس خود برای حساب کاربری این اپلیکیشن اقدام کنید. اگر شماره تماس شما برای اینستاگرام ثبت شده نباشد، پس از لمس گزینه Require Security Code پنجره پاپ‌آپی نمایان می‌شود که باید در آن گزینه Add Number را انتخاب کنید. شماره تماس خود را وارد و کد تاییدی که از طریق ایمیل برایتان ارسال می‌شود را در فیلد ارائه شده از سوی اینستاگرام وارد نمایید.

مشاهده خواهید کرد که مانند عکس فوق لیستی تحت عنوان “Backup Codes” نمایان می‌‌شود. این کدها در واقع کدهای امنیتی اکانت شما هستند که در مرحله دوم ورود به اکانت اینستاگرام می‌توانید از آن‌ها به منظور عبور از فیلتر امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. می‌توانید با لمس گزینه Take Screenshot از این کدها یک اسکرین‌شات ضبط کنید.

اگر بنا به هر دلیلی پس از مدتی شک داشتید که شاید فردی لیست کدهای بک‌آپ و امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اکانت اینستاگرام‌تان را دیده باشد، می‌توانید با مراجعه به صفحه “Backup Codes” و انتخاب گزینه “Get New Codes” کدهای کاملا جدیدی را از سوی اینستاگرام دریافت کنید و کدهای پیشین را غیرفعال نمایید. به همین سادگی می‌توانید قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را برای حساب کاربری اینستاگرام‌تان فعال و از آن استفاده کنید.

کلام آخر

توصیه می‌کنیم که همین حالا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام را برای اکانت خود فعال کنید. فعال‌سازی این ویژگی امنیتی شاید 2 دقیقه زمان شما را بگیرد اما به شدت در افزایش ضریب امنیت اکانت شما موثر است. امیدواریم که از این آموزش کوتاه استفاده کرده باشید.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *