اگر در حال اجرای یک برنامه منظم برای کاهش وزن هستید و از نتیجه بدست آمده راضی نیستید شاید این مقاله جواب برخی از سوالات شما را بدهد. در این مقاله ما به بررسی ۵ دلیل عجیب که مانع کاهش وزن شما می‌شوند خواهیم پرداخت البته پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله۱۲ دلیل برای اینکه نمی‌توانید وزن کم کنید را بخوانید.

فست فود

  1. شاید با مصرف مکمل‌ها، توانایی و دستاوردهای کاهش وزنتان را از بین می‌برید

آیا فکر می‌کنید که با مصرف مکمل‌های آنتی اکسیدان مخصوصا ویتامین C و E از بدنتان در مقابل فشار ناشی از ورزش، محافظت می‌کنید و بدنتان را آماده می‌کنید تا هر روز بتواند در باشگاه ورزش کند؟ برطبق یک تحقیق جدید، این تفکر چندان هم درست نیست. بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تجزیه ماهیچه‌ها که در طول ورزش اتفاق می‌افتد، در واقع چیر خوبی است زیرا باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن می‌شود. مصرف دوز زیادی از آنتی اکسیدان‌ها بعد از ورزش می‌تواند مانع پاسخ مفید و طبیعی بدنتان به ورزش شود. اگر کاهش وزنتان، متوقف شده، از ویتامین‌های C و EE استفاده نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

  1. همراه با کاهش کالری، خوابتان را نیز کم کرده‌اید

خواب و کاهش وزن

با توجه به تحقیقی که چند سال قبل توسط پزشکان در دانشگاه مرکز منابع بالینی عمومی شیکاگو انجام شد، افراد تحت رژیم شب‌ها کمتر از ۶ ساعت می‌خوابیدند، بطور قابل توجهی کمتر از آنهایی که ۸ ساعت می‌خوابیدند، چربی از دست دادند و علاوه بر آن، بیشتر احساس گرسنگی می‌کردند. مدیر این مطالعه دکتر پلامن پنو، استادیار پزشکی در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: اگر هدف شما، از دست دادن چربی است، کم خوابی مانند گذاشتن چوب لای چرخ دوچرخه‌تان است. بنظر می‌رسد کاهش ساعات خواب روشی که در جامعه مدرن، فراگیر است تلاش‌های شما برای کاهش چربی از طریق رژیم غذایی را بر باد می‌دهد. در مطالعه ما، کاهش خواب، از دست دادن چربی را تا ۵۵ درصد کاهش داد. اگر می‌خواهید چربی بیشتری از دست بدهید، تلویزیون را خاموش کنید و به رختخواب بروید.

  1. با شدت کم، تمرین می‌کنید

آیا سرعت کاهش وزنتان، کم شده است؟ شاید لازم باشد سرعت تمریناتتان را افزایش دهید. مطالعات نشان می‌دهند که تمرینات اینتروال با شدت بالا یا تمرین با شدت بالا به مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه و بعد از آن، ۱ تا ۲۲ دقیقه زمان ریکاوری(بدون هیچ تمرین یا تمرین بسیار کم شدت) و سپس تکرار این چرخه برای چندین بار بیشتر از تمرینتان هوازی با شدت متوسط، ساده و قدیمی، باعث کاهش وزن می‌شود. اگر معمولا با سرعت متوسط و بمدت ۳۰ دقیقه، آهسته می‌دوید بجای آن، خودتان را بمدت ۵۵ دقیقه با یک سرعت کم، گرم کنید سپس با شدت بسیار بالا بمدت ۱ دقیقه بدوید و با ۴ دقیقه دویدن بسیار آرام، خودتان را ریکاوری کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

چگونه می‌توانید بفهمید که شدت تمرینتان، بالاست؟ ضربان قلبتان را اندازه بگیرید. تمرینات با شدت بالا، آنهایی هستند که باعث می‌شوند ضربان قلبتان به ۷۰ تا ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلبتان برسد. اما قبل از آنکه برای تعیین حداکثر ضربان قلبتان، محاسبات ذهنی انجام دهید(۲۲۰ منهای سنتان)، یک فرمول ظاهرا جدیدتر و دقیق‌تر را امتحان کنید که پس از مطالعه بر روی بیش از ۳۰۰۰ مرد و زن ۱۹ تا ۸۹ ساله، بوجود آمده: ۲۱۱ منهای ۶۴ درصد از سن‌تان. این فرمول جدیدتر، عدد بالاتری تحویل می‌دهد اما این، چیز خوبی است. هر چه بیشتر تلاش کنید، به نتایج بهتری می‌رسید.

  1. کالری غذاهای خارج از خانه را دست کم گرفته اید

اگر صادقانه بگوییم، این، کار سختی است. اخیرا محققان دانشگاه تورنتو، محتوای کالری غذاهای ۱۹ رستوران زنجیره‌ای را بررسی کردند و نتایج؛به معنی واقعی کلمه، غیرعادی بود. بطور متوسط، وعده‌های صبحانه، ناهار و شام، ۱۱۲۸۸ کالری داشتند(در حالی که تحقیق قبلی نشان داده بود، وعده‌های غذایی فست فودها حدود ۸۸۱ کالری دارد و این ۱۱۲۸ کالری، ۵۶ درصد از ۲۰۰۰ کالری توصیه شده توسط FDA است که یک فرد بزرگسال سالم باید در هر روز بخورد) و این کالری، حتی شامل دسر هم نمی‌شود. محققان محاسبه کرده‌اند که دسر بطور متوسط ۵۴۹ کالری دیگر به این کالری‌ها، اضافه می‌کند. همه رستوران‌ها نه فقط فست فودها برای افرادی که تحت رژیم هستند، مانند میدان مین هستند. برای جلوگیری از صدمه به رژیم غذایی و توقف کاهش وزنتان، در رستوران‌ها از وعده‌های غذایی استفاده کنید که با عنوان “سالم” در منو درج شده‌اند. در این مطالعه، چنین وعده‌هایی بطور متوسط ۴۷۴ کالری، ۱۳ گرم چربی(۲۰ درصد از ارزش روزانه‌تان) ۳ گرم چربی اشباع(۱۷ درصد از ارزش روزانه شما) و ۷۵۲ میلی گرم سدیم(۵۰ درصد میزان کافی روزانه) داشتند و اگر گزینه “سالم” در منو وجود ندارد، غذای اصلی‌تان را نصف کنید و از سس، دسر و چیزهای اضافه‌ای مانند نان، کمتر استفاده کنید. به این منظور، استفان گالو، نویسنده “ده فرمان لاغری” توصیه می‌کند که در انتهای میز بنشینید زیرا نان، چیپس و بقیه چیزهایی که بطور مشترک سرو می‌شوند، معمولا تا رسیدن به وسط میز، تمام می‌شوند.

  1. بخاطر وزنتان، استرس دارید

کاهش وزن، کار ترسناکی نیست. یک کار چالش برانگیز است که به تمرکز و امید مداوم نیاز دارد. به همین دلیل پژوهشگران دانشکده پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس، اخیرا نتایج حاصل از تمام مطالعات تحقیقاتی موجود در مورد تاثیر مراقبه بر خوردن افراطی، خوردن احساسی و بطور کلی رژیم غذایی مصرفی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که اکثریت قریب به اتفاق این مطالعات (۸۶ درصد) نشان می‌دهد که مدیتیشن، هر سه مورد را بهبود می‌بخشد. اگر بخاطر اینکه بنظر می‌رسد کاهش وزنتان، متوقف شده ، استرس دارید، به غذا خوردن روی نیاورید بلکه سعی کنید بجای آن، ذهنتان را آرام کنید. روی پر کردن ریه‌ها و بازدم آرام، تمرکز کنید. ذهنتان را خالی و جسمتان را آرام کنید. در هر زمان، یک بخش از بدنتان را ریلکس کنید. بمدت ۵۵ دقیقه در زمان حال، زندگی کنید. آرامش را احساس کنید سپس به تلاشتان ادامه دهید. بااینکار شما برای آرام شدن، نیازی به غذا خوردن ندارید.

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *