خانه تکنولوژی اخبار نوکیا : در سال 2017 حملات بدافزاری به گوشی های اندرویدی 5 برابر شده است

نوکیا : در سال 2017 حملات بدافزاری به گوشی های اندرویدی 5 برابر شده است

0

نوکیا امروز گزارش داد که حملات بدافزاری به گوشیهای هوشمند اندرویدی در حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. این گزارش که به فصل اول و فصل دوم سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند از آلوده بودن ۸۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به بدافزارها خبر می‌دهد.

البته این آمار چندان تعجب هم ندارد. به دلیل این‌که هم اندروید از نظر ایمن بودن در برابر ویروس‌ها و بدافزارها ضعیف‌ترین سیستم عامل دنیاست و هم این‌که در حال حاضر این پلتفرم لقب محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را با خود به یدک می‌کشد و بیهوده نیست که اکثر منتشرکنندگان ویروس‌ها و بدافزارها دارندگان دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل را مورد هدف خود قرار دهند. هم‌چنین در این گزارش آمده است که اکثر این بدافزارها از طریق کامپیوترها به گوشی‌های اندرویدی منتقل شده‌اند.

در ادامه این گزارش یک خبر جالب به چشم می‌خورد و آن هم این‌که حملات بدافزاری و آلودگی به بدافزارها در سیستم عامل ویندوز کاهش یافته است. همان ویندوزی که زمانی حملات ویروس‌ها و بدافزارها مشکلات متعددی را برای کاربرانش و هم‌چنین کمپانی مایکروسافت ایجاد می‌کرد.

اما اوضاع می‌تواند از این هم بدتر شود. جایی که قرار است میلیون‌ها دستگاه با اینترنت اشیا به یکدیگر متصل شوند و حملات بدافزاری (DDoS) می‌تواند اختلال گسترده‌ای را برای این شبکه به وجود بیاورد و در واقع بسیاری از دستگاه‌ها را از کار بیندازد اما نوکیا اعلام کرده که برای این مشکل هم راه حل‌هایی دارد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *