ارایه خدمات آب آشامیدنی از جانب شرکت اوبر[۱]

این شرکت از شما می خواهد به جای خرید بطری آب، از خدمات ایستگاه آب اوبر استفاده نمایید. ریفیل[۲]، قادر است تنها در ازای پرداخت ۹۹/۱ دلار هزینه اشتراک ماهانه، محل آب خوری های مختلف شهر نیویورک را به شما نشان دهد. خود برنامه رایگان است، اما آب گوارای شهر، تنها نصیب اعضا می شود. بله، این خبر خوبی در جهت کاهش ضایعات زیست محیطی است، اما چرا نباید به جای این کار، تنها از یک رستوران طلب یک لیوان آب لوله کشی کرد!؟ فروش دستگاه های آب میوه گیری ۴۰۰ دلاری جوسیرو[۳] زمانی با شکست سختی در بازار مواجه گشت که مردم پی بردند، که می توانند بسته های آب میوه تولید شده توسط این شرکت نوپا را بدون نیاز به دستگاه ۴۰۰ دلاری این شرکت و گجت همراهش با عنوان «خانه هوشمند»، تنها با دست باز کنند. این شرکت در نهایت مجبور به اعطای بازپرداخت برای دستگاه های آب میوه گیری گران و کاملا غیر ضروری خود شد.

برنامه تحویل در لحظه گوچی[۴]

هنگامی که شما نیاز به محصولات گوچی دارید، شما در آن لحظه بدان نیازمندید. در این جاست که شرکت نوپای فارفچ[۵]، مسوولیت تحویل لباس های گوچی و متعلقاتش را تنها در طول ۹۰ دقیقه، بر عهده می گیرد. سفارشتان آماده شده و مستقیما از فروشگاه های گوچی در نیویورک، لس آنجلس، میامی، اروپا، برزیل و یا ژاپن، راهی در خانه شما می شود. چنانچه در یکی از شهرهای مشمول طرح زندگی می کنید، سفارشتان، به محض امکان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در دنیای مد، صبر جایی ندارد.

خودکار ۴ در ۱-حتی فکرش را هم نمی کنید-که شامل خودکار، مداد، قلم و پاک کن می باشد. پلنتی پن[۶] به عنوان محصولی ارایه شد که هر چند فن آوری کمی در تولیدش به کار رفته، ولی در روند بازاریابی، توانست خود را به عنوان «خودکاری فوق کاربردی» و مملو از ویژگی های مختلف، عرضه دارد. به جای حمل جداگانه خودکار، مداد، پاک کن (که به هر حال معمولا در پشت هر مدادی موجود است) و قلم هوشمند، این اختراع همگی را در یک مکان گنجانده است. احتمالا، در ابتدا چیز مطلوبی به نظر می رسد. آیا وجودش لازم است؟ نه واقعا، مگر اینکه شما تمایل به خرید بسیاری از محصولاتی داشته باشید که در کاتالوگ های شرکت های هواپیمایی می بینید. این وسیله، تنها حاصل ترکیب نه چندان نوآورانه یک دسته از چیزهای دیگر است. مانند شامپو و نرم کننده های دو در یک، مشکلی پیش نمی آید، چنانچه گاهی اوقات، چیزها را به حال خودشان بگذاریم. تنها وسیله ای که برای نوشتن بدان نیاز داشتید.

دستیار شخصی با هوش مصنوعی برای نگهداری از گیاهان خانگیتان

به نظر می رسد هنگامی که در سفری کاری به سر می برید، استفاده از گروویو[۷] راه مفیدی برای مراقبت از گیاهان گوشتیتان باشد. اما چرا نباید به جای این کار، تنها از همسایتان بخواهید به گل وگیاهتان آب دهد!؟ در عوض این دستگاه آبیاری هوشمند، دارای سنسور های حساس به رطوبت، میزان بخار آب موجود در هوا و دما برای گیاهتان می باشد. این وسیله، بی سیم و خودکار بوده و می تواند به طور هم زمان از ۳ گیاه به مدت ۴۵ روز (واقعا که چه سفر کاری طولانی باید بوده باشد) مراقبت نماید. وجود چنین چیزی در آینده به درد می خورد، اما فعلا بدان نیازی نداریم. حداقل تا زمانی که همسایه ها هنوز وجود داشته باشد. این ربات از گیاهان خانگی پرستاری می کند.

از جمله برنامه های دوستیابی ویدیویی که مفهومی سنتی را با فن آوری جدید می آمیزد. اما چرا؟ بطری را بچرخان، همان بازی سنتی رایج در میهمانی ها، نیازی به وصله پینه ندارد. استفاده از این برنامه، قطعا عاشقانه ترین راه ممکن برای ملاقات با فردی در دنیای واقعی نیست، بنابراین به نظر میتوان از این اتفاق به عنوان فاجعه ای در آستانه وقوع، یاد کرد. و لطفا اجازه دهید تا از این بگذریم که برنامه چت رولت به چه چیزی شهره است… . دوست یابی برخط رو در روی بازی های سنتی رایج در میهمانی ها، قرار میگیرد.

نمک پاشی که موسیقی هم پخش می کند-و امکان نورپردازی هم دارد، احمقانه به نظر می رسد، البته نه اگر یک اسمالت[۱۰] داشته باشید-نمک پاشی که دارای فن آوری بلوتوث است-آن را اشتباه انجام می دهید. دیگر چگونه می توانید هم سرگرم شوید و هم شامتان را صرف نمایید، جز اینکه نمک پاشی داشته باشید که، موسیقی پخش کند، رقص نور انجام دهد و به سفره اتان جلوه ای ویژه بخشد.

زباله دانی آتشین به نام فایر فستیوال[۱۱]

در نهایت، نمی توانیم بزرگترین شکستی که اخیرا یک شرکت نوپا تجربه کرده است را فراموش نماییم: شرکت فایر فستیوال، با هدایت جی رول[۱۲] و بیلی مک فارلند[۱۳] به عنوان موسس. اما در کنار رویداد های پر زرق و برق موسیقیایی اینستاگرامی[۱۴] که تصاویر مدل ها، افراد تاثیرگذار و سواحل بکر را میتوان به وفور در آنان مشاهده کرد، افتتاحیه شرکت فایر فستیوال یک هرج و مرج به تمام معنا بود. اصولا بایستی با مشاهده مکانی که شرکت، مراسم را در آن جا برگزار می نمود، افراد متوجه می شدند که این مراسم به فاجعه ختم خواهد شد، اما معمولا مردم تحت تاثیر زبان چرب و نرم رایج در این گونه استارت آپ ها قرار می گیرند. “در این مراسم، احساس هیجان به اوج خواهد رسید، همان احساس قدرتی که در وجود میهمانانمان نهفته است،” این عبارت، نقل قول مستقیمی است از اسلایدی نمایش داده شده برای جلب نظر سرمایه گذاران به خرید این محصول در یکی از مراسماتی که با نام آخر هفته رویایی در کارائیب[۱۵] برگزار می شود. تقریبا تا به حال هر چیزی که توسط افراد تاثیرگذار رسانه های اجتماعی توصیه شده، کالایی بسیار غیر ضروری از آب درآمده است. اما فایر فستیوال، پا پیش گذاشته و همه را وادار به تماشای آتش چشمگیری که به راه انداخته، نموده است.

[۱] Uber

[۲] Reefill

[۳] Juicero

[۴] Gucci

[۵] Farfetch

[۶] Plenty Pen

[۷] Grovio

[۸] Tinder

[۹] Chatroulette

[۱۰] Smalt

[۱۱] Fyre Festival

[۱۲] Ja Rule

[۱۳] Billy McFarland

[۱۴] Instagram

[۱۵] Caribbean Dream Weekend

 

ایران استارت آپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *