استفاده بیل گیتس از تکنولوژی آنقدرها که شما فکر می‎کنید پیچیده نیست. همین شیوه تفکر، راز موفقیت بیل گیتس در تمام مراحل زندگی بوده است.

از هوش مصنوعی گرفته تا واقعیت مجازی و گجت‌های مختلف، زندگی را راحت‌تر کرده‌اند. باید گفت تکنولوژی قادر به انجام کارهای شگفت‌انگیزی است.

 اعتقاد به اصل یادگیری مادام‎العمر، راز موفقیت بیل گیتس

بیل گیتس در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید: یکی از شیوه‌های مورد علاقه من برای استفاده از تکنولوژی، یادگیری است، چندان پیچیده نیست اما من هنوز هم فکر می‌کنم اینکه می‌توان با استفاده از دوره‌ها و ویدئوهای آنلاین هر موضوع جدیدی را به راحتی فراگرفت، واقعا خارق‎العاده است.

راز موفقیت بیل گیتس

ما در بنیاد بیل و ملیندا گیتس برنامه‌های زیادی در مورد واکسیناسیون و اختراعات مربوط به حوزه سلامت داریم و من دائما به تماشای ویدئوهای مربوط به این موضوعات می‌پردازم و از کارشناسان علوم پیشرفته آموزش می‌بینم. میزان دسترسی به اطلاعات، با آنچه در زمان ما بود اصلا قابل مقایسه نیست.

وقتی من یک کودک بودم تمام encyclopedias را صفحه به صفحه می‌خواندم و اگر بحثی در دانشگاه پیش می‌آمد باید تا زمانی که کتابخانه باز می‌شد منتظر می‌ماندیم تا در مورد موضوع مورد نظر به تحقیق بپردازیم اما حالا در طول چند ثانیه به اطلاعات مورد نظر دسترسی خواهیم داشت.

بیل گیتس همچون بسیاری از میلیاردهای خودساخته، یک خواننده مشتاق است، او هر سال لیستی از بهترین کتاب‌ها را برای مطالعه انتخاب می‌کند و به یادگیری مادام‌العمر در تمام مراحل زندگی اعتقاد دارد.

راز موفقیت بیل گیتس

 میلیاردهای خودساخته اینگونه فکر می‌کنند

Steve Siebold مولف کتاب مردم ثروتمند چگونه فکر می‌کنند بعد از مصاحبه با صدها میلیاردر در مورد این افراد می‌گوید، افراد موفق معمولا عادت دارند بعد از پایان یافتن یک آموزش رسمی تا جای ممکن، خود به یادگیری در مورد آن موضوع ادامه دهند و یادگیری مادام‌العمر یکی از رازهای موفقیت آنهاست.

او می‌گوید: به خانه هر شخص ثروتمندی وارد شوید اولین چیزی که می‌بینید کتابخانه‌ای مملو از کتاب‌هایی است که این افراد برای آموزش خود و موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند.

اینکه بیل گیتس فقط از تکنولوژی برای آموزش خود استفاده می‌کند به این معنا نیست که او از هیچ گجتی استفاده نمی‌کند بلکه به گفته خودش وقتی پای گجت‌های جدید به میان می‌آید Surface Studio واقعا برای من سرگرم کننده است.

راز موفقیت بیل گیتس

 

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *