خانه سینما و تلویزیون رویداد ها کامیک کان 2017: منتظر چه فیلم‌هایی باشیم؟

کامیک کان 2017: منتظر چه فیلم‌هایی باشیم؟

0

کامیک کان سن دیگو 2017 به زودی آغاز می‌شود و ما در این مقاله، به فیلم‌های حاضر در این همایش خواهیم پرداخت و البته نیم نگاهی به حضور احتمالی بعضی از آثار خواهیم داشت.

تمرکز کامیک کان در سال‌های اخیر، از سینما به تلویزیون منتقل شده است اما هنوز هم سر و کله انواع بلاک باسترهای بزرگ علمی تخیلی، ترسناک و ابرقهرمانی در این همایش پیدا می‌شود.

    

اولین اتفاق بد این است که «جنگ ستارگان» (Star Wars) حضور پر رنگی در کامیک کان 2017 ندارد و این کمی ناامید کننده است، زیرا «آخرین جدای» (The Last Jedi) به زودی اکران می‌شود و فیلم «هان سولو» (Han Solo) هم در دست ساخت است. خوشبختانه، برای کسانی که در جستجوی نوستالژی هستند، فیلم «بلید رانر 2049» (Blade Runner 2049) را داریم که بخشی از کنفرانس شرکت «برادران وارنر» (Warner Bros) خواهد بود. در این فیلم، «هریسون فورد» (Harrison Ford) یک بار دیگر در نقش «دکارد» (Deckard) بازی می‌کند. در کنار او، «رایان گاسلینگ» (Ryan Gosling) را داریم که این بار نقش اصلی فیلم را برعهده دارد. داستان این فیلم نزدیک به 30 سال پس از اتفاقات فیلم اول رخ می‌دهد. جایی که یک بلید رانر جدید، پلیس لس آنجلس، افسر کی، یک راز مخفی شده را کشف می‌کند که می‌تواند جامعه را به آشوب بکشاند. این اکتشاف، او را وارد سفری برای یافتن دکارد می‌کند، یک بلید رانر سابق که سال‌هاست ناپدید شده است. علاوه بر بازیگران نام برده، هنرپیشگانی همچون «جرد لتو» (Jared Leto)، «رابین رایت» (Robin Wright) و «دیو باتیستا» (Dave Bautista) نیز در فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

اما در کنار بلید رانر 2049، اثر جدید «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg) را خواهیم داشت: فیلم «شماره یک آماده» (Ready Player One). داستان این فیلم در سال 2044 و در یک پادآرمان‌شهر رخ می‌دهد، جایی که مردم روزهایشان را در OASIS می‌گذرانند. OASIS یک دنیای مجازی است که می‌توان آن را جایی مانند دنیای یک بازی نقش آفرینی چندنفره گسترده (MMORPG) توصیف کرد. مردم در این دنیای مجازی، به حل و کشف پازل‌هایی مشغول هستند که سازنده OASIS آن‌ها را بر اساس فرهنگ پاپ دهه 1980 طراحی کرده است. قهرمان اصلی فیلم، «وید واتس» (Wade Watts) نام دارد که نقش آن را «تای شریدن» (Tye Sheridan) بازیگر فیلم‌های «ماد» (Mud) و «مردان ایکس: آپوکالیپس» (X-Men: Apocalypse) بازی ‌می‌کند.

وارنر البته بدون ابرقهرمانان‌اش به کامیک کان 2017 قدم نمی‌گذارد. ما جزئیات، تصاویر و احتمالا تریلر جدیدی از فیلم‌های «لیگ عدالت» (Justice League) و «آکوآمن» (Aquaman) دریافت خواهیم کرد. در فیلم لیگ عدالت، بازیگرانی هچون «بن افلک» (Ben Affleck)، «هنری کاویل» (Henry Cavill)، «گل گدوت» (Gal Gadot)، «جیسون موآما» (Jason Momoa)، «جی کی سیمونز» (J.K. Simmons)، «امبر هرد» (Amber Heard)، «ارزا میلر» (Ezra Miller) و «ری فیشر» (Rey Fisher) حضور دارند. همان‌طور که می‌دانید، «زک اسنایدر» به دلیل فوت دخترش از ساخت این فیلم کناره‌گیری کرد و «جاس ویدون» جانشین او شد. طبق شنیده‌ها، جناب ویدون در کامیک کان امسال حضور نخواهد داشت.

لیگ عدالت شاید بزرگ‌ترین اثر «دی سی» (DC) باشد اما آکوآمن ما را بسیار کنجکاو کرده و امیدواریم که اولین تیزر تریلر آن را در کامیک کان امسال مشاهده کنیم. در این فیلم بازیگرانی همچون «پاتریک ویلسون» (Patrick Wilson) در نقش «اوشن مستر» (Ocean Master)، «یحیا عبدل متین» (Yahya Abdul-Mateen) در نقش «بلک منتا» (Black Manta)، «دولف لاندگرن» (Dolph Lundgren) در نقش «پادشاه نریوس» (King Nereus)، «امبر هرد» (Amber Heard) در نقش «مرا»، «ویلیام دفو» (Willem Dafoe) در نقش «والکو» (Vulko)، «نیکول کیدمن» (Nicole Kidman) در نقش مادر آکوآمن و «تمورا موریسن» (Temuera Morrison) در نقش پدر آکوآمن به ایفای نقش می‌پردازند.

البته فکر نکنید که حضور این آثار به پخش چند تصویر یا یک تریلر ختم می‌شود. استیون اسپیلبرگ در کامیک کان حضور خواهد داشت و در مورد شماره یک آماده صحبت خواهد کرد. هریسون فورد و رایان گاسلینگ برای بلید رانر تبلیغ می‌کنند و البته بن افلک و جیسون موآما نیز در مورد نقش‌های ابرقهرمانی خود صحبت خواهند کرد.

کنفرانس دو ساعته برادران وارنر، سرشار از چهره‌های بزرگ هالیوودی خواهد بود و قطعا هرکسی را هیجان زده می‌کند. البته وارنر کارش با همین دو ساعت به پایان نمی‌رسد، آن‌ها در شب چهارشنبه، قسمت دوم فیلم ترسناک «آنابل» (Annabelle: Creation) را برای طرفداران پخش خواهند کرد و یک پنل مخصوص برای انیمیشن «لگو نینجاگو» (The LEGO Ninjago) تدارک دیده‌اند. در نینجاگو که سومین قسمت انیمیشنی از دنیای لگو به حساب می‌آید، صداپیشگانی همچون «اولیویا مان» (Olivia Munn)، «جاستین ثرو» (Justin Theroux) «جکی چان» (Jackie Chan)، «فرد آرمیسن» (Fred Armisen)، «دیو فرانکو» (Dave Franco)، «ابی جیکوبسن» (Abbi Jacobson)، «کمیل ننجیانی» (Kumail Nanjiani)، «زک وودز» (Zach Woods) و «مایکل پنا» (Michael Peña) حضور دارند.

اگر از طرفداران «جان ویک» (John Wick) هستید، پس حتما باید منتظر فیلم «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) باشید. فیلم جدید «دیوید لیچ»، «شارلیز ترون» را در نقش اصلی دارد. در کامیک کان امسال، دی‌سی، 10 سالگی فیلم‌های انیمیشنی اورجینال خود را جشن می‌گیرد و انیمیشن جدید «بتمن و هارلی کوئین» (Batman and Harley Quinn) را برای طرفداران به نمایش می‌گذارد.

شرکت «فاکس» (20th Century Fox) در کامیک کان 2017 یک کنفرانس یک ساعته خواهد داشت و احتمالا تمرکز اصلی آن بر روی فیلم «کینگزمن: محفل طلایی» (Kingsman: The Golden Circle) خواهد بود. در این فیلم بازیگرانی همچون «چنینگ تیتوم» (Channing Tatum)، «هلی بری» (Halle Berry)، «جف بریجز» (Jeff Bridges)، «کالین فرث» (Colin Firth)، «مارک استرانگ» (Mark Strong) و «جولین مور» (Julianne Moore) به ایفای نقش می‌پردازند. این احتمال وجود دارد که فاکس از آثار آینده‌اش در دنیای «مردان ایکس» (X-Men universe) یعنی «ددپول 2» (Deadpool 2) و «جهش یافتگان جدید» (New Mutants)، چیزهای جدیدی به نمایش بگذارد یا اطلاعات تازه‌ای از آن‌ها منتشر کند. فاکس تا اینجا مخفیانه پیش رفته و اطلاعات زیادی از کنفرانس‌اش منتشر نکرده است. امیدواریم که دلیل این کار، غافلگیر کردن ما باشد و نه خالی بودن دست‌های این شرکت.

شرکت «مارول» (Marvel) سال گذشته چندان هیجان انگیز ظاهر نشد. در حالی که دی سی تریلرهای دیوانه‌واری منتشر کرد و مخاطبان را حسابی خوشحال کرد، مارول بیشتر به انتشار پوستر و تصاویر روی آورد اما امید می‌رود که امسال، آن‌ها چیزهای بیشتری برای عرضه داشته باشند و حداقل دو فیلم بعدی «دنیای سینمایی مارول» (MCU) را پوشش دهند، یعنی فیلم‌های «ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) و «پلنگ سیاه» (Black Panther). در فیلم ثور: راگناروک، «مارک رافالو» (Mark Ruffalo) یک بار دیگر در نقش هالک ظاهر خواهد شد. «ادریس البا» (Idris Elba) در نقش «هایمدال» (Heimdall)، «آنتونی هاپکینز» (Anthony Hopkins) در نقش «اودین» (Odin) و «کارل اربن» (Karl Urban) در نقش «اسکرج» (Skurge)، «جف گلدبلوم» (Jeff Goldblum) و «کیت بلانشت» (Cate Blanchett) دیگر بازیگران فیلم هستند.

در فیلم پلنگ سیاه «مایکل بی جوردن» (Michael B. Jordan)، «دانای گوریرا» (Danai Gurira)، «مارتین فریمن» (Martin Freeman) «فورست ویتاکر» (Forest Whitaker)، «استرلینگ کی براون» (Sterling K. Brown)، «آنجلا بست» (Angela Bassett) و «اندی سرکیس» (Andy Serkis) حضور دارند. نقش اصلی هم برعهده «چادویک بوزمن» (Chadwick Boseman) است. مارول هم مشابه فاکس، جزئیات زیادی از کنفرانس‌اش ارائه نداده است اما شکی وجود ندارد که ستارگان زیادی را ملاقات خواهیم کرد، فعلا باید تا بعد از ظهر شنبه منتظر بمانیم.

در کامیک کان امسال باید شاهد قدرت‌نمایی شرکت «نتفلیکس» (Netflix) هم باشیم. آن‌ها قرار است در شب پنجشنبه، یک فیلم مرموز را به نمایش بگذارند و البته در کنفرانس‌شان، جزئیات تازه‌ای از دو فیلم مورد انتظار خود ارائه کنند: فیلم «روشن» (Bright) اثر اکشن فانتزی جدید «دیوید آیر« (David Ayer) و فیلم «دفتر مرگ» (Death Note)، اقتباس انگلیسی زبان جدید از مانگای مشهور ژاپنی. در فیلم روشن، بازیگرانی همچون «ویل اسمیت» (Will Smith)، «نومی ریپیس» (Noomi Rapace) و «جوئل ادگارتون» (Joel Edgerton) به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم یک دنیای متفاوت را به تصویر می‌کشد که در آن، موجودات فانتزی در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. در فیلم دفتر مرگ هم بازیگرانی همچون «نت ولف» (Nat Wolff) و «آدام وینگرد» (Adam Wingard) حضور دارند. اگر احیانا داستان این فیلم را نمی‌دانید، در مورد پسری است که یک دفترچه پیدا می‌کند که با نوشتن نام هر کسی در آن، فرد مورد نظر کشته می‌شود.

یکی از غافل گیری‌های کامیک کان امسال، حضور فیلم کمدی «خرس بریگزبی» (Brigsby Bear) است که در آن بازیگرانی همچون «کایل مونی» (Kyle Mooney)، «بک بنت» (Beck Bennett) و اعضای گروه موسیقی «لونلی آیلند» (Lonely Island) بازی می‌کنند. بازیگران این فیلم در کامیک کان حضور خواهند داشت و آن‌ها وعده حضور چند مهمان بزرگ را نیز داده‌اند، پس باید منتظر ملاقات با «کلیر دینز» (Claire Danes) و «مارک همیل» (Mark Hamill) باشیم.

شرکت سونی همیشه به کامیک کان نمی‌آید اما امسال، حضورشان می‌تواند به نفع‌شان باشد. در صورت حضور، قطعا باید شاهد جزئیات و تریلر جدیدی از فیلم «برج تاریک» (The Dark Tower) باشیم که اکران‌اش بسیار نزدیک است. در این فیلم، «ادریس البا» (Idris Elba) و «متیو مک‌ کانهی» (Matthew McConaughey) به ترتیب، شخصیت‌های «رولند» (Roland) و «مرد سیاه پوش» (The Man in Black) بازی می‌کنند. «جکی ارل هالی» (Jackie Earle Haley)، «ابی لی» (Abbey Lee) و «تام تیلر» (Tom Taylor) دیگر بازیگران این فیلم هستند.

شرکت «لاینزگیت» (Lionsgate) با فیلم «قاتل آمریکایی» (American Assassin) می‌تواند حضور جذابی در کامیک کان 2017 داشته باشد. قاتل آمریکایی، قرار است اولین قسمت از یک مجموعه بزرگ سینمایی باشد و از مجموعه کتاب پانزده جلدی پرفروش نوشته «وینس فلین» (Vince Flynn) اقتباس شده است. در کنار «دیلن اوبرایان» (Dylan O’Brien) در نقش اصلی، «مایکل کیتون» (Michael Keaton) و «تیلور کیچ» (Taylor Kitsch) حضور دارند. این فیلم توسط «مایکل کوستا» (Michael Cuesta) ساخته شده است که فیلم «پیغام‌رسان را بکش» (Kill the Messenger) را در کارنامه دارد.

در نهایت به «آمازون» (Amazon) می‌رسیم که فیلم «شگفت‌زده» (Wonderstruck)، اثر جدید «تاد هینز» (Todd Haynes) را برای طرفداران آماده کرده است.

فیلم‌های حاضر در کامیک کان بیش از این‌ها خواهد بود و باید منتظر لحظات هیجان انگیز و غافل گیری‌های فراوانی باشیم. با گیم‌شات با پوشش کامل کامیک کان 2017 همراه باشید.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *