خانه بازی اخبار 10 بازی انحصاری پلی استیشن 4 که بهتر است تجربه کنید

10 بازی انحصاری پلی استیشن 4 که بهتر است تجربه کنید

0

چند سالی است که از اولین قدم‌های کنسول‌های نسل هشتم به صنعت گیم می‌گذرد و حال کمپانی‌های سونی ومایکروسافت به جایی رسیده‌اند که با کنسول‌های پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس سعی کرده‌اند تا عمر کنسول‌های نسل هشتم را بالاتر ببرند و قدرت بیشتری در اختیار سازندگان و بازیکنان قرار دهند. اما در این بین بازیکنانی هستند که به تازگی کنسول‌های نسل هشتمی این دو کمپانی را خریداری کرده‌اند و برای‌شان سوال است که کدام بازی‌ها ارزش پولی که بابتش می‌پردازند را خواهند داشت؟ در این لیست سعی داریم تا ۱۰ بازی برتر انحصاری پلی‌استیشن 4 را معرفی کنیم تا شمایی که به تازگی این کنسول را خریداری کرده‌اید با نگاهی کوتاه و آشنایی جزیی با آن‌‌ها، بتوانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید. قطعا بازی‌های بسیار بیشتری می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند که ارزش بسیار بالایی دارند اما در این بخش به ۱۰ بازی برتر انحصاری پلی‌استیشن 4 می‌پردازیم.

این لیست بر اساس ترتیب خاصی تهیه نشده و انتخاب آن‌ها تنها به سلیقه شما واگذار می‌شود

The Order: 1886

The Order: 1886

  • سازنده: ردی اَت دان، سانتا مونیکا
  • تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۳
  • سبک: سوم شخص، اکشن ماجراجویی

بازی The Order: 1886 از جمله بازی‌هایی بود که قبل از فرا رسیدن زمان انتشار خود، خیلی‌ها انتظار یک شاهکار را از آن داشتند. جلوه‌های بصری بی‌نظیر، محیط لندن همراه با فضایی اتمسفریک، شخصیت‌هایی با ظاهر جذاب و بسیاری از نکات دیگر از جمله مواردی بودند که در تبلیغات این بازی شاهد بودیم. اما در نهایت و پس از عرضه بازی، The Order: 1886 آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. مشکلات و ضعف گیم‌پلی، دکمه‌زنی‌ های بی‌روح (QTE)، ماموریت‌های بسیار خطی و کوتاه بودن بازی و از همه مهم‌تر، خسته کننده بودن بازی از جمله ایراداتی بود که پس از عرضه بازی، زومجی در نقد خود به آن‌ها اشاره کرد. اما این دلیل نمی‌شود که سمت The Order: 1886 نروید و این بازی را برای یک بار هم که شده تجربه نکنید.  اتمسفر فوق‌العاده محیط‌های بازی، اسلحه‌های جذاب، موسیقی‌های گوش نواز و در کل یک اثر سینمایی همراه با شخصیت‌های قوی نقاط قوتی بود که باعث می‌شود تا بازی The Order: 1886 ارزش یک بار تجربه کردن را داشته باشد.

داستان بازی در لندن رخ می‌دهد، جایی که گروهی از شوالیه‌ها سعی دارند تا دنیا را در برابر انسان‌های نیمه هیولا نجات دهند. در این بازی شما در نقش سِر گالاهاد، ایفای نقش خواهید کرد و باید در برابر هیولاها ایستادگی کنید. این بازی بر اساس سیستم کاورگیری طراحی شده و دشمنان مختلفی از جمله انسان‌ها، موجودات نیمه انسان، موجوداتی شبیه به گرگنما و غیره در برابر گالاهاد قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از عناصر مبارزه در بازی دکمه‌زنی‌های سریع یا Quick Time Evenets است که در طول بازی چندین و چند بار باید از این روش مراحل را طی کنید. The Order: 1886 شاید از جنبه‌های مهمی مانند داستان و مراحل خطی و مشکلات متعدد گیم‌پلی رنج ببرد، اما تجربه محیط جذاب لندن، انیمیشن و مدل سازی‌های جالب کاراکترها و گرافیک بصری بسیار عالی بازی باعث شده تا حداقل یک بار ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

Nioh

Nioh

  • سازنده: تیم نینجا
  • تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

اگر به گذشته استودیو تیم نینجا نگاه کنیم، آثار درخشانی مانند سری Ninja Gaiden را مشاهده می‌کنیم طرفداران بسیاری دارند. حال این استودیو در سال‌های اخیر مشغول به ساخت اثری بود که امضای اصلی این استودیو روی آن خورده باشد و به خوبی حس و حال یک بازی ساخته شده توسط استودیو تیم نینجا را به رخ بکشد. اولین مراحل ساخت این بازی از سال ۲۰۰۴ شروع شد و بالاخره پس مدت‌ها منتشر شد که از قضا به یک بازی موفق، جذاب و منحصر به فرد تبدیل شد.

داستان بازی در سال ۱۶۰۰ روایت می‌شود، جایی که شخصیتی به نام ویلیام برای به چنگ درآوردن یک دشمن، راهی ژاپن می‌شود؛ ژاپنی که درگیر یک جنگ داخلی خونین است. جدای از روایت خوب بازی Nioh در بخش داستان و نحوه درست شروع و پایان بندی آن، استفاده از دوره‌ای تاریخی، آن هم تاریخ ژاپن یکی از بهترین گزینه‌هایی بود که تیم سازنده می‌توانست آن را انجام دهد. وجود شخصیت‌هایی مثل اودا نوبوناگا که بارها اسم وی به گوش می‌رسد یا جنگ بزگ سکیگاهارا جذابیت بازی Nioh را دو چندان کرده است. سازندگان سعی کرده‌اند برای ساخت Nioh، از بازی‌هایی نظیر Dark Souls الهام بگیرند، اما این بازی هرگز یک کپی‌برداری ساده و شکست خورده نیست و می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. بنابراین مهم‌ترین بخش این بازی، قسمت گیم‌پلی چالش‌برانگیز آن است. در ابتدا از شما پرسیده می‌شود که نحوه بازی کردن خود را انتخاب کنید. می‌توانید یک سامورایی باشید که با دوکاتانا به مبارزه کردن می‌پردازد یا سامورایی که عاشق سلاح‌های سنگین مثل تبر است. سپس کار خود را در دنیای عجیب و غریب بازی آغاز خواهید کرد.

البته تنوع کم دشمنان، حالت مشارکتی نه‌چندان درست و حسابی بازی، عملکرد نادرست هوش مصنوعی و تکراری شدن برخی از مراحل به این بازی ضربه زده است، اما از طرفی دیگر، شخصیت پردازی عالی، باس فایت‌های بازی، طراحی بصری زیبا و در نهایت موسیقی گوش‌نواز Nioh، می‌تواند از جمله نکاتی باشد که از این اثر لذت ببرید.

God of War III Remastered

God of War III Remastered

  • سازنده: سانتا مونیکا
  • پورت: هُل‌سیل الگوریتمز
  • تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴
  • سبک: اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش

بعید می‌دانم شخصی سمت کنسول‌های پلی‌استشن بیاید و با سری God of War آشنایی نداشته باشد. اثر تحسین شده‌ای که با گرافیک خیره‌کننده، گیم‌پلی فوق‌العاده و لحظات باشکوه هر گیمری را عاشق خود کرده است. قسمت سوم از سری بازی‌های God of War یکی از چندین بازی ریمستر شده‌ای است که مطمئنا ارزش حضور در کلکسیون بازی‌های‌تان را دارد. به لطف قدرت بالای پلی‌استیشن 4، نسخه ریمستر این بازی با وضوح کامل 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه عرضه شده است و همچنین می‌توانید به طور کامل از قابلیت عکس‌برداری از صحنه‌های بازی بهره‌مند شوید. تمام بسته‌های الحاقی عرضه شده برای God of War III همراه با این ریمستر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. God of War III ماجرای انتقام کریتوس از خدایان یونان را ادامه می‌دهد. باس‌های قسمت سوم این بازی خدایان مهمی هستند که یکی یکی باید اُلیمپوس را از وجود آن‌ها پاک کنید. پوزئیدونخدای دریا، هادس خدای دنیای زیرین، هفائستوس  خدای آهنگری، هرمس پیام رسان خدایان یونان، تایتان‌هایی چونگایا، گرونوس و حتی هرکول، برادر کریتوس، از جمله خدایان و شخصیت‌هایی هستند که باید با آن‌ها رو به رو شوید و به خشن‌ترین شکل ممکن آن‌ها را به سزای اعمال‌شان برسانید. اکشن‌های هیجان‌انگیز همراه با صحنه‌های باشکوه و نفس‌گیر، یک هک اند اسلش فوق‌العاده جداب و ابزار جنگی مختلفی که از کشتن خدایان به دست می‌آورید همگی باعث شده‌اند تا قسمت سوم این بازی بسیار هیجان‌انگیز ظاهر شود. وضوح تصویر 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه باعث شده‌اند تا اکشن بازی فراتر از آن چه که در پلی‌استیشن 3 تجربه کرده بودید باشد. البته نسخه ریمستر بازی شامل بهبودهای بصری نیز می‌شود، اما اکشن بازی و خشونت بی‌حد و مرز کریتوس، آن چیزی است که ما را عاشق سری God of War کرده است.

Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

  • سازنده: گوریلا گیمز
  • تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

همه ما استودیو گوریلا گیمز را با سری Killzone می‌شناسیم. اثر اول شخص شوتری که نسخه دوم آن جزو شاهکارهای نسل هفتم بود. اما این استودیو در آخرین شماره این سری یعنی Shadow Fall بسیار ضعیف کار کرد و خیلی‌ها از این استودیو ناامید شده بودند. اما این استودیو با حرکتی شجاعانه، بازی Killzone را کنار گذاشت یا حداقل به آن استراحتی طولانی داد. در عوض به سراغ یک ایده جدید رفت، به آن پر و بال داد و اثری خلق کرد که باعث شگفتی همه شد. Horizon Zero Dawn، یکی از بهترین آثار ماجراجویی است که تجربه خواهید کرد. Horizon Zero Dawn از آن دست بازی‌هایی است که چندین سبک را در خود جای داده و توانسته در تک تک آن‌ها عالی عمل کند. یک بازی سوم شخص ماجراجویی؟ عالی و جذاب! یک بازی هیجان‌انگیز با انواع و اقسام المان‌های نقش‌آفرینی؟ در آن کم نقص عمل کرده است! یک بازی که پس از مدت‌ها شما را وارد دنیایی کند که مناظر آن زیبا و دشمنانش کاملا حس جدیدی داشته باشند؟ هورایزن خود جنس است!

در راس تمامی خوبی‌ها و نکات مثبت بازی، کاراکتری قرار دارد که بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، بدون این‌که با چند نسخه از بازی و چندین کتاب و کامیک خودش را به شهرت برساند، خیلی زود در دل‌ شما جا می‌گیرد و تبدیل به یکی از بهترین‌ کاراکتر‌هایی می‌شود که دوست دارید همیشه آن را ببینید و در کنار لارا و نیتن، عکسش را در پس زمینه رایانه خود بگذارید؛ او ایلوی، دختر موآتشین بازی Horizon Zero Dawn است. داستان ایلوی، هزاران سال پس از دنیای امروزی آغاز می‌شود. تمدنی که ما می‌شناسیم نابود شده و زیر قدرت طبیعتی در هم تنیده با ربات‌های عجیب و غریب به زانو درآمده است. دختر داستان ما نمی‌داند از کجا آمده و خانواده‌اش چه کسانی هستند. او از آن‌ها هیچ خبری ندارد و تمامی افراد قبیله او را نادیده می‌گیرند. حالا او تنها سعی دارد به جواب سوال‌هایش برسد، اما در طول ماجراجوی‌اش اتفاقات مختلفی رخ خواهد داد و درگیر حوادثی جذاب می‌شوید.

Until Dawn

Until Dawn

  • سازنده: استودیو سوپرمَسیو
  • تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴
  • سبک: درام تعاملی، ترسنانک بقا

برخلاف بازی The Order: 1886 که تماما قصد داشت یک بازی سینمایی بی‌نقص را به بازیکنان ارایه دهد و در نهایت با شکستی غیره منتظره رو به رو شد، اما در عوض بازی Until Dawn توانست موجب شگفتی خیلی از بازیکن‌ها شود. با این که مشکلاتی از قبیل قابل پیشبینی بودن نیمه دوم بازی، برخی از مشکلات دوربین و برخی از مشکلات گرافیک فنی گریبان گیر این بازی شد، اما در نهایت Until Dawn توانست با ارایه داستانی که می‌توانید آن را از چندین و چند راه مختلف پیش ببرید، تاثیر گذاری انتخاب‌هایی که پیش روی‌تان قرار خواهند گرفت، مدل سازی و بازیگری بسیار خوب کاراکترها، استفاده از المان‌های بسیار خوب ایجاد یک بازی ترسناک و ایجاد محیط‌هایی به شدت جذاب که شایسته یک بازی ترسناک شده‌اند، خود را به عنوان یک بازی موفق معرفی کند. داستان این بازی جایی در کانادا دنبال می‌شود. هشت نوجوان تصمیم می‌گیرند تا به مسافرت بروند و شب را در یک کلبه وسط جنگل بگذرانند. بعد از مدتی کوتاه، ناگهان تحت حمله یک شخص روانی قرار می‌گیرند و باید سعی کنند تا طلوع خورشید از دست این روانی جان سالم به در ببرند. در طول این ماجراجویی شما کنترل هشت کاراکتر بازی را در دست خواهید داشت و با انتخاب‌های خود داستان بازی را رقم خواهید زد. گرافیک بصری عالی، المان‌های ترس، موسیقی، کاراکترها، صداپردازی‌ها و حتی طراحی گیم‌پلی همگی توسط منتقدین و مخصوصا بازیکن‌ها مورد ستایش قرار گرفت. پس با این تفاسر، اگر عاشق بازی‌های ترسناک و سینمایی هستید، هرگز در خریدن این بازی تردید نکنید. رضا حاج‌محمدی در نقد Until Dawn این بازی پیشنهاد می‌کند که اگر دلتان ترکیب دلنشینی از وحشت، بقا و درام تعاملی با ادویه‌ی تند و تیزِ مرگ‌های شوکه‌کننده می‌خواهد، بدون‌شک «تا سپیده‌دم» تنها و بهترین نمونه‌ی موجود در بازار است.

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank

  • سازنده:  اینسامنیاک
  • تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
  • سبک: پلتفرمر، تیراندازی

اگر عاشق بازی‌های پلتفرمر و جذاب هستید، هرگز بازی Ratchet & Clank را از دست ندهید. این بازی به نوعی یک بازسازی از نسخه سال ۲۰۰۲ بازی Ratchet & Clank به شمار می‌رود و همراه یک فیلم انیمیشن به همین نام عرضه شده است. این بازی جذاب شاید نکات منفی بسیار کمی داشته باشد و از جمله آن‌ها می‌توان به ارزش تکرار پایین یا عدم تکامل روایت داستانی از از سوی سازنده اشاره کرد. اما از طرفی دیگر نکات مثبت بازی از انگشتان دست هم بیشتر هستند. محسن وزیری در نقد بازی Ratchet & Clank نکات مثبت این بازی را گیم‌پلی بی‌نقص، سریع و درگیر کننده می‌داند و سلاح‌های خلاقانه، متنوع و بامزه را چاشنی این گیم‌پلی دانسته است. سیستم ارتقای هدفمند، گرافیک هنری و فنی عالی و در نهایت، حس و حال نوستالژیک بازی از دیگر نقاط قوت نقد زومجی در مورد این بازی بوده است. داستان بازی در مورد کاراکتر جوانی به نام رَچت است که در یک تعمیرگاه به عنوان یک مکانیک مشغول به کار است. تنها آرزوی او پیوستن به گروه گَلکتیک رنجر است و دوست دارد یک قهرمان باشد. اما ناگهان در یکی از شب‌ها، رباتی به سوی رچت می‌آید که آغازگر ماجراجویی این شخصیت جوان است. در این بازی سوم شخص پلتفرمر که شما را در نقش رچت قرار می‌دهد، باید در محیط‌های مختلف، شلوغ و جذاب این بازی به مبارزه با موجوداتی ناشناخته بپردازید. طبق عادت استودیو اینسامنیاک، بازی پر از شوخی‌های بامزه است و حوادث عجیب و غریب، اسلحه‌های متنوع، جذاب، گیم‌پلی معتاد کننده و در نهایت سادگی زیبای این بازی باعث شده تا خرید Ratchet & Clank به شدت واجب باشد.

Bloodborne

Bloodborne

  • سازنده: فرام سافت‌ور
  • تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

بازی Bloodborne یکی از دیگر آثار سازنده سری Dark Souls به شمار می‌رود که به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 طراحی شده است. Bloodborne یکی از برترین و شگفت‌انگیزترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 است که یک فانتزی تاریک ناب را همراه با گیم‌پلی جذاب و چالش‌های طاقت‌فرسا را به شما هدیه می‌دهد. این بازی همانقدر که عالی و جذاب است، مشکلات خیلی کمی هم گریبان‌گیر آن شده که توسط آپدیت‌های مختلف به حداقل رسیده‌اند. گرافیک فنی و  افت نرخ فریم از جمله مشکلاتی است که برای بازی بیان شده است. اما در نقطه مقابل، گیم‌پلی اعتیادآور، لذت‌بخش و چالش برانگیز، طراحی زیبای محیط و دشمنان و از همه مهم‌تر جو و اتمسفر عالی بازی از جمله نقاط قوت بازی به شمار می‌روند. در این بازی سوم شخص، شما در نقش یک شکارچی قرار خواهید گرفت و به شهری فرتوت و افسرده به نام یارنام سفر خواهید کرد. هدف این شکارچی پیدا کردن چیزی به نام پِیل‌بلاد است، اما در همان هنگامی که وارد شهر شدید، متوجه خواهید شد که ساکنین آن به دلیل شیوع یک طاعون تبدیل به موجوداتی عجیب و غریب شده‌اند. گیم‌پلی بازی همانند سری Dark Souls است، اما خبری از سپر نیست و به جای آن سرعت و جاخالی دادن تنها راه مقابله در برابر دشمنان است. اگر قصد خرید این بازی را دارید، باید بگویم که Bloodborne نیاز به صبر، حوصله و شکیبایی دارد، زیرا اگر در طول بازی یک اشتباه مرتکب شوید و آن را دست کم بگیرید، به طور عجیبی شکنجه خواهید شد!

The Last Guardian

The Last Guardian

  • سازنده:  استودیو ژاپن بخش سرگرمی‌های سونی
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

اگر بازی ICO در سال ۲۰۰۱ و بازی Shadow of Colossus را در سال ۲۰۰۵ بازی کرده باشید، خوب می‌دانید که این دو بازی یا بهتر است بگویم این دو اثر هنری، چه شاهکارهایی بودند. سازنده این بازی‌ها یعنی فومیتو اوئدا، توانست با ترکیب هنر عمیقش همراه با گیم‌پلی‌ای جذاب و المان‌های به یادماندنی‌ای که هنوز هم در ذهن ما به جا مانده‌اند، آثاری را خلق کند که هیچ‌گاه تکراری نشوند. حال این شخص جدیدترین اثر خود یعنی The Last Guardian عرضه کرد. این بازی سال‌های سال تاخیر خورد و بسیاری از طرفداران این دست بازی‌ها را مدت‌های زیادی منتظر گذاشت. اما بالاخره بازی مورد انتظار The Last Guardian عرضه شد و انتظار طولانی به پایان رسید. درست همانند دو بازی گذشته فومیتو، این بازی نیز همان حس و حال خود را دارد و حتی با احساسات‌تان بازی خواهد کرد. بازی داستان پسری را روایت می‌کند که در اتفاقی نامعلوم، با یک موجود عجیب به نام تریکو آشنا می‌شود و سرونشت‌شان به هم گره می‌خورد.

آخرین نگهبان به عنوان یک بازی داستان‌محور، وظیفه‌اش را تمام و کمال انجام می‌دهد. داستان بازی روحتان را به پرواز می‌آورد با خودش به جاهایی می‌برد که شاید حتی انتظارش را نداشته‌اید. شاهکار اینجاست که اوئدا با یکی دو صفحه دیالوگ و خلق تنها دو کاراکتر، توانسته کاری کند که غرق در دنیای بازی شوید و دیگر از خودتان نپرسید این موجود اصلاً ماهیتش چیست. حالا خبر خوب این است که این دنیای مرموز که شما را عاشق خودش می‌کند، در انتها کارت‌هایش را رو می‌کند و دیگر در دنیایی از سوالات بی‌جواب رها نمی‌شوید. داستان از ابتدا تا کات‌سین‌ نهایی روی روندی منطقی روایت می‌شود که ساختار محکمی دارد.

گیم‌پلی بازی که از نگاه سوم‌شخص دنبال می‌شود، تماما عطر و بوی یک بازی ماجراجویی را می‌دهد که باید با حل معماها و بالا و پایین رفتن و جا به جا کردن اشیا مختلف، مسیر بازی را طی کنید.  The Last Guardian در مجموع بازی سختی نیست اما کنترل بعضا دشوار پسرک، حرکات ناخواسته دوربین و مشکلات فنی، به برخی از ستون‌های بازی ضربه زده‌اند. اما در کل، رابطه ملموس و جالب پسرک با تریکو، داستان ساختاریافته با پایان‌بندی قوی، معماهای چالش‌برانگیز و درگیرکننده، گرافیک هنری فوق‌العاده و موسیقی دلنشین، تجربه‌ای بسیار خوب را خلق کرده‌اند.

Uncharted 4: A Thief’s End

Uncharted 4: A Thief’s End

  • سازنده:  ناتی داگ
  • تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

بازی The Last of Us آخرین شاهکار استودیو ناتی داگ در نسل هفتم بود، اما شاهکارهای آن‌ها به همین بازی ختم نمی‌شوند و اثر Uncharted 4: A Thief’s End جدیدترین بازی این استودیو که برای کنسول نسل هشتم سونی منتشر شده است هم یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توان تجربه کرد. طبق عادت بازی‌های ناتی‌داگ باز هم زومجی نتوانسته در این بازی ایرادی پیدا کند. هر چند برخی منتقدین ایرادهای عجیب و غریبی مانند طولانی بودن اکت سوم بازی گرفته‌اند! اما ما از آن‌ها چشم پوشی می‌کنیم و لذت این بازی را با چنین نکاتی از بین نمی‌بریم. آرش عیاری در نقد چهارمین و آخرین قسمت از سری Uncharted به ستایش این بازی پرداخته و آن را شیرین‌ترین و به صرفه‌ترین بازی ۶۰ دلاری دانسته است و از نگاه او این بازی هر فردی را گیمر و عاشق بازی‌های ویدیویی خواهد کرد. روایت بی‌نقص داستان، شخصیت پردازی و دیالوگ‌های ماندگار، گیم پلی متنوع، جذاب و بی‌آلایش از جمله ویژگی‌های خوب این بازی است که هر یک از آن‌ها ارزش خرید بازی را بالا برده است. اما چیزی که در کنار این موارد بازی را بی‌نهایت خارق‌العاده کرده، گرافیک، فیزیک و انیمیشن‌های عالی این بازی است. این بازی سوم شخص آخرین ماجراجویی نیتن دریک شخصیت محبوب این سری را روایت می‌کند. گیم‌پلی و طراحی بازی نیز از هر جهت نسبت به نسخه‌های گذشته وسیع‌تر شده است. سرانجامِ  یک دزد؛ هیجان‌انگیز، شخصی،‌ داستان‌محور،‌ سینمایی و بدون هیچ‌شکی؛ یکی از ماندگارترین بازی‌های نسل هشتم خواهد بود. بازی‌ای که می‌تواند تا مدت‌ها روی دیگر بازی‌ها تاثیر بگذارد و باعث پیشرفت بازی‌های اکشن-ماجرایی سوم شخص شود. آنچارتد ۴ نشان می‌دهد چطور می‌توان بازی‌ای ساخت که روایت و داستان‌سرایی بی‌نقصی داشته باشد. در عین آرام بودن، پرآشوب باشد و البته، چقدر می‌توان خانواده را دوست داشت و برای آن‌ها هر کاری کرد. آنچارتد را بازی کنید.

کنسول پلی‌استیشن 4 ایستگاهی از بازی‌های انحصاری است که در این مقاله ۱۰ عدد از آن‌ها را معرفی کردیم تا شمایی که به تازگی این کنسول را خریده‌اید بهتر بتوانید با سلیقه خود بازی مورد نظرتان را خریداری کنید.

The Last of Us: Remastered

The Last of Us: Remastered

  • سازنده:  ناتی داگ
  • تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۳
  • سبک: اکشن ماجراجویی، ترسناک بقا

اگر این بازی را نمی‌شناسید، باید بگویم که The Last of Us یکی از برترین بازی‌های نسل هفتم کنسول‌ها بوده است. این بازی فوق‌العاده محبوب و بسیار خوش ساخت، حال برای کنسول پلی‌استیشن 4 ریمستر شده است تا بتوان روی این کنسول نیز آن را تجربه کرد. اگر بخواهیم فقط و فقط یک بازی در طول تاریخ صنعت گیم معرفی کنیم که هیچ چیز کم نداشته باشد و بتوان با آن زندگی کرد، قطعا آن بازی The Last of Us خواهد بود. بازی آن قدر خوب است که ایراد گرفتن از بازی بسیار سخت شده است. شاید در حال حاضر، این بازی از نظر هوش مصنوعی شما را اذیت کند، اما در غیر این صورت هیچ ایرادی از آن نمی‌توان گرفت. زومجی در نقد و بررسی نسخه ریمستر بازی The Last of Us نیز نتوانست هیچ ایرادی از بازی پیدا کند و به ستایش بازی پرداخته است. گرافیک خیره کننده و قابل رقابت با برترین بازی‌های نسل هشتمی، قابلیت تنظیم از نرخ ۳۰ فریم به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح تصویر 1080p از جمله ویژگی‌های مربوط به کیفیت بصری و فنی بازی است. همچنین بهبود کنترل و استفاده بهینه از قابلیت‌های کنترلر دوال‌شاک 4 این بازی را بیش از پیش لذت‌بخش‌تر کرده است. از این موارد گذشته، همان روایت زیبا، همان گیم‌پلی عالی اما با کیفیتی دو چندان از جمله مهم‌ترین نقاط قوتی است که زومجی به نسخه ریمستر این بازی اختصاص داده است. داستان بازی در دنیای آخرالزمانی، اما متفاوت روایت می‌شود. شما در نقش مردی به نامجول ایفای نقش خواهید کرد که در طی اتفاقاتی با دختری به نام الی آشنا می‌شود و باید از او مراقبت کند. داستان بازی به زیباترین شکل ممکن کار شده است و حوادثی که این دو پشت سر می‌گذارند شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

*این مقاله در تاریخ ۱۶ تیر بروزرسانی شده است.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *