شرکت سامسونگ، پیشتاز عرصه تولید مانیتورها و تلویزیون های پیشرفته، اولین مانیتور خمیده LED خود را در سال ۲۰۱۴ معرفی نمود، و با گذشت زمان، سعی بر ارائه محصولات متنوع تر و جدیدتری، به بازار کرد.
تاکنون مانیتورهای تولید شده، برای دسته ی طراحان و مدیران، و یا به صورت اختصاصی برای گیمرها و علاقه مندان به بازی های رایانه ای طراحی شده اند. اما محصول اخیر سامسونگ که مانیتور خمیده CF390 نام دارد، برای هر دو دسته از کاربران ارائه شد تا کمک به رفع نیاز مخاطبان خود کند.

سامسونگ در تلاش است تا با تمرکز ویژه ای که بر ساخت نمایشگرها دارد، سهم بزرگی از بازار فروش این محصولات را تصاحب کرده و جایگاه خود را مستحکم تر کند.
مانیتور CF791 Curved یکی از مانیتور های گیمینگ و حرفه ای می باشد که با عنوان Ultra Wide وتکنولوژی کوانتوم دات، توجه بسیاری از طرفدارن را به خود جلب کرد. علاوه بر اینها کیفیت WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۴۴۰ و نرخ نوسازی تصویر (Refresh Rate) 100 هرتز، رقابت تنگاتنگی را در میان دیگر سازنده های مانیتور پدید آورده است.
پیش از این مانیتورهای خمیده CF390 را مورد بررسی قرار دادیم که با ارتقا ویژگی های آن، نوبت به بررسی مانیتور CF791 Curvedd می رسد.

طراحی

کمپانی کره ای همچنان به طراحی مینیمالیست خود، پافشاری کرده و با ساختاری نقره ای رنگ و لوکس، ظاهری چشم نواز به خود گرفته است. همچنین این کمپانی، سعی بر حذف ترکیب آلی کادمیوم دارد، چراکه این عنصر سبب اختلال در فرآیند های محیط زیست و بر هم زدن اکوسیستم می شود.
این نمایشگر تنها در یک سایز ۳۴ اینچی با نسبت تصویر  ۲۱:۹ارائه شده است که حاشیه اطراف آن بسیار اندک بوده به طوریکه سامسونگ از آن اصطلاح بدون مرز و یا حاشیه (Borderless) یاد کرده است. بنابراین در صورت تمایل کاربر، امکان قرار دادن دو یا سه نمایشگر در کنار هم  را داراست.
لوگو بسیار کوچکی در نوار پایینی نقره ای این دستگاه قرار دارد و دکمه پاور LED، در سمت راست این نوار جایگیری شده است.

پایه و حاشیه بسیار ناچیز اطراف این صفحه نمایش از پوشش نقره ای رنگی تشکیل شده است، اما بدنه و پایه پشتی آن، دارای ظاهری سفید و درخشان می باشد که با رنگ نقره ای قاب جلو هارمونی دارد.
در بدنه پایین، قسمت چپ این دستگاه، اتصالات نظیر دو پورت USB و جک ۳٫۵ میلی متری دیده می شود که البته سایر اتصالاتی چون:  DisplayPort، دو کابل HDMI  و پورت USB 3.0 در بخش پایین آن و در یک محفظه پوشیده قرار گرفته است.
در سوی دیگر این مانیتور دکمه های ناوبری، به منظور تنظیمات صفحه نمایش و تغییر رنگ آن، تعبیه شده اند، که البته روال تنظیمات در مقایسه با کلید های مستقیم کنترلی بسیار آسان تر بوده است.
پایه طراحی شده در این دستگاه کمی به نظر بزرگ و سنگین می باشد اما نه چندان که زیبایی مانیتور را بر هم زند. در واقع بزرگی این پایه محل مناسبی برا قرارگیری گوشی هوشمندتان می باشد زمانی که از آن استفاده نمی کنید و همچنین سنگینی آن نیز، دلیل بر حفظ تعادل و سنگین وزن بودن نمایشگر می باشد.

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

صفحه نمایش

خمیدگی به کار رفته در این نمایشگر ۱۵۰۰R می باشد که یکی از خمیده ترین مانیتور های گیمینگ موجود در جهان است. به این معنی که اگر این مقیاس تشکیل یک دایره بدهد شعاع دایره در اندازه میلیمتر، ۱۵۰۰R می باشد.
اندازه CF791 Curved تنها دارای یک سایز ۳۴ اینچی می باشد که با کیفیت WQHD و رزولوشن ۳۴۴۰×۱۴۴۰ قابل نمایش است.  در واقع این میزان ۲٫۵ برابر از کیفیت مانیتور های Full HD بیشتر است. به همین سبب نمایش فیلم و بازی های گرافیکی ۳ بعدی در آن، تجربه ی جذابی برای کاربران می باشد.

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

گفتنی است بهره گیری از تکنولوژی کوانتوم دات این مانیتور، در سه ویژگی مهم صاحب امتیاز است؛
اول آنکه بیشترین میزان روشنایی تصویر را به همراه دارد، دوم دقت رنگ بهتر و سوم گستردگی رنگ تصاویر به همراه عمق بیشتر رنگ مشکی می باشد.
همین سه ویژگی و همچنین پشتیبانی ۱۲۵ درصدی طیف رنگی در این مانیتور، سبب وجه تمایز آن با دیگر مانیتور های موجود در بازار می شود.
کاوشگری در مورد روشنایی تصویر اتفاقی است که همیشه با پنل های VA همراه است چرا که مقدار نور ساتع شده از لبه ها را افزایش می دهد.
به طور کلی رنگ ها در این نمایشگر بسیار دقیق بوده و زاویه دیدهای متفاوت به دلیل خمیدگی ۱۵۰۰R دچار افت کیفیت نخواهند شد.

بازدهی و اجرا

راه اندازی CF791 Curved به کمک کابل ها انجام پذیر است و به راحتی با برداشتن در پوش می توان کابل ها را از این مانیتور خارج کرد. همچنین استفاده از پایه این دستگاه برای پنهان کردن کابل ها ایده بسیار جالبی بود که از بر هم ریختگی مانیتور جلوگیری می کند.
با استفاده از دکمه های ناوبری می توان وارد بخش منو مانیتور شد و تنظیمات آن را به راحتی تغییر داد. این راه بسیار ساده تر و مناسب تر از استفاده ی دسته ای از دکمه های مستقیم برای تنظیمات مانیتور می باشد.
یکی از نکات مثبت این دستگاه تبدیل یک مانیتور به دو صفحه نمایش به صورت همزمان می باشد. در نگاه اول کمی به نظر عجیب می آید اما با گذر زمان و استفاده مکرر از دو پنجره برای یک صفحه نمایش بسیار ساده و دلپذیر است.
refresh rate و یا همان باز سازی صفحه ۱۰۰ می باشد که در بسیاری از مانیتور های پیش از این ۶۰ هرتز بوده است. از این رو خبر خوبی برای گیمر ها محسوب می شود.
گفتنی است ویرایش تصاویر و فیلم توسط نرم افزار های مخصوص نظیر لایت روم بسیار لذت بخش است و همچنین به علت خمیدگی ۱۵۰۰R بازی کردن توسط این دستگاه بیش از پیش کاربر را غرق در فضای بازی ها می کند.

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل CF791 Curved

جمع بندی

استفاده مانیتور خمیده CF791 Curved بسیار جذاب بوده چراکه تجربه تکنولوژی بهتر همواره برای آدمی لذت بخش و عجیب بوده است.
این نمایشگر با ۳۴ اینچ اندازه و کیفیت WQHD و نبود لبه و حاشیه بسیار کم اطراف برای سازنده آن امتیاز مثبتی است.
استفاده از دو پنجره در یک صفحه نمایش به طور همزمان را امتیاز دیگری نیز می توان به شمار آورد، که در بخش تنظیمات قابل اجراست.
روشنایی و گستردگی رنگ در این نمایشگر در بالاترین حد خود قرار دارد چرا که از تکنولوژی کوانتوم دات بهره برده است.
تنها ایرادی که می توان بر این صفحه نمایش گرفت شاید قیمت ۹۴۹ دلاری آن می باشد که کمی کاربر را در خرید آن مردد می کند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *